Zimske gume troše više goriva od ljetnih! Izmjerili smo koliko točno pri konstantnoj brzini
S obzirom na krizu mnogi su odlučili ostati na zimskim gumama i preskočiti ugradnju ljetnih. Ako ostavimo temu trajnosti gume po strani, ostaje pitanje i koliko je to isplativo kada je riječ o potrošnji goriva
Zbog svoje mekše konstrukcije i lamela koje „više rade“, ali i same ideje prianjanja – koja se jednim dijelom naslanja na rezanje podloge za bolje držanje na snijegu – dobro je poznato da zimske gume troše više.
Zna se da zimske gume troše više, ali koliko?
Ne bi li doznali koliko točno zimske gume troše više odlučili smo se na mjerenje potrošnje pri konstantnim brzinama, na tempomatu, na istim dionicama. Odnosno, pokušali smo maksimalno anulirati vanjske utjecaje na dobiveni rezultat.
Nema senzacije, samo dokaz
Naravno, ovaj rezultat ne vrijedi za svaku usporedbu ljetne i zimske gume jer razlika ovisi o više faktora. Svakako o otporu kotrljanja, pa se može dogoditi da usporedite ljetnu gumu visokih performansi koja troši više od najbolje zimske gume.
Jer, ljetne gume visokih performansi moraju osigurati puno gripa, pa im je i otpor kotrljanju veći – recimo da su ljepljive. S druge strane, razlika može biti i jako velika ukoliko se usporedi učinkovita ljetna guma s lošom zimsko gumom. Tad će razlika iznositi i 15 posto, pa i više.
Dobra ljetna i loša zimska guma stvore veliku razliku. Mi nismo imali taj slučaj
Konkretno, u najlošijem slučaju auto koji ljeti troši 8 l/100 km, na lošijim zimskim gumama u istim uvjetima lako može trošiti i 9,5 litara. Međutim, ovdje to nije slučaj iz više razloga, a pogotovo jer su se na autu našle vrlo dobre zimske gume Continetal Winter Contact 850p, protiv ljetnog modela Goodyear Efficient Grip 4x4suv.
Za testiranje smo iskoristili Nissana X-traila 1,3 DiG koji je opremljen sjajnim turbobenzincem snage 160 KS i 270 Nm, ali i automatskim mjenjačem s dvije spojke i sedam stupnjeva.
Usput je zanimljivo kako ovaj turbo X-trail može biti vrlo štedljiv
Automobil je zanimljiv za ovaj test jer ovo je najveća i najteža karoserija u koji se ugrađuje konkretni motor te bi se vrlo lako moglo osjetiti svako povećanje opterećenja. Krenuli smo u mjerenje potrošnje u posljenjedm stupnju prijenosa, po ravnom od 80 prema 160 km/h, a na slici možete vidjeti rezultate.
Evo konkretnih rezultata
Veću tablicu s rezultatima pogledajte u galeriji klikom na otvornu sliku
Zanimljiva su i odstupanja brzinomjera, pa dok X-trail pokazuje da ide 160 km/h zapravo putujete brzinom do 150 km/h. Razlika je manja pei 100 km/h, jer tada zapravo idete 95 km/h.
Naizgled, razlike su minimalne i očigledno je da se smanjuju s porastom brzine. Međutim, također valja znati da se ove razlike u potrošnju odnose samo na vožnju pri konstantnoj brzini. Na kraćim relacijama nismo mogli izmjeriti potrošnju koja bi uključivala i česta ubrzanja, a upravo pri njima automobili gube dosta više snage na ubrzanje sa zimskim gumama.
Očekivali smo veću razliku i pri konstantnoj brzini…
Zaključno. U najboljem slučaju možete računati na razliku u potrošnji od 5 do 10 posto jer, naša mjerenja su izvedena na relativno kratkim dionicama od par kilometara s putnim računalom. No, svakako je zanimljivo da je čak i ono pri svakom mjerenju detektiralo nižu potrošnju na ljetnim gumama pri svim mjerenim brzinama.