

Prije četiri godine, ali u ljetno vrijeme i također šumama Tirola, vozili smo prvi veliki Mercedesov SUV-kupe nazvan GLE Coupe. Tad smo se još čudili novoj nomenklaturi nasljednika ML-a, pa i činjenici da je novi kupe, samo dosta godina kasnije, gotovo besramno napravljen u istim gabaritima kao BMW X5.
Tad, prije četiri godine, se ne bismo kladili u čisti uspjeh modela, ali – sjećamo se – objavljena priča o GLE Coupeu izazvala je puno interesa, a Mercedes je u vrlo kratkom periodu prodao preko 20-ak komada – što je na našem tržištu – wow!
Zato danas na novog GLE Coupea gledamo s puno više pažnje, pa čak i uz misao kako je to „glavni GLE model“ dok je običan GLE izvedba koja je sve manje u trendu. Uglavnom, Mercedes je puno naučio od svojih kupaca, pa je na novom modelu promijenio sljedeće.
Osim dosadašnjeg dizajna koji je tražio „plastičnog kirurga“ vozne osobine su trebale postati još bolje, a tražilo se i malo više komfora. Tako je novi GLE Coupe dobio tanja prednje svjetla te sveukupno elegantniji i „tanji“, pa izgleda niže i agilnije.
Naizgled je riječ o samo o tipičnom redizajnu, ali ovo je ipak potpuno novi i drukčiji model. Jer, dok smo prije četiri godine stiskali GLE Coupe AMG 63 S bilo je to kao da vozite “american muscle car” s europskom putovnicom, a sada je u volan, ovjes i karoseriju stigla prava njemačka preciznost. A i motori su postali jači i zanimljiviji.
Druga generacije GLE Coupea ima 2,8 cm duži međuosovinski razmak i točno je toliko prostranija stražnja klupa. Međutim, taj je međuosovinski 6 cm sada kraći od onoga na klasičnom GLE i zbog toga je dinamika Coupea na višoj razini.
Novi model je i praktičniji jer ima 6 cm niži utovarni prag kojeg sa zračnim ovjesom možete dodatno spustiti za 5 cm, pa je to potpuno novo iskustvo, ako govorimo o utovaru stvari u prtljažnik. Samo, koga briga za to kad je GLE Coupe postao bolji vozački auto, pogotovo ako se poput nas vozite zavojitim brdskim cestama Tirola.
Zašto straga imate šire gume? Čak 315 mm pored prednjih koje su široke 275 mm? Radite nešto kao Porsche? Pitamo, a razvojni inženjer Rudi kaže kako se na taj način postiže stabilnost pri višim brzinama, pa tako nema potrebe za zakretnom stražnjom osovinom – što je sada trend! Ovo je jeftinije, robisnije i dovoljno učinkovito.
Primijetili smo izravnije upravljanje (16:1 umjesto 18,5: 1), a imamo i puno pitanja oko prednjeg ovjesa. To ćemo sutra nakon vožnje – predložio nam je inženjer i ponosno nas sutradan dočekao na kraju dinamične rute.
Na dinamičnoj ruti isprobali smo što sve može. Kočnice trpe čudo. Da, treba se boriti s dimenzijama i osjeća se velika masa, ali brzina kretanja kao rezultat nije snosila posljedice. Štoviše, uz puno gasa, vozač i ovaj div postaju sve prisniji. Sportski bliski!
Prvo je urnebesna činjenica što vas od potpune slobode klizanja dijeli samo jedan pritisak gumba. ESP se lako i brzo isključuje! Odnosno dva ako želite plesati u sport modu. Dodavanje gasa tečno širi putanju stražnjeg pogona, bez ikakvog cukanja, zbrcavanja i nervoze… Kao da je riječ o sportskom autu na čavlericama, a ne o teškom tenku.
Odmah u drift! No, realno, to bi napravio svaki auto s preko 300 KS i dobrim pogonom na sve kotače. Ovaj to čini besprijekorno, a poanta se otkriva u profinjenoj i tečnoj tranziciji mase i težišta, dok u tom plesu mijenjate smjer i spremno čekate na volanu. To je to! Nema iznenađenja, nema straha, nema okretanja… Potpuno je pitom i u dosad zapravo trenutku nismo vozili veći, a zabavniji automobil na snijegu.
Fantastičnoj agilnosti osim pogona pridonosi i ovjes. I to kakav. Ako je doplaćena e-active kontrola karoserije onda znate da ste na tehnološkom remek djelu od kojeg puno bolje ne postoji. Pritom je Mercedes, recimo to tako, postavio amortizer u amortizer, pa je postignut efekt Citroenove žabe.
Drugim riječima, vanjski amortizer prigušuje titranje karoserije, a „unutarnji“ je elektronski kontroliran i zapravo diktira tvrdoću, odnosno brzinu reakcije. Tako Mercedes nivelira karoseriju u zavojima i pritom ju čini tvrđom ili mekšom. Za AMG-izvedbu tu je AMG Active Ride Control, kao robusnije rješenje koje znači više zadovoljstva. Ukratko, to je sustav elektromotora s planetarnim zupčanicima koji upravlja prednjim i stražnjim stabilizatorima. Tako ne samo da upravlja krutošću karoserije već ju koristi za preciznost upravljanja.
Što još treba znati o novom GLE Coupeu?
• U ponudi su dva dizelska motora. 400 d 4Matic sa 330 KS i 350 de 4Matic koji je hibrid
• Hibrid je opremljen 4-cilindarskim 2.0 dizelom sa 194 KS i elektromotorom snage 100 kW. Baterija mu je velika 31,2 kWh te je sposoban prijeći do 106 km s jednim punjenjem, a najviše samo na struju može uloviti 160 km/h. Ukupno je snažan 272 KS
• Klasičan dizel 400d ima 6 cilindara, ali i mild-hibridnu tehnologiju tako što je 48 voltni elektromotor snage 21 KS postavljen između dizelskog motora i mjenjača
• MBUX platforma koja je iza digitalnog infotainmenta (zaslona) dobila je „update“ i sada nudi još više mogućnosti. Radi sjajno!
• Tu je i AMG GLE 53 4Matic+ sa 3.0-litrenim bi-turbo motorom koji razvija 435 KS i 520 Nm. Ide 5,3 sekunde do 100 km/h