Citroën Berlingo Furgon XL

Novi Berlingo na prvi test stiže u produženoj XL izvedbi i s nosivošću od 950 kilograma. Kako radni zadaci funkcioniraju s novom platformom i dobro poznatim 1.6 HDi motorom snage 99 KS pročitajte u nastavku

Više opreme i veća nosivost

Nova generacija Berlinga donijela je mnogo toga, potpuno novu platformu EMP2, ili bar njen prednji dio, na kojoj leži i većina putničke game, mnoštvo napredne tehnike i inovativnih detalja te novi izgled. Potonje, naravno nije tako drastično izraženo, jer ovakva vrsta vozila podrazumijeva pravilne linije i tu dizajneri nemaju previše prostora za razmahati se kako bi oni htjeli. Testni primjerak tako nasuprot dojmljive modernizacije ispod lima, izvana sa standardnom bijelom banquise bojom i crnim branicima i dalje izgleda kao da mu je samo jedno na pameti – posao.

Produženi Berlingo sa 4,4 m3 korisnog volumena u potpunosti opravdava ime XL

PUNO PRIMA, JOŠ VIŠE NOSI

Testni primjerak stiže u produženoj XL varijanti ukupne dužine 475 cm, 35 cm više od standardnog kompakta odnosno sa 16 cm duljim stražnjim prevjesom. U ukupnom volumenu to donosi 0,6 m3 više pa se uz opcionalnu preklopivu kabinu Extenso (1760 kn) konačna brojka penje na impozantnih 4,4 m3. Kao i kod standardne izvedbe, u unutrašnjosti će stati dvije europalete, istina nešto komotnije. Između lukova kotača ostaje točno 122 cm slobodnog prostora, dakle po centimetara sa svake strane palete što će znalci itekako znati iskoristiti. Ono što bi smo mi voljeli vidjeti na tu dužinu je barem još jedan par ušica za vezanje tereta u odnosu na ponuđenih šest. S liste opcija odabrana je i protuklizna drvena podloga (1280 kn) no i s dodatnih 9 mm utovarni prag ostaje na dovoljno niskih 63 cm od poda. Izvedba XL također donosi 8 cm šira bočna vrata (serijski s desne strane) zbog čega je nešto lakša manipulacija teretom.

Ipak, u gornjem dijelu valja računati na fiksnu pregradu koja u odnosu na ukupan svijetli otvor od 76 cm ostavlja u praksi 20 cm manje. U visinu je pak dostupno 107 cm. Korisna dužina na podu do pregrade iznosi 216 cm no uz spomenutu kabinu Exenso, otvorom na pregradnom zidu (295 x 620 mm) i obaranjem suvozačkog sjedala moguć je utovar predmeta i do 344 cm dužine. Novi Berlingo straga zadržava poznati ovjes s prethodnika, a kako produžena varijanta XL kod Citroena automatski podrazumijeva i veću nosivost, testni se primjerak neće sakriti ni pred gotovo tonom tereta. Jedino bi kod njegovog utovara poželjeli malo praktičnije otvaranje asimetričnih dvokrilnih vrata do 180 stupnjeva.

Početna cijena iznosi 134.500 kn + PDV odnosno 8500 kn više za Nivo 2

RASKOŠAN I PUN OPREME

Visokim vozačima u furgonima u pravilu uvijek nedostaje mjesta, ali ne i u novom Berlingu. Tijesno neće biti ni dvometrašima, a pomoći će i izdašno podešavanje upravljača po dužini i dubini. Sami instrumenti su veliki i pregledni, lista opcija dugačka, a petstupanjski upravljač na manje od pedalj od upravljača. Pretinaca ima u izobilju, od velike police iznad vjetrobrana, u vratima, iznad upravljača i radija, pa čak i dvije ispred suvozača. U praksi nedostaje jedna velika polica za A4 dokumente, a i udubina pored mjenjača je premala i preplitka da bi zadržala ključeve u zavojima. Kad smo kod ključeva, oni mogu ostati u džepovima zahvaljujući nadoplati od 4000 kuna.

