Sve što stari nije

VW je predstavio petu generaciju Caddyja koja uz posve novi izgled donosi više prostora, novi ovjes te moderne sustave pomoći i motore po uzoru na Golf 8. I da, europaleta sada može stati i poprečno

VW Caddy je oduvijek bio poput švicarskog nožića za VW. Ponekad je morao biti pravi mali teretnjak, drugi put praktični kombi za prijevoz radnika i alata, uvijek dovoljno komforan da zadovolji obiteljske potrebe ako treba i sa sedam članova, a često sve to u jednom. Pa ako nije bilo dovoljno mjesta, tu bi u pomoć uskočila produžena izvedba Maxi. Peta generacija zadržava sve te kvalitete, ali se u mnogočemu razilazi sa svojom prethodnicom.

Za obitelj i slobodno vrijeme kao putnička varijanta ili posao kao Cargo izvedba

DOVOLJNO ŠIROK ZA EUROPALETU

Za početak je tu pitanje dizajna. Proporcije bi nam trebale biti dobro poznate, no novi Caddy definitivno izgleda drugačije, modernije i atraktivnije. Pravilne linije su i dalje tu, međutim sve je nekako mekše i elegantnije. Primjerice, prednja su svjetla uža, naglašenija dnevnim LED svjetlima i spojena tankom linijom maske. Moramo priznati čak su nam dopadljivije izvedbe s crnim branikom kao na početnim Cargo izvedbama ili atraktivnoj Panameri koja mijenja dosadašnji Alltrack. No, bez sumnje, najviše će pažnje izazvati stražnji dio gdje se, posebno kod podiznih vrata, ističe veliko stražnje staklo koje zauzima praktički polovicu površine te uska, uspravna svjetla koja sežu do vrha.

Za drugačiji doživljaj proporcija zaslužna je i nova MQB platforma uz pomoć koje će novi Caddy pokušati uvjeriti tradicionalne kupce gospodarskih vozila da prihvaćanje modernog ujedno ne znači i odricanje od svih onih robusnih kvaliteta koje su ga i do sada krasile. Moderno pri tom znači najnoviju multimediju, posljednju generaciju TDI i TSI motora, napredne sustave pomoći i posve novi sustav opsluživanja. Naravno, ne smijemo zanemariti najvažnije, a to je da Caddy više ne leži na staroj PQ-platformi koju je dijelio s Golfom 5 i prvim Touranom (barem prednji dio) odnosno da straga nema više lisnatih opruga koje su zamijenile znatno komfornije opruge te da je dodana Panhardova poluga kako bi preuzela poprečne sile.

Produžena Maxi varijanta (4853 mm) ima međuosovinski razmak od 2970 mm uz korisni volumen porastao od4,0 m3. Isto tako Maxi izvedba nudi nešto raskošniji bočni otvor (840 mm) u odnosu na standardnu izvedbu (701 mm)

U konačnici se novi VW Caddy zahvaljujući 2755 mm međuosovinskog razmaka (+73 mm) rastegnuo ukupno do 4501 mm (+93 mm) te raširio na 1855 mm (+62 mm). U suprotnom je smjeru išla jedino visina (-25 mm) pa sa 1797 mm Caddy ne izgleda samo dinamičnije već je i koeficijent otpora zraka spušten sa 0,33 na 0,30. Osim naoko prostranijeg kokpita, od novih dimenzija najviše je profitirao utovarni prostor s dodatnih 6 cm između lukova kotača i pet cm širim stražnjim otvorom. Tim potezom VW je konačno ispravio jedan od rijetkih elemenata u kojima je Caddy bio inferiorniji od konkurencije – mogućnost poprečnog utovara europalete. Štoviše, u sada bez problema stanu dvije (dužina na podu 1797 mm) pri čemu vlasnici mogu računati i na 127 cm korisne visine. Ukupan kapacitet tako se popeo na 3,3 m3 (prije 3,2 m3).

Zaobljene linije i digitalizacija koja neće svima biti po volji

Kome treba više od toga izabrat će Caddy Maxi koji je također porastao u dimenzijama, ali će službeno biti predstavljen nešto kasnije. Međuosovinski kod njega raste na gotovo tri metra (2970 mm) dok je sama karoserija duga 4853 mm. Tovarni prostor je u dužinu tako dobio 2150 mm, a ukupni je korisni volumen porastao na 4,0 m3. Isto tako Maxi izvedba nudi nešto raskošniji bočni otvor (840 mm) u odnosu na standardnu izvedbu (701 mm). Službene brojke nosivosti još nisu objavljene no ljudi iz VW-a napominju da će maksimalna iznositi 730 kg što je na razini aktualnog modela.

