Zašto će dizelski motori uspjeti preživjeti još neko vrijeme?

Nema nikakve dileme - ubojstvo dizelskih motora politička je odluka donesena na najvišoj razini! Ipak, proizvođači ju djelomično uspijevaju ublažiti. Recimo plug-in dizelima, a mi smo vozili flotu Mercedesovih rješenja

Dosad smo vozili plug-in hibride vezane uz klasične benzinske motore. Bilo ih je štedljivih, bilo ih je i brzih, ali ograničenja su bila očigledna. Jer, nakon što bi se baterija potrošila postali su rastrošniji od klasičnih modela. S druge strane, bilo je preskupo povezati dizelski motor s jačim elektromotorom i baterijom.

Novi plug-in hibridi donijeli su sportske performanse uz emisiju CO2 od 30 do 45 g/km

U međuvremenu su motori postali daleko učinkovitiji, pa su i turbobenzinci postali štedljivi gotovo kao dizeli. Iz tog razloga zvijezda ovog druženja s Mercedesom svakako je bila A-klasa plug-in hibrid koja se skriva iza oznake A250 e.

Takav A250 e primarno je opremljen 1,33 turbo benzincem, kakav se ugrađuje u Renaulte, Nissane i Dacije i koji je fantastičan. U A-klasi razvija 160 KS i 250 Nm, ali on samostalno zapravo nikada ne radi. Pomaže mu snažni elektromotor!

Elektromotor je postavljen između mjenjača i radilice, vrlo je kompaktan te razvija snagu od 75 kW (100 KS) i 300 Nm. Zbog njega plug-in hibrid A250e u konačnici je snažan 218 KS i 450 Nm te postiže 235 km/h i ubrzava za samo 6,6 sekundi.

Osim u kombinaciji oba pogona, A 250 e može se voziti i samo na električni pogon. Tako ćete ju moći natjerati do 140 km/h ili prijeći do 76 km vozeći samo na struju. Tad je potpuno bešumna, ugodna i dovoljno snažna – pravi električni auto.

Za punjenje svih plug-in hibrida tu je izmjenični punjač Typ2 (22 kW) i brži istosmjerni CCS snage 50 kW

A-klasa plug-in hibrid može sve to jer, pored elektromotora snage 100 KS, ima i bateriju kapaciteta 15,6 kWh. I zato, dok god ima energije u bateriji A-klasu možete voziti bez potrošnje benzina. Odnosno, ako vozite u programu “auto” kad sustav kombinira pogone vozit ćete se uz prosjek od 3 do 5 litara, i zato A250e u prosjeku ima svega 33 g/km CO2 u ispuhu.

Tu dolazimo do sjajne poante plug-ino modela koji će dizelima produžiti životni vijek. Jer, klasični su auti strašno poskupjeli na račun visokog CO2, neki i preko 100 tisuća kuna kada govorimo o luksuznim modelima, pa su ovi modeli sada osjetno jeftiniji zbog toliko niske emisije CO2. Odnosno, tehnologija im je skuplja, pa u konačnici stoje slično koliko i svoje benzinske ili alternative.

A250e jedino nema zvuk koji bi popratio sportske performanse, dosta je hladna i anemična

Najbolji primjer tomu su plug-in limuzine Mercedesove C- i E-klase u kojima smo posebno uživali tijekom testa u Njemačkoj. Dakle, 2,0-litreni dizelski motor snažan 194 KS u C-klasi je povezan s elektromotorom od 90 kW (122 KS), pa je u konačnici snažan 306 KS i 700 Nm. Možete samo zamisliti kako ide, a troši svega par litara dizela ili ništa ako je baterija puna.

U C300 de, što je oznaka dizelskih plug-in hibrida, baterija je kapaciteta 13,5 kWh i to je dovoljno za 56 km vožnje samo na struju. Ako pogoni rade u sinergiji C-klasa dizel plug-in postiže čak 250 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za samo 5,7 sekundi. Gotovo identičan primjer daje i E300 de uz jako nisku potrošnju.

I upravo zato, jer su iznimne performanse spojene s emisijom CO2 ispod 50 g/km, dizeli su dobili svoju komfornu zonu pa će još neko vrijeme živjeti. Još neko vrijeme moći ćete sportski juriti uz potrošnju od par litara.

Pogledajte samo cjenike. E300 d stoji 337 tisuća kuna, a jači E300 de (plug in) je samo 2000 kuna skuplji.

Koji je bolji – dileme nema – pa je jedina problem s kojim se treba pomiriti oskvrnut prtljažnik. Jer, da bi stale baterije, Mercedes C- i E-klase imaju baterijom deformiran prtljažnik, pa izgleda kao da stalno u njemu vozite nekakvu kutiju. Nepraktično, ali prihvatljivo – pogotovo za flotne kupce koji danas i jedu u fokusu.