Novi Fiat Doblo furgon od 27.700 eura

Treća generacija gradskog lakog dostavnog vozila napokon stiže i na hrvatsko tržište. Dostupan je u dvije dužine, s benzinskim i dizel motorima te kao furgon ili combi, potonji po cijeni od 31.000 eura s PDV-om

Prvi je Doblo predstavljen 2000. i odmah je postao referenca u vrlo traženom gradskom segmentu. Danas, 23 godine kasnije na hrvatskom je tržištu napokon dostupna i najnovija generacija koja bi trebala premostiti jaz u odnosu na prethodnika koji je karijeru završio s krajem 2022. Novosti uključuju prelazak s takozvane Gamma platforme koju je Doblo dijelio s GM-om (Opel Combo) na Stellantisovu EMP2 platformu (Berlingo, Partner, Combo, Proace) pri čemu proizvodnja više nije u Turskoj (Tofas) već u španjolskom Vigu. To ujedno podrazumijeva i poznate dimenzije, standardnu dužine 4,4 metra i produženu (XL) sa 4,75 metara. No bez obzira na međuosovinski razmak, Doblo uvijek nudi vrhunsku nosivost do 1000 kg te ujedno omogućuje utovar do dvije europalete. Utovarni je volumen također jednak platformskoj braći te se kreće od 3,3 m3 za standardnu odnosno 3,9 m3 kod XL varijante. Ipak, uz opciju Magic Cargo s polaganjem suvozačkog sjedala i otvaranjem otvora u pregradnom zidu, spomenuti volumeni rastu za 0,5 m3, ali i maksimalna dužina (za duge predmete poput cijevi ili dasaka) na 3,1 m odnosno 3,4 metra. Uz furgon, Fiat nudi i kombi (combi) varijantu s pet sjedala, ali samo u produženoj (4,75 m) varijanti. U tom je slučaju kupcima na raspolaganju prtljažnik od 1355 litara. Motorizaciju čine tri dizelske verzije obujma 1.5 litara snage 75, 100 i 130 KS, pri čemu potonja ima opciju 8-stupanjskog automatika dok je u svim ostalim slučajevima tu 6-stupanski ručni mjenjač. 1,2-litreni turbobenzinac sa 110 KS za sada nije u ponudi na domaćem tržištu.

Pet godina jamstva

Novi Doblò opremljen je aktivnim sigurnosnim sustavima koji pomažu kupcu tijekom vožnje, omogućujući sigurno uživanje u putovanju. Model kroz opcije paketa nudi niz sigurnosnih značajki i ADAS sustava (Advanced Driver Assistance Systems), koji ga svrstavaju u vrh segmenta poput automatskog prepoznavanje prometne signalizacije, aktivnog kočenja kako bi se smanjio rizik od sudara, sustava Lane Keeping Assist koji upozorava vozača na nenamjerno napuštanje trake te Driver Attention Alert koji prati razinu pozornosti vozača i signalizira kada je trenutak za pauzu. Kako bi ponudio najbolje performanse i veću trakciju u svim uvjetima kao što su snijeg, blato ili pijesak, Doblo u verziji furgon je opremljen sustavom Grip Control dok sustav Hill Descent Control omogućuje savršenu kontrolu vozila u slučaju nagiba većeg od 3%. Vrlo zanimljiva kupcima trebala bi biti i Crew cab izvedba s dvostrukom kabinom odnosno pomičnom stražnjom pregradom. Ista bi trebala uskoro stići na tržište, a kako dolazi s N1 homologacijom odnosno mogućnošću odbitka predporeza tako donosi dodatnu vrijednost svim tvrtkama ili obrtnicima. Svaki Doblo na hrvatskom tržištu dolazi sa uključenim produženim jamstvom Fiat 5 Plus u trajanju 5 godina / 120.000km.