Vozili smo Ford Kugu. Značajno se razlikuje od prethodnice, ali je li bolja?
Izvana prostranija, iznutra dopadljivija. Nova Kuga planira biti Fordov broj jedan, između ostalog i s hibridnim dizel motorom
Solidan uspjeh gradskog modela Ecosport, ali i općenit uspjeh broj veće Kuge u Europi pokazuje ono što dobro znamo. Povišeni modeli su put kojim treba ići, a SUV je klasa poželjnija od limuzina i monovolumena. Dakle, Kuga stiže po poznatim parametrima? Ne, ako pitate Ford jer nova generacija gotovo nimalo ne liči na prethodnicu.
Po dva benzinca, hibrid i plug-in
Istina, treća je generacija bazirana i dalje na Focusu s kojim dijeli platformu C2, ali je pored sasvim novog izgleda sada ne samo 90 kg lakša već i sa 462 cm duža (+89 mm), šira (188 cm, +44 mm) te s dužim međuosovinskim razmakom od 271 cm (+2 cm). Izvana, svakako je najimpresivnija velika crna saćasta maska koja donekle podsjeća na onu od Mazde CX-5.
Osim vanjštinom, Kuga poentira i novim motorima. Trocilindarske benzince zapremine 1,5 litre (120/150 KS) već znamo dok u igru ulaze dva dizela od 120 KS (1.5) i 190 KS (2.0), s time da potonji nudi pogon na sve kotače i 8-stupanjski automatik.
Manje oštrine, više komfora
Ubrzo slijede i tri elektrificirane izvedbe, plug-in i hibrid sa 2,5-litrenim benzincem te 2-litreni, takozvani blagi (mild) hibrid snage 150 KS koji bi trebao pokazati iznimnu učinkovitost zahvaljujući 48-voltnoj tehnologiji. Naravno, upravo on nam je on i najzanimljiviji pa nema smisla da dužimo.
Nova je Kuga 90 lakša, duža i šira, ali i nešto niža
Prva stvar koja upada u oči, ili bolje uši, jest kultiviranost dizela u svim režimima koja je posve na razini dizela. Odmah potom slijedi dojam snage dok motor moćno vuče 1,7 tona težak SUV uz brdo i to od najnižih okretaja. Na kraju krajeva, dizel nudi 370 Nm od 2000 okretaja i ni u jednom trenutku vozač ne osjeća da mu išta nedostaje po tom pitanju. Čak i na autoputu s visokim okretajima u pozadini, motor ostaje dovoljno tih.
Zbog svega toga rado posežemo prije vremena ili dulje ostajemo u višem stupnju iako je ručni mjenjač s kratim hodom ručice i preciznom interakcijom zupčanika pravo zadovoljstvo korištenja. U konačnici Kuga će maksimalno potegnuti 194 km/h dok prema tvorničkim navodima od 0 do 100 km/h treba 8,7 sekundi.
Iznutra po uzoru na Focus
Ford i zavoji su druga točka našeg interesa i moramo priznati da ni tu Kuga ne razočarava. No, kako u životu uvijek ima neki „ali“, tako i ovdje usprkos činjenici da testni primjerak sa ST-Line opremom ima serijski sportsko podvozje primjećujemo da stvari nisu tako čvrsto „našpanane“ kao prije. Upravljač je precizan i nudi puno povratnih informacija, ali nije više toliko izravan.
Znamo, nije se to svima prije ni sviđalo. Dodatno, testni je primjerak prilično podupravljao, a ESP sustav bi se prerano uključivao, dok smo još imali čistu liniju u zavoju. Da ne bi bilo zabune, Ford nije izgubio svoj „mojo“ (čaroliju), samo to nije više onako beskompromisan kao prije. Poput dizajna, malo je mekši. E sad, je li to loše ili dobro, pitanje je iz kojeg kuta gledate.
Iznutra Kuga ostaje jednostavna. Kokpit je preuzet s platformskog brata Focusa što je po pitanju ergonomije i opsluživanja sasvim dobro. Gumba i rotacionih prekidača ne nedostaje pa se uz malo vježbe brzo ovladava Sync 3 infotainmentom.
Prostrana i varijabilna
Novost su virtualni instrumenti (12,3 inča) s brojnim mogućnostima personalizacije, no na njih serijski možete računati tek sa skupom opremom ST-Line. Kad smo kod nje, odmah i primjedba na kvalitetu materijala jer za razliku od obloženih prednjih vrata, stražnja koriste samo tvrdu plastiku. Premalo za top izvedbu.
Što se sjedala tiče, ona uistinu dobro izgledaju, posebno s crvenim šivanjem, ali bi isto tako mogla ponuditi malo više bočne potpore i dulju površinu sjedenja. S druge strane, oni koji sjede na njima straga hvalit će iznimnu prostranost, a čak ni panoramski krov neće zasmetati komforu viših osoba. Po prvi puta Kuga nudi dvodjelnu kliznu stražnju klupu uz koju ni kad favorizira prtljažnik neće nedostajati prostora.
Izdašan prtljažnik zapremine od 475 do 645 l. Baterije kod hibrida u podnici
Potonji stoga varira te nudi između 475 i 645 litre korisnog prostora, s oborenim naslonima maksimalne 1534 litre. Vanjski je otvor pravilnih linija, oko metar širok pa ni tu s utovarom ne bi smjelo biti problema. Pogotovo što nakon preklapanja nasloni straga čine gotovo ravnu površinu. U redu, nedostaje dvostruka podnica, ali u konačnici negdje je trebalo i smjestiti baterije novog mHEV-a (mild hibrida).
Odgovor je da
Koliko god nova Kuga bila neobična za dobre poznavatelje, u usporedbi s prethodnicom značajno je napredovala. Ne samo u dužinu ili širinu, nego i po pitanju varijabilnosti i pogona čini značajan korak naprijed. Odgovor na pitanje i naslova je tako potvrdno. Da, nova je Kuga bolja čak i ako više nije toliko agresivna kada zaokružujete zavoja za zavojem.
Možemo dodati da je u Njemačkoj početna cijena oko 26.300 eura u početnoj izvedbi Trend s benzincem od 120 KS dok dizelski hibridi startaju od 32.600 eura.