Najvažnija vijest - između lukova ima 123 cm, dovoljno za poprečno smještanje europalete

MODERAN PO UZORU NA NOVI GOLF

Kao i prije, pored izvedbe Cargo, nudit će se Kombi izvedba, ali i klasična putnička varijanta imena Van. Novost su nazivi linija opreme gdje poznati poredak Trendline, Comfortline, Highline mijenja Caddy, Life i Style i donosi još bogatiju serijsku opremu. Tako Cargo od početka dobiva električno pokretane prozore i podesive retrovizore, elektronsku parkirnu kočnicu s funkcijom hold i nova H7 svjetla. Opcija su naslon za ruku, ali i preklopivo suvozačko sjedalo kao svojevrsni priručni radni stol.

Kombi izvedba donosi praktično preklapanje stražnje klupe prema naprijed te prema navodima VW-a iznimno jednostavno uklanjanje drugog i trećeg reda sjedala po potrebi. Putničke izvedbe stižu s multifunkcionalnim upravljačem, ručnom klimom, 6,5“ multimedijom pa čak i 18-inčnim kotačima u višim opremama no najveća je atrakcija opcija digitalnih instrumenata koji mogu biti nadograđeni sa 10,25“ središnjim zaslonom. Digitalizacija obuhvaća i klasični rotacioni prekidač za svjetlo odnosno kontrole za klimu pa se po uzoru na Golf 8 koriste kontrole „klizne“ kontrole osjetljive na dodir.

Tri su reda sjedala opcija u obje varijante. Mogućnost vađenja sjedala donosi dodatnu varijabilnost za prijevoz putnika, ali i stvari

Svoje mjesto u novom Caddyju su našli i brojni sustavi pomoći i komfora, a od njih 19 izdvajamo šest novih. Svoju premijeru u gospodarskom programu imaju Travel Assist koji kombinira adaptivni tempomat s održavanjem vozila unutar trake (Nivo 2 autonomne vožnje), Stop&Go funkcija tempomata koja omogućava automatsko kretanje i do 15 sekundi nakon što se vozilo zaustavilo, Trailer Assisa (pomoć kod manevriranja s prikolicom), Side Assist (upozorenja na prometnicama s više traka), Rear Traffic Alert (pomoć kod isparkiravanja) te kočenje u slučaju nužde (kod DSG mjenjača ako vozač ne upravlja aktivno).

Peta generacija ispravlja sve nedostatke prethodnika

DIZEL STIŽE PRVI

Pod poklopcem nove generacije, koja ovisno o opremi i motorizaciji može biti (ili ne) izolirana, naći će se tri TDI motora te po jedan TSI i TGI (prirodni plin). Dizel motori stižu s obujmom od dvije litre te se nude sa 75 KS, 102 KS ili 122 KS. Poput Golfa koriste dvostupanjsko ubrizgavanje AdBluea (twin dosing) kako bi se značajno reducirale emisije dušik oksida (NoX). 1,5-litreni benzinski motor razvija 116 KS dok CNG izvedba iz istog obujma nudi 130 KS. Svi motori već sada ispunjavaju buduće norme (2021.) i koriste filtere čestica. Službenih podatak o potrošnji još nema, ali VW daje nagovijestiti da su u određenim slučajevima moguće uštede do 12 posto u odnosu na prethodni model. Kada krajem jeseni stigne na tržište, VW Caddy će se prvo nuditi s dvije TDI izvedbe, 102 KS u kombinaciji s prednjim pogonom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem dok će izvedba sa 122 KS imati opciju 7-stupanjskog DSG-a i prednjeg pogona ili pogona na sve kotača (4Motion) vezanog uz ručni mjenjač.

Nema više lisnatih opruga, na njihovom su jestu sada znatno udobnije zavojne opruge

Zanimljivo je kako je i DSG digitaliziran tehnologijom „shift-by-wire“ zbog čega bi izmjene stupnjeva trebale biti iznimno lagane i pouzdane. Primjerice, moguće je ubaciti u hod naprijed „D“ dok se još uvijek vozi prema nazad. Mjenjač će iz „R“ u „D“ međutim ubaci tek onda kada Caddy dovoljno uspori da je to moguće izvesti. Na kraju se moramo vratiti i na novi koncept stražnjeg ovjesa koji svojom izvedbom ostavlja dovoljno mjesta ne samo za pogon 4×4 već i, kako VW službeno navodi, integraciju različitih pogonskih koncepata odnosno različitih pogonskih sustava. Drugim riječima, VW Caddy će po svojoj prilici dobiti i plug-in izvedbu s elektromotorom na stražnjoj osovini.

Četiri generacije VW Caddy-ja na jednom mjestu