
Iveco S-Way R
Nakon pobjedničke prošle sezone, vrijeme je za nove izazove. U novu sezonu "Die Bullen von Iveco" ulaze s puno tehničkih promjena i novim, atraktivnim S-Way bolidima

S-Way za nove pobjede
Bikovi od Iveca ove godine s punim pravom nose taj ponosni naziv. Iako je i prošlogodišnji bolid izgledao moćno, novi izgleda još atraktivnije. Uska izdužena svjetla, moćna maska i veliki usisnici na bokovima izvrsno pristaju novom trkaćem Iveco S-Wayu. Agresivnost se međutim ne očituje samo u izgledu već i u stavu s kojim prošlogodišnji dvostruki pobjednici, kao vozač i kao tim, ulaze u novu sezonu. Priča o uspjehu brzom tegljaču s logom Iveca započeta je prije puno godina u sklopu jednog projekta pripremanog u tvorničkoj učionici u Ulmu. U to vrijeme neprikosnoveni vladar bio je nesavladivi MAN i malo je tko od upućenih u svijet kamionskih utrka mogao vjerovati da će 2019. apsolutni pobjednici koristiti talijansku tehniku. Privlačenje šesterostrukog Europskog prvaka Jochena Hahna u svoje redove sigurno je u tome odigralo veliku ulogu i sada Team Hahn Racing i Team Schwabentruck s letećom Steffi Halm stoje spremni za sezonu 2020. Ovaj put s novim bikom u štali.

MANJE SNAGE, BOLJE LEŽANJE
Lov na bodove u novoj sezoni dvojac “HH” kreće u posebnoj R-varijanti S-Waya. U osnovi pravila nalažu da trkaći kamioni budu što sličniji serijskim izvedbama. Vrijeme čudovišnih prototipova u Super-Race klasi davno je iza nas. Ipak, koliko god bili bazirani na klasičnim izvedbama, značajnih razlika ima, posebno onih ispod lima. U redu, moda ne možemo govoriti o nekadašnjoj enormnoj snazi od 1600 KS, barem ne službeno, ali zato timovi spremno govore da im je na raspolaganju između 1150 i 1200 KS. No zato je tehnika ovjesa napravila ogroman iskorak naprijed. Toliki da aktualni bolidi usprkos “manjku” snage u najmanju ruku rundaju jednako brze krugove kao njihovi moćniji prethodnici iz kraljevske klase.
Danas je u igri puno više pojedinačnih komponenti koje se moraju uklopiti u zajednički rad. Upravo iz tih razloga novi kamion rekordnog prvaka Jochena Hahna stoji na istoj šasiji kao i 2019. Tehnička izvedba međutim posve je drugačija. Umjesto radikalnih inovacija osnove, timski su se tehničari odlučili na izmjene mnogih detalja kako bi skinuli prijeko potrebne desetinke za što brže krugove. Prvo što nam u oči upada svakako je optički dojam i to je nešto što je novi S-Way donio sam po sebi. Nije ni čudo što su piloti na službenoj premijeri bili jednostavno oduševljeni načinom kojim je novo lice S-Waya transplantirano na njihove bolide.

S-WAY R
Naravno, neke su preinake bile neizbježne budući da S-Way R ipak zahtjeva posve druge proporcije. Zbijen i širok umjesto visok i elegantan osnovna je premisa. Ipak, crna maska hladnjaka V-formata savršeno odgovara u svom serijskom obliku. Spojleri ispod već su druga priča te su posebno krojeni za ovu namjenu, a s njima se pozabavio sam glavni dizajner Iveca. Iskusnije će oko primijetiti dinamičnije i pravilnije linije, ali i natruhe Lamborghinija. Za razliku od sprijeda, straga je sasvim druga priča i tamo je zadržan posve utilitaristički pristup. Drugim riječima, tamo nalazimo klasične debele cijevi umjesto dekorativnih elemenata. Sve s ciljem da u konačnici zadrži konkurenciju na pristojnoj udaljenosti i da zaštiti osjetljivu tehniku od možebitnih oštećenja. Kako će to izgledati u praksi nažalost sigurno nećemo vidjeti prije početka rujna budući da su do tada otkazane utrke prebačene iza tog datuma. U međuvremenu možete pogledati kako to izgleda u digitalnom obliku. Kako nada ipak umire posljednja svi mi se nadamo da će se pitanje prvaka ipak riješiti uz škripu guma na asfaltu i prateću žestoku borbu nego u virtualnom svijetu.

