

Broj osam! Da, GLB je Mercedesova osma po redu izvedba postavljena na platformu aktualne A-klase. Konkretno, rekli bismo da je B-klasa dobila svoju SUV-izvedbu koja u unutrašnjost, uz doplatu, može smjestiti i do sedam putnika.
GLB-ov vanjski izgled i osnovna obilježja javnosti su već neko vrijeme poznati, kako putem prvotne studije tako i serijske izvedbe koja je prikazana na sajmovima. I upravo po tom pitanju struka najviše i prigovara.
Kažu: “GLB je trebao/mogao biti još sličniji studiji.” Naravno, studiju su krasile oštre linije i ravne plohe, tako da je GLB zapravo bio prava mala kopija G-klase.
Serijski je pak automobil po tom pitanju toliko ublažen da će se podjednako sviđati avanturistima i urbanim šminkerima, solo-igračima i onima koji preferiraju obiteljska druženja u automobilima. Ukratko, podređen je kompromisima.
No, bilo kako bilo, za upravljačem smo GLB-a na svjetskoj prezentaciji u Marbelli i postavljamo si vrlo jednostavno pitanje – zašto, pobogu, Mercedes davno prije nije imao ovakvog igrača u kompaktnom razredu? Nije li prostran i robustan obiteljski SUV s velikim prtljažnikom mnogo smislenije rješenje od niskog i klaustrofobičnog urbanog crossovera?
Da, referiramo se na GLA koji je, doduše, iznimno uspješan model, no između njega i dva broja većeg GLC-a je golema praznina koja je predugo zjapila prazna.
Sve dosad, jer GLB je doista prava mjera, SUV koji nije ograničen uporabom u svakodnevici s jedne strane te pretjeranim dimenzijama s druge.
Na prvi pogled nikada ne bismo zaključili da je riječ o izvedenici A-, odnosno B-klase, već o automobilu većeg razreda
Za takvu percepciju su prije svega ‘krivi’ njegova robusna silueta te ‘kutijast’ oblik. No po izmjerama (dužina 4,60, visina 1,60 metara) je GLB točno tamo gdje treba biti – u kompaktnoj klasi. Barem ako ga uspoređujemo s konkurencijom koja, primjerice, dolazi iz koncerna VW.
Prvi kontakt rezerviran je za pogonski agregat za kojim već neko vrijeme luduju Hrvati – 190 KS snažan OM 654q, odnosno 220d. Dizelaš je i ovdje uparen isključivo s automatskim mjenjačem koji broji osam stupnjeva prijenosa te ima pogon na obje osovine.
Jezgrovit, snažan i od starta vrlo konkretan kakav već jest ne ostavlja otvorene želje, no od njega kudikamo više oduševljava – prostranost u kabini. Nevjerojatno je, naime, s koliko prozračnosti obiluje interijer GLB-a, i to u svim smjerovima.
To postaje ‘opipljivo’ kada sjednete na stražnju klupu, iza vozačeva sjedala koje smo podesili po nama (visina vozača 1,87 metara). Bilo da se radi o predjelu glave, koljena ili stopala – mjesta ima napretek.
Naravno, GLB je preuzeo toliko puta opjevane TFT-ekrane iz A-klase, a softverska podrška MBUX-a je ona iz posljednje predstavljene izvedenice – CLA Coupe. Što to konkretno znači? Recimo da sustav prepoznaje još više glasovnih komandi u žargonu, te da jasno raspoznaje s kojeg mjesta u kabini dolazi glasovna komanda.
Dakle, ne može se dogoditi da vozač kaže ‘Hi Mercedes’, a da potom suvozač dalje izdaje konkretnu glasovnu komandu poput ‘podigni temperaturu na 22 stupnja’ ili ‘promijeni radiostanicu’.
