Vozili smo novi Citroën C4 (2021)

Ne brinite, iako se Citroën u svojoj kampanji za novi C4 nostalgično prisjeća svoje grandiozne povijesti, priču nećemo širiti u tolikoj mjeri. Dovoljno je reći da je stigao u hrvatske prodajne salone te da smo ga kratko provozali u sklopu domaće prezentacije

Ipak, koliko god ga izbjegavali, ne možemo i zaobići esencijalno pitanje – koliko je hrabrosti Citroënu ostalo za novi C4? Nakon eksperimenta s Cactusom, C4 ne igra na sigurnu kartu kvazi SUV-a ili klasičnog kompakta u karavanskoj izvedbi. Novi C4 je metar i pol visok crossover-kupe koji kroz povišen odmak od tla sugerira natruhe avanture, a uz to niskim spuštanjem krova straga dodatno naglašava dinamiku. U konačnici to izgleda bolje od dobrog dijela većih SUV-a koji se razmeću nepotrebnom estetikom, i to bez pokrića u stvarnim performansama.

U usporedbi s limuzinskom konkurencijom, u novom se C4 sjedi sedam do 10 cm više, objašnjavaju u Citroënu. Prevedeno – kao u SUV-u. A kako poklopac motora nije kao kod većine klasičnih kompakata podvučen pod vjetrobranskim staklom, već je položen gotovo vodoravno sve do uskih svjetala na krajevima, vožnja u C4 pruža i solidan osjećaj zaštite.

Testni primjerak općenito nudi vrlo ugodno (čitaj: komforno) iskustvo vožnje. Eleganciju i osjećaj dodatne vrijednosti pak naglašavaju prošivena smeđa koža na izuzetno udobnim sjedalima koja su doduše, straga malo prekratka. Otud naime i Citroenovo pokriće za naglasak da straga ima najviše mjesta u predjelu koljena u klasi. Na opip kvalitetni materijali postavljani su posvuda u kabini. Sav ovaj luksuz i uređenje s mnogo dobrog ukusa, naravno, ne dolaze u početnom paketu Feel, već onom najskupljem Shine. Iako, već i osnova uključuje LED-farove, digitalni radio uz Apple CarPlay i Android Auto, dvozonsku klimu te još mnogo toga. Vrijedno spomena – u C4 je svoje mjesto pronašlo čak 20 sigurnosnih sustava.

Preglednost na račun nakošenog (vrlo atraktivnog) stražnjeg dijela s masivnim C-nosačima, poprilično je ograničena. Uz to, na vratima prtljažnika je i spojler (lomi pogled), a nasloni za glavu se ne mogu posve spustiti, što također ograničava preglednost. Srećom, već osnovna oprema uključuje stražnje senzore, dok sigurnost i lakoća manevriranja dodatno rastu s višim razinama opreme, odnosno senzorima sprijeda te sustavom kamera koje pokrivaju cjelokupno okruženje vozila.

Dobrodošla pomoć onima za upravljačem stiže i u vidu iritirajuće glasnog kliktanja kada je uključen pokazivač smjera, jer na račun nedovoljno definirane ručice vozač nikad nije siguran u kojoj je poziciji ostao. Njegovim gašenjem ne samo da se uši pošteđuju daljnjeg mučenja, nego i vozače straga rješava dvojbe o daljnjim akcijama tijekom vožnje.

Testni automobil pogoni benzinski, 131 KS snažan trocilindraš (od 157.900 kuna) koji funkcionira sasvim solidno dok se penje kroz okretaje. U nižem području zvuči malo potisnuto i suzdržano, dok u višim režimima ne ostavlja dojam iritantnosti. Srednja motorizacija, kada su u pitanju benzinski motori, i dalje vrijedi kao ‘zlatna sredina’, tim više jer dobro pristaje uz postavke ovjesa za koji u Citroënu tvrde da je najkomforniji u klasi. Nakon prvih kilometara u užem središtu Zagreba skloni smo dobrim dijelom povjerovati u to, no za konkretniji sud valja pričekati naš redovni (sedmodnevni) test koji stiže uskoro.

Na kraju i o cijenama. Citroën C4 u Hrvatskoj starta sa 134.900 kuna (PureTech 100 S&S BVM6) i to u paketu Live, dok ćete za početnog dizelaša morati izdvojiti najmanje 150.500 kuna (Blue Hdi 110 S&S BVM6). Zanimljivo je da Citroen na C4 nudi čak 5 godina jamstva, te da u slučaju financiranja nudi kamatu od nula posto te besplatnu prvu registraciju (i redovno održavanje) po principu ‘ključ u ruke’. Više informacija i detalja potražite na citroen.hr