Extenso kabina donosi opciju otvaranja pregrade za utovar ekstra dugih tereta do 344 cm

U kombinaciji s pokretanjem na gumb, istina nešto duljim no što bi smo voljeli i električnom parkirnom kočnicom svakodnevni su zadaci puno komforniji i bez sumnje brže izvedivi. Još jedan zalog komfora bila je i automatska klima (3000 kn) uz napomenu da su njene komande kao i one za podešavanje svjetla po mraku teško dostupne budući da nisu osvijetljene. Elektriku nalazimo na vanjskim jednodijelnim retrovizorima i prozorima što također povećava komfor, ali traži 1200 kuna nadoplate. Materijali u kabini su jednostavni, dakle tvrdi i plastični, ali jednostavni za održavanje. Sama preglednost donekle je ograničena širokim A-nosačima, postavljanjem zvučnika na spoju malog i velikog prozora te prije svega malim vanjskim retrovizorima. Srećom, testni je primjerak stigao s ostakljenim pregradnim zidom i vanjskim vratima (1400 kn), ali i vrlo praktičnim senzorima za parkiranje straga (1760 kn). I dok vozač i suvozač imaju puni komfor, putnik u sredini čiji se naslon može pretvoriti u prigodan stolić, imat će problema s postoljem mjenjača na iole dužim putovanjima.

Neuobičajeno puno mjesta u jednom furgonu naći će se i za korpulentnije vozače

Za pogon 1,4-tone teškog Berlinga brinuo se HDi dizel snage 99 KS no za razliku od putničke izvedbe gdje je na djelu novija 1,5-litrena izvedba ovdje je na djelu bio starija izvedba zapremine 1.6 litre. Razliku čini tek posljednja interpretacija Euro 6 norme koja za teretna vozila, u odnosu na već važeću kod putničkih, stupa na snagu tek od ove jeseni. Razlike u snazi i momentu 254 Nm praktički nema, 1.6 ionako ima povijest pouzdanog i robusnog motora, a na kraju ne treba ni zanemariti faktor nešto povoljnije cijene.

U konfiguraciji 1+2 sjedala putnik u sredini zbog grebena mjenjača ne može računati na puni komfor

Četverocilindarski turbodizel nije pretjerano temperamentan, ali se sasvim solidno nosi s velikom XL karoserijom i potencijalno velikim opterećenjem. Njegov forte svakako je potrošnja pa je na otvorenoj cesti uz malo pažnje i do brzina od 80 km/h voziti u granicama ispod 4,5 litre. Na autocesti se ta potrošnja penje iznad šest litara, a iznad toga (150 km/h) još više postajete svjesni aerodinamičkih ograničenja koje donosi kockasta karoserija, kako u potrošnji (8,9 l) tako i buci. Solidan petstupanjski mjenjač nauštrb dobro proračunatih omjera istovremeno omogućuje da u trećem stupnju lagano prolazite gradska križanja ili pretičete na otvorenim dionicama odnosno da u petoj krstarite sa 100 km/h na samo 2000 okretaja. Upravljač je ugodan no i djelomično prelagan što se najbolje osjeti prilikom udara bočnog vjetra na kojeg je XL varijanta logično osjetljivija od standardne.

Radio s prikazom stražnjeg senzora i polica iza

Najveći napredak napravljen je po pitanju ovjesa iako je straga zadržana prethodna varijanta s polukrutom osovinom i zavojnim oprugama. Komfor je kudikamo veći, a naginjanje karoserije podnošljivije. Naravno, svako pretjerivanje nije poželjno, ako ništa zbog sjedala koja ne nude gotovo nikakvu bočnu potporu. Ipak, Berlingo je vrlo sigurno vozilo, spremno tolerirati pogrešku vozača vrlo predvidljivim reakcijama prednjeg i pogotovo stražnjeg kraja. U krajnjem slučaju, tu je i ESP koji pristojnim manirama vraća sve u granice normale. U gradu pak treba obratiti pažnju na činjenicu kako XL varijanta, uz 16-colne gume, podrazumijeva i 19 cm više između osovina zbog čega je i krug okretanja pomaknut na gotovo 12 metara.

Smještanjem zračnih jastuka u obod krova otvara se još više mjesta za praktične pretince

VISOKA CIJENA

Za razliku od standardne izvedbe koja je dostupna i uz slabiji HDi 75, XL dolazi isključivo HDi 100 s nosivošću od 950 kg. Početna cijena iznosi 134.500 kn + PDV odnosno 8500 kn više za Nivo 2 koji kao u testnom primjerku donosi između ostalog električnu parkirnu kočnicu, maglenke, tempomat, prednju krovnu policu, protukliznu oblogu u tovarnom prostoru, vozačko sjedalo podesivo visini, suvozačka po nagibu te radio uređaj s Bluetoothom i USB-om. Cijena testnog primjerka je međutim narasla na 157.760 kuna + PDV što je već poprilična svota za jedan “obični” furgon, međutim upravo se kroz bogatu dodatnu opremu htjelo pokazati koliko komforna današnja dostava može biti. Dobra vijest za sve koji se odluče za novi Berlingo svakako je i činjenica da se uz njega dobiva i produženo jamstvo u trajanju od četiri godine ili 120.000 kilometara.

Dvije europalete stanu kao i u standardnoj verziji, ali im ne smeta izbočena pregrada kabine