
Dakar Rally 2021.
Nakon 12 etapa i gotovo 8000 prevaljenih kilometara, sve tri stepenice pobjedničkog postolja zauzeli su timovi Kamaz-Master, a prvi je ciljem prošao kamion kojim je upravljao Dmitri Sotnikov

Trostruko slavlje za Kamaz
Dominacija Kamazovih timova nastavljena je i na 43. izdanju relija Dakar. Od četiri posade, čak tri su se popele na pobjedničko postolje, Sotnikov je kompletirao natjecanje za 48:23:21 sati, Shibalov je zaostao 39:38 minuta, dok je Mardeev kasnio 01:14:35 sati za vodećim.
Ovogodišnje izdanje također je voženo na tlu Saudijske Arabije, startalo se u gradu Jeddah i nakon 12 dana i gotovo 8000 km ‘kružnog putovanja’ u smjeru obrnutom od kazaljke na satu kroz cilj se prolazilo u istom gradu na istočnoj obali Crvenog mora. Iako su Kamazi dominirali tijekom cijelog natjecanja, na pojedinim etapama nailazili su na žestok otpor, ponajviše od strane Martina Macika u Ivecu (tim Big Shock Racing). No, kolika je zapravo dominacija ruskih timova svjedoči i podatak da su na 43. izdanju relija Dakar upisali svoju 18. pobjedu, a 37-godišnji Dmitri Sotnikov osigurao je Kamaz-Masteru petu uzastopnu pobjedu. Sotnikov je izjavio kako mu je ovo bila najbolja utrka u karijeri, pobjeda o kojoj je sanjao još od 2014. Podsjetimo, lani je imao peh jer su s kamionom naletjeli na velik kamen koji je prouzrokovao oštećenja, ali ove godine sve je išlo prema planu i bez većih iznenađenja.

U prvoj polovici relija tempo je bio vrlo brz, a dodatne probleme vozačima i navigatorima stvarala je pješčana prašina koju su podigla vozila koja su startala ranije. Ipak, Sotnikov je stvorio dovoljnu vremensku prednost pa je u drugoj polovici mogao biti koncentriraniji kako bi svaku etapu uspješno priveo kraju, bez nepotrebnih riskiranja. Sotnikov i dvojica timskih kolega, koji čine posadu jednog kamiona, imali su dobru taktiku, a robustan ruski stroj nije zakazao, što im je osiguralo konačnu pobjedu. Da, na reliju Dakar nastupaju i drugi proizvođači kamiona koji su konkurentni po pitanju snage i brzine, ali nekima je jednostavno nedostajala ona doza sportske sreće. Primjerice, Čeh Martin Macik ubilježio je etapne pobjede, ali u konačnici nije uspio ozbiljnije ugroziti Kamazov pohod na najvišu, pa ni one niže stepenice pobjedničkog postolja.
Dramatike nije nedostajalo ni u finalnoj fazi relija, jer Martin Macik bio je najbrži na devetoj, desetoj i dvanaestoj etapi, uz furiozan finiš kada je 50 km prije cilja prestigao Shibalova te upisao ukupno treću etapnu pobjedu na ovogodišnjem izdanju relija. No, Sotnikov je kroz ciljnu ravninu prošao s pozamašnom prednošću od 40 minuta ispred drugoplasiranog Shibalova, dok se Čehu Maciku izmakla posljednja stepenica pobjedničkog postolja na koju je zasjeo Mardeev, što je u nogometnom žargonu bio ‘hattrick’ za Kamaz.

Izdanje relija Dakar za 2021. bilo je tehnički izuzetno zahtjevno, ruta je vodila kroz područja s velikim pješčanim dinama i surovijim terenom no prijašnjih godina, a navigatori su imali složeniji zadatak i još veću odgovornost. Najduža etapa bila je na rasporedu četvrti dan natjecanja i brojala je čak 813 km. U odnosu na prethodne godine, organizatori relija stavili su još veći naglasak na sigurnost, odnosno, brzina kretanja nije predstavljala presudan faktor, već je do izražaja dolazilo umijeće vožnje na surovim podlogama, kao i spretnost navigatora u pronalaženju idealne rute kretanja.


