
Opel Combo XL 1.5 N1 test
Opel Combo u produženoj XL-izvedbi s N1-klasifikacijom nudi komfor putničkog automobila i porezne povlastice gospodarskog. Kako ovaj spoj funkcionira u praksi, otkriva top-izvedba s dizelom snage 130 KS te osmostupanjskim automatikom

Obrti i tvrtke u Hrvatskoj već godinama pokazuju popriličnu privrženost automobilima s oznakom N1. Kako i ne bi kada je riječ o putničkim modelima koji se klasificiraju kao gospodarski, što znači da za njih nema posebnog poreza na motorna vozila (trošarina), ali još i važnije, pravnim osobama donose mogućnost stopostotnog odbitka pretporeza. Uvjet za N1-homologaciju je fiksna pregrada koja odvaja putnički od teretnog prostora, što je zapravo jedina prava poveznica, ili mana ako želite, s pojmom gospodarskog vozila. Iako dio proizvođača nudi i N1-izvedbe standardne dužine, upravo se zbog te pregrade većina kupaca odlučuje na produžene izvedbe kako bi anulirali ograničenu utovarnu dužinu prtljažnika.

TVRDA PLASTIKA I OBILJE PRETINACA
U tu se priču savršeno uklapa naš testni Opel Combo koji u XL-izvedbi u dužinu mjeri čak 4,75 m. U isključivo putničkoj varijanti straga bi se našlo komotno mjesta za treći red sjedala, no u ovom slučaju nudi izuzetno voluminozan prtljažnik od 1050 litara. Pravilnih dimenzija s dubinom od 122 cm te širinom od 120 cm ne samo da će s lakoćom ugostiti kakvu perilicu i skijašku opremu za peteročlanu obitelj već i – ako se za nju baš ukaže potreba – cijelu europaletu. Utovarni je prag na razini s podnicom (58 cm od tla), tu su i četiri ušice za osiguravanje tereta pa jedino treba pripaziti da ostavite dovoljno prostora od zida za stražnja podizna vrata. Srećom, testni je primjerak s bogatog popisa doplata imao odabrano zasebno otvaranje stražnjeg stakla za potencijalno uske situacije.

Combo N1 nudi identičan prednji kraj kao kod isključivo putničkih varijanti. Iako platformu dijeli s PSA-braćom, Berlingom i Rifterom, Opel donosi klasičan njemački dizajn s velikim i preglednim instrumentima te jasno posloženom strukturom opsluživanja. Tipično za ovu klasu, u unutrašnjosti prevladava tvrda plastika, ali i obilje pretinaca, uključujući i dvostruki ispred suvozača koji je dobiven pametnim smještanjem zračnog jastuka iznad vjetrobrana. Mjesta će naći tako i najkorpulentniji vozači pa će primjedba ostati na sjedalima bez ikakve bočne potpore. Straga je situacija manje raskošna, jer su zbog pregrade nasloni nešto uspravniji pa ne nude puni komfor putovanja. S druge strane, oni s velikim obiteljima cijenit će opciju isofixa na sva tri sjedala.

VIŠE OPREME; VIŠE LUKSUZA; VIŠE UŠTEDA
Praktične i pragmatične kupce zasigurno će zadovoljiti i početna izvedba 1,5-litrenog turbodizela sa 100 KS, no s obzirom na porezne olakšice, veličinu karoserije i sav Combov vučno-teretni potencijal, znatno je pogođenija snažnija izvedba sa 130 KS. Iako ga teško možemo nazvati temperamentnim, važno je da odlučno ubrzava uz ravnomjeran razvoj snage. Puni komfor nudi činjenica da snagu na prednje kotače prenosi uz pomoć osmostupanjskog automatika koji – uz dodatnu opciju izmjena na samom upravljaču – radi vrlo mekano.

Kod pretjecanja i naglih ubrzanja treba računati na kratko oklijevanje, sve dok se mjenjač ne presloži, a zatim počinje snažno ubrzanje. Između 60 i 100 km/h Combo treba 9,5 sekundi. Veliki međuosovinski razmak od gotovo tri metra pozitivno djeluje na komfor, no ipak treba računati da dostavni geni podrazumijevaju tvrde reakcije na izraženije kratke neravnine. Bez obzira na ljuljanje karoserije u zavojima ili manje jasno definiran upravljač, Combovo podvozje ostaje sigurno u svim situacijama. U gradu treba računati na prosječnu potrošnju od 7,3 litre, dok se na autocesti ta brojka (pri 140 km/h) penje za litru. S druge strane, kada nepovoljna aerodinamika ne igra veliku ulogu, kao primjerice na magistralama, brzina brzo pada na manje od 6,5 litara.

Obilje moderne tehnologije (testni je primjerak, između ostalog, imao i head-up zaslon), moćan motor, automatik ili iznimna ponuda prostora, međutim, imaju svoju cijenu koja je daleko od nekadašnjih skromnih dostavnjaka. Testni Combo tako započinje od 184.975 kn, odnosno s doplatama, i 22 tisuće više. Dobra je vijest da pravne osobe na to gledaju s odbitkom poreza pa s opremljenijim vozilom na određeni način – štede.

Ocjena
+ izdašna ponuda prostora sprijeda i u prtljažniku, nosivost, snažan i kultiviran motor, ugodan automatik, bogate opcije dodatne opreme, nema trošarina, mogućnost povrata PDV-a
– Nemogućnost utovara dužih predmeta, uspravan naslon stražnjih sjedala, sjedala s malo bočne potpore, dugo vrijeme startanja/gašenja na gumb

TEHNIČKI PODACI
Karoserija: D/Š/V 4753/1921/1880 mm, međuosovinski razmak 2977 mm, prtljažnik 1050 l, masa 1615 kg, nosivost 850 kg
Motor: turbobenzinski, 1499 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 96 kW/130 KS pri 3750 o/min, 300 Nm od 1750 o/min
Prijenos: automatski mjenjač, osam stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače
Vozne osobine:
0-100 km/h 11,4 s
Najviša brzina 184 km/h
Potrošnja (WLTP) 4,8/4,3/4,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km
Emisija CO2 113-118 g/km (WLTP)
