Sve što trebate znati o VW Golfu 8, a niste imali koga upitati

Vozili smo novi VW Golf 8 koji je iznutra temeljito moderniziran, bogatije opremljen i vozački još dinamičniji. Ali, ima nedostataka

Stigao je tiho i skromno, a u Hrvatsku stiže…

…u ožujku iduće godine i to u tri konfiguracije – Life, Style i R-line (u HR neće biti u ponudi u baznom paketu Golf). Iako smo podosta pisali o Osmici, stječemo dojam da nekoć neizostavna velika pompa ovaj puta izostala. Nekada je pozornica Frankfurtskog salona bila rezervirana isključivo za njega, no ove ga godine ondje uopće nije bilo. Da, nekoć je premijera novog Golfa u Njemačkoj bila nacionalni praznik, dok su danas reflektori i oči javnosti usmjereni na neke sasvim nove igrače.

Sve detalje o novom Golfu 8 možete pročitati na ovom LINKU

Primjerice na ID.3, koji bi po riječima VW-a trebao nastaviti tamo gdje je Golf stao. U ispravnost njihova predviđanja uvjeriti ćemo se vrlo brzo.

Zadesila ga sudbina T-Roca i T-Crossa

Tijekom prezentacije u Portu imali smo priliku provozati sve generacije Golfova – VW ih je za tu potrebu izvezao iz muzeja. Sumirali smo neka zapažanja. Počevši od druge generacije, uvijek smo iznova imali osjećaj da za više novca koji moramo izdvojiti za njega, dobivamo i više kvalitete no u prethodniku.

Počevši pak od Četvorke, svjedočimo pomnijem odabiru sve kvalitetnijih materijala, posebnoj posvećenosti nekim detaljima. Sjećate se, govorimo o plavom pozadinskom osvjetljenju instrumenata, soft-laku, kromiranim detaljima, preciznim prekidačima na klikove…

Upravo su to bili elementi kojima se VW tada uzdigao iznad konkurencije, ostavio prepoznatljiv pečat u mnoštvu… S tim se možete pozdraviti, jer Osmica temeljito mijenja tu percepciju. Istina, djeluje još uvijek solidno, buka u unutrašnjosti je dobro prigušena zahvaljujući finom brušenju aerodinamike (Cw je 0,275 umjesto 0,3 na Sedmici).

No u unutrašnjosti je Golf zadesila sudbina T-Roca i T-Crossa, odnosno – štedjelo se na materijalima. Tvrde plastike ima na pomno odabranim mjestima, skrivenim od pogleda (donji dio konzole), poneki sklop se na pritisak uvija i škrpi.. Takvi detalji uvelike snižavaju subjektivni dojam kvalitete koji je Golf generacijama mukotrpno gradio.

Upitali smo stručnjake iz VW-a – ‘kako to, kako to’? Kažu da su ‘…proveli interna istraživanja tržišta te da kupcima kvaliteta materijala u interijeru više nije u središtu pozornosti’. Bilo kako bilo, u VW-u su malo ‘zavrnuli slavinu’, i to je itekako vidljivo.

Puno se radilo na sučelju čovjek-stroj, a rezultat je…

VW-koncern pri lansiranju nove generacije nije u vidu imao samo doradu dizajna i klasičnog hardvera, već je golemu količinu znanja i iskustva uložio i u poboljšanje infotainmenta i opsluživanja. Ili kako inženjeri vole naglasiti – mnogo se radilo na sučelju čovjek-stroj.

Naravno, najznačajnija novina je da je monitor multimedije i infotainmenta – koji je na prethodnoj generaciji bio postavljen nisko u armaturnoj ploči – podignut jedan kat. Dakle, sada je potpuno u visini s glavnim instrumentima te u ‘normalnom’ izdanju mjeri 8,25 inča u dijagonali. Ako pak odaberete top-navigaciju u ponudi pod nazivom ‘Discover Pro’, tada ekran raste na deset inča.

Informacije su čitljive na oba monitora, po tom pitanju je sve zaista briljantno. Isto vrijedi i za novi head-up displej koji projicira informacije izravno na vjetrobransko staklo, a ne na neku jeftinu plastiku kao kod brojne konkurencije.

Rezolucija monitora je izvrsna, slika je oštra, prikaz na digitalnim instrumentima je od ruba do ruba (više nema ‘crnog rubnog područja’ kao prije) a odabirom jednog od ukupno 30 raspoloživih ambijentalnih tonova (ako nas pitate – pretjerivanje) u unutrašnjosti možete dodatno poraditi na atmosferi.

