

Golf GTI oduvijek je imao vrlo nezahvalnu ulogu. Naime, istinski ljubitelji i tradicionalisti od njega očekuju pozamašnu količinu sporta, no isto tako se ne žele odreći komfora u svakodnevici. Uz to, ne smije odstupati od prepoznatljive Golf-siluete, a po nekim detaljima mora biti unikatan. Tajna njegova uspjeha oduvijek je bila u kompromisu, a osma generacija u tome nikako nije izuzetak.
No u odnosu na prethodnika nije se mijenjao međuosovinski razmak, a i vanjske dimenzije ne bilježe značajnije odstupanje. Motor je evolucija projekta 888, sada pod oznakom ‘evo 4’, aktualne norme Euro 6d. U redu, no zanima nas što se još promijenilo? Ugrađen je oko tri kilograma lakši pomoćni alu-okvir, novi su ležajevi na poprečnim ramenima te hidraulika amortizera, a opruge amortizera su postavljene tvrđe (pet posto sprijeda, 15 posto straga).
I dalje je to onaj prepoznatljivi GTI-osjećaj u vožnji, opušten, a opet strašno brz. Podvozje ni u jednom trenutku ne djeluje ‘prenategnuto’, sportska sjedala su udobna, a 245 KS snažan dvolitreni motor (ista snaga kao u Golfu GTI VII Performance) dovoljno potentan da bez kapi znoja ubrza do 250 km/h. Sustav za zadržavanje trake smo isključili (u dva koraka) jer na višim brzinama nepotrebno (ali još uvijek nježno) ‘gura’ upravljač. Budući da smo na Contidromu predvidjeli i handling-test, GTI je stigao opremljen adaptivnim ovjesom DCC (opcija) i gumama Bridgestone Potenza S005 (prije S001) u formatu 235/35 R19. Postavili smo ga u mod Sport (ESP isto sport), no posljednji korak prilagodbe koštao je vremena i istraživanja. Naime, u glavnom meniju smo morali odabrati ‘podešavanje vozila’, prikazani Golf ‘svajpati’ ulijevo te potom kliknuti na ‘kočnicu’. Da, prije je sve bilo jednostavnije – postojao je jedan mehanički prekidač za tu funkciju.
Golf je u graničnom području potpuno predvidiv, precizan i ujednačen. Na upravljaču nema prevelikih iznenađenja, čak i u momentima preupravljanja je dovoljno predvidiv da cijelo vrijeme situaciju držite pod kontrolom. Doduše, utjecaj softvera se osjeća, no nikako nismo mogli odgonetnuti koji se algoritam tada upliće u ‘igru’.
S druge strane, osmom izdanju GTI-ja ne može se osporiti odgovarajuća mjera sporta – Golf suvereno vlada režimom jednostavne brze vožnje i pritom potpuno izostaju kritične reakcije pod opterećenjem. U slučaju da situacija i postane komplicirana, vozač je potpuno kontrolira uz lagano klizanje nosa.
Zabavu u vožnji podiže aktivna blokada lamele. Potpuno je neočekivan osjećaj da na automobilu s prednjim pogonom osjećate moment koji vas gura u smjeru zakretanja upravljača. I to čak prilikom brzih promjena pravaca, u vrlo visokom tempu vožnje.
Znatno manje zabavan je DSG-mjenjač koji je doduše vrlo efektivan, ali su izmjene stupnjeva apsolutno bezvoljne, kao da su cijepljene od emocija. Ručni mod, bez automatske izmjene stupnjeva (kick-down, ograničenje broja okretaja), predviđen je za snažnije izvedbe GTI-ja koje će na tržište stići nešto kasnije.
Novi GTI je učinio iskorak u sportskom smislu, za što je prvenstveno zaslužno tvrđe i dinamičnije podvozje. Najbolja vijest – vozno-dinamički menadžment nije sintetizirao i digitalizirao GTI, već je unio novu dozu žustrine. Novi GTI već se može tržiti u Hrvatskoj s početnom cijenom od 275.680 kuna.