Vozili smo Peugeot e-208 na platoformi koju će koristiti i električna Corsa

Francuzi imaju dobar nos. Nekad je toliko dobar da je puno ispred svog vremena. Tako recimo s električnim autima koračaju ispred Nijemaca jer Renault Zoe je odavno tu, a već je stigao i Peugeot e-208. Prvi smo ga vozili

Francuzi su zaista oduvijek bili skloni struji, pa tako pamtimo i model Peugeota 106 koji je samo na električni pogon predstavljen još 1995. No, ipak, ovo je nešto drugo. Peugeot e-208 je prorok novog vremena koji će prvi osjetiti koliko je tržište željno ili spremno klasike na električni pogon.

Pod klasikom smatramo očekivane proporcije

I zaista, e-208 definira klasično poimanje gradskog segmenta, ali samo dimenzijama, jer je po svemu ostalom ekstravagantan koliko može biti. Izgleda fantastično, moderno i šik te se od klasičnih modela razlikuje u svega nekoliko detalja. Dakako, ovo je pretpremijerna vožnja koju su naše kolege iz „Auto motor und sporta“ imale priliku osjetiti za volanom prototipa.

Rešetka maske je u boji hladnjaka a lav na logotipu mijenja boju

Za pogon je zadužen 136 KS snažan elektromotor kojeg će hraniti baterija kapaciteta 50 kW. Malo je veća od one u aktualnom Nissan Leafu, a punjenje od do 80 posto kapaciteta trebalo bi biti gotovo za svega pola sata.

Dok ne dođe VW ID.3 ovo je najmanji auto koji se može puniti s najvećom snagom, u ovom slučaju 100 kW

To možda u Njemačkoj ili EU, gdje ćete pronaći punjače snage 100 kW, dok kod nas neće ići tako brzo. Jer, osim što su najjači oni od 50 kW većina ih ne puni niti tolikom snagom.

Na kućnoj utičnici, gdje još uvijek većina u svojim domovima puni, punjenje će trajati 16 sati, a oni koji pribave Wallbox skratit će punjenje na 5h15min. Ukratko, najveće iznenađenje koje donosi e-208 jest baterija koja se može puniti snagom od 100 kW, jer to su dosad mogli samo najjači i najskuplji električni modeli.

Novi osjećaji na koje ćemo se morati naviknuti

Osjećaj za volanom je dobar. Siguran i umirujući, pa preko malog volana čak imate osjećaj velike kontrole i upravljivosti karoserije. Osjeća se nova razina francuske elegancije za volanom. Prisutan je veći osjećaj monolitnosti, ali izostanak elektromehaničkog upravljača ipak stvara glad za više povratnih informacije tijekom vožnje.

Možda vas stražnja svijetla i način na koji su povezana podsjeća na Porsche Macana

Doživljaj vožnje svakako definira i dvostupanjska opcija regenerativnog kočenja. Vozili smo prototip, pa će sigurno raditi još bolje, a to poboljšanje bi svakako trebalo ići u smjeru uglađenosti i harmoničnosti.

Temperamenta ima za sve

Očekivano, start je bešuman, ali itekako moćan. Elektromotor odmah raspolaže sa 260 Nm i to je „šus“ koji odgovara dizelu sa 120 KS. Samo, takva najbolja dizelska prezentacija ovdje na scenu stupa odmah i ne prestaje. Najviša brzina se elektronski zaustavlja na 150 km/h.

Interijer je solikodo prostrana s velikim središnjim ekranom i digitalnim instrumentima

Svakako, time što pokazuje pod papučicom gasa e-208 je sposoban ne samo za šoping i međugradske relacije već i za dulja putovanja. Čak mu je i prtljažnik prihvatljiv, jer sa 265 litara osnovnog, plus 44 litre za rezervnu gumu (kao da se električarima gume ne buše) e-208 zapravo ne kaska previše za klasičnim modelima.

A što je s cijenom?

Već početni paketi imaju jako dobru opremu, pa recimo i sustav koji upozorava na umor, koči u nuždi, prepoznaje znakove… Jako dobro za klasu.

Za početni model u Njemačkoj trebat će pripremiti 30.450 eura što je oko 226 tisuća kuna. Odnosno, ako primijenite logiku hrvatskih posebnih poreza, možemo računati na početnu cijenu malo ispod Renaulta Zoe koji stoji 256 tisuća kuna.