Upravljanje gestama ne funkcionira uvijek besprijekorno, navigacija ponekad kasni (što je u gradu nezgodno) a eliminacija mehaničko-elektronskih prekidača s monofunkcijom – blago rečeno – uzrokovala je podosta nespretnosti. Prema našem mišljenju riječ je o ergonomskom podbačaju.

Prostran, komforan, upravljiv?

Golfovi s parnim brojevima gotovo su uvijek bili naglašena evolucija, modeli koji su se solidarizirali s prethodnikom, i to tako da su umjereno nadograđivali postojeću platformu. Isti scenarij je zadesio i Osmicu. Vanjski dio MQB-platforme minimalno se mijenjao u dimenzijama no u unutrašnjosti nudi enormnu prostranost.

Ulazak u automobil, varijabilnost, prtljažnik – sve je na razini prethodnika ili prikladnije rečeno – nema pogoršanja. Golf je dakle još uvijek jedan od rijetkih kompakata u kojem se straga sjedi komforno i ležerno. Nadalje, Golf i dalje diktira tempo glede komfora i upravljivosti. Po uzoru na Passata, dobio je adaptivni ovjes s vrlo širokim uporabnim područjem koje se može dodatno individualizirati.

Općenito, vozač može korigirati osjećaj na upravljaču, reakcije na dodavanje gasa i ublažavanje ovjesa. Golf u najudobnijoj postavci ne tendira ‘lelujanju’ a ipak preko najvećih neravnina prolazi stabilno i bez neugodnih zvukova. I dalje je konstanta u svim režimima i podjednako se dobro snalazi u žustroj i penzionerskoj vožnji.

Njegov set-up ovjesa ‘popija’ sve vrste neravnina podjednako dobro te nudi najbolji kompromis između izravnosti i ugode.

Bogato opremljen od starta, ali to su i drugi

Izvedba s trojim vratima je u potpunosti otpala, pa se u VW-u hvale kako Osmica serijski dolazi s peterim vratima. Općenito, hvale se da nikada u startu nisu nudili više opreme. Tu su sigurnosni sustavi zadržavanja trake (lane assist) kao i kočenja u slučaju nužde (city emergency break), te čak i Car2X (sustav koji komunicira s ostalim vozilima i infrastrukturom).

Nadalje, u serijsku opremu potpadaju i LED-svjetla (inteligentni matrix se doplaćuje), 8,25-inčni infotainment, digitalni instrumenti, climatronic 1, dva USB-utora, 15-colni čelični naplatci. Doista, Golf VIII je bogato opremljen. Jedini je problem, što iste ili slične stvari nudi i konkurencija.

U budućnost bez TDI-a?

Činjenica je da je na proteklim VW-ovim prezentacijama TDI gurnut u treći plan, no u Golfu smo ga imali prilike provozati u izvedbi sa 150 KS i sedambrzinskim DSG-mjenjačem. VW ističe da je riječ o najčistijem dizelu na svijetu, a mi ćemo dodati da je u vožnji još uvijek impozantan.

Bilo da je riječ o kultiviranosti, potisku, međuubrzanjima, brzini izmjena stupnjeva, potrošnji (prosjek na testnoj ruti 5,2 l/100 km) – 2,0 TDI je još uvijek sila za sebe. Osim njega, VW nudi i TDI sa 115 KS te benzinski 1,5 TSI sa 130 i 150 KS. Novost je moderni mild-hibrid 1,5 eTSI koji paljenje/gašenje motora, ubacivanje u prazan hod, rekuperaciju i ‘boostanje’ obavlja vrlo decentno, a po putnom računalu nam je trošio tek 0,7 litara više od TDI-a 150.

Zaključak

Kako na kraju sumirati prve dojmove o Osmici? Recimo da je novi Golf automobil koji pobuđuje kontroverze – komforan je, a opet i agilan, izvana gotovo da nije rastao u dimenzijama, a nudi više prostora, besprijekorno je sterilan, a u nekim elementima i dovoljno temperamentan…

I da, pad kvalitete materijala u unutrašanjosti i ergonomski nedostaci su više no očigledni, no to je nešto s čim će Osmica i njezini kupci – morati ‘živjeti’.

U novom broju Auto motor i sporta pročitajte usporedbu VW Golfa VIII s Opel Astrom i Mercedesom A-klase