Iz Mercedesa se hvale kako je lažni rukohvat od četkanog aluminija na instrumentnoj ploči prvi takve vrste te da ga možete pronaći samo u GLB-u. U svakom slučaju – iznimno nam se dopao.
Golem međuosovinski razmak od 2,8 metara omogućio je već spomenutu raskoš prostranosti, no i prtljažnik pozamašna obujma. Isti prima najviše do 1800 litara, što je u rangu konkurenata koji stižu iz klase iznad. Isto tako, uz doplatu treći red sjedala koji može primiti dva putnika do visine od 1,65 metara.
Zanimljivo je da će se GLB na nekim tržištima poput, primjerice, francuskog prodavati isključivo u izvedbi sa sedam sjedala, dok je hrvatski uvoznik Mercedesa zasad cijene odredio samo za izvedbu s pet sjedala. Konkretan primjer da je u načelu svako tržište specifično.
Specifična je i želja Mercedesovih inženjera da unutrašnjost GLB-a prije svega podrede varijabilnosti. Stražnja je klupa klizna, stražnji naslon i sjedala su djeljivi u tri dijela, a čak se i sjedalo suputnika u prvom redu može potpuno vodoravno poravnati (uz nadoplatu, naravno).
Svi pogonski agregati dobro su poznati iz prethodnih izvedenica A-klase te zadovoljavaju normu Euro 6d kao i drugi stupanj mjerenja RDE-a (Real Driving Emissions).
Vjerojatno će najosporavaniji pogonski agregat biti onaj benzinski pod oznakom 200 sa 163 KS. Riječ je o zapravo motoru 1,33 koji je kooperacija između Daimlera i Renault-Nissana te je postavljen kao ulazni model GLB-a po cijeni od 264.750 kuna.
Dosad smo se imali prilike uvjeriti da ovaj motor izvrsno funkcionira u Renault Cliju, Nissan Qashqaiju i X-trailu, no u GLB-u smo ga isprobali vrlo kratko, tek za potrebe fotografiranja.
Naša je pažnja ipak bila usmjerena na – za naše tržište – mnogo zanimljivije dizele. Standardno jezgrovit 220d u GLB-u funkcionira profinjeno i ugodno, DSG-mjenjač neprimjetno i brzo prolazi kroz stupnjeve, a buka u unutrašnjosti je svedena na minimum.
Pogonski agregat sa 190 KS se uspješno nosi s ukupno 1,7 tona mase, ne djeluje podmotorizirano, no isto tako vozač nema osjećaj nadmoći i poletnosti. Rekli bismo da je riječ o vrlo skladnoj i dobro odmjerenoj cjelini.
GLB je skladan i kada je komfor u pitanju, barem ako je opremljen adaptivnim ovjesom. Ovjes upija veće neravnine kao da je od spužve, doduše postoji određena tendencija laganog lelujanja karoserije, no to već pripada tipičnim Mercedesovim obilježjima.
U modu Offroad GLB-spojku pogona 4×4 ujedno koristi kao ‘šperu’, a okretni moment se na osovine raspoređuje u omjeru 50:50. Nažalost, zbog obilne kiše koja je tih dana potopila jug Španjolske, nismo imali priliku provjeriti kako GLB funkcionira na terenu.
Da, iskreno žalimo za time, no u konačnici, nešto mora ostati i za prvi test, zar ne?!
Prvi ‘ples’ je odrađen maestralno – GLB oduševljava u svakom pogledu. Bilo da se radi o varijabilnosti, prostranosti ili komforu, nema otvorenih želja, a u njemu će se podjednako dobro osjećati ‘soleri’ i obiteljski tipovi. Naravno, GLB nije jeftin, kao uostalom ni svaki Mercedes u ponudi, no s druge strane donosi veliku dozu originalnosti i šarma, kako i priliči perjanici premium segmenta. Automobil je već stigao u domaće prodajne salone, no rokovi isporuke kupcima su – zbog enormne potražnje za ovim modelom – još uvijek nepoznati.