Vozili smo električnu Opel Corsu e

Munja u logu Opela napokon ima smisla. Opel Corsa-e veže dinamičnu vožnju sa solidnim dosegom, i to po prihvatljivoj cijeni koje uz eko poticaje pada sa 256.356 kn na 186.356 kn

Nemojte da vas slovo ‘E’ zbuni. U Corsi je ono, naime, oznaka za petu generaciju koja se proizvodila između 2014. i 2019. godine. U međuvremenu je Opel udružio snage s grupacijom PSA pa je iz novonastalog njemačko-francuskog prijateljstva stigla i nova generacija Corse, logično s oznakom F.

Uz ostvarene poticaje koji startaju početkom srpnja 2020. Corsa-e je jeftinija 70.000 kn

Novost je da Corsa F prvi put nudi i posve električnu izvedbu sa sufiksom ‘e’.
Sada kada smo objasnili ovu tranziciju od E do F i ponovno nazad do ‘e’, vrijeme je da odstrujimo u novoj Corsi-e. Poput sestrinskih modela iz Citroëna i Peugeota, i ona se temelji na poznatoj platformi CMP, što znači da za elektroizvedbe nisu razvijane nikakve posebne podloge.

Corsa ima 3 programa vožnje i nije uvijek jednako snažna

Kupci za 242.358 kuna, (182.359 uz subvencije) koliko košta početna izvedba bez eventualnih državnih subvencija, ne dobivaju samo 136 KS snažan e-motor i bateriju od 50 kWh, već i klimu s daljinskim upravljanjem i toplinskom pumpom, startanje bez ključa, početnu sedmoinčnu multimediju te brojne sigurnosne sustave. S druge strane, morat će izdvojiti nekoliko tisuća kuna za alu 16-ice te kožni upravljač.

Ono što dolazi kao bonus nije uvijek uobičajeno kod e-automobila, tiče se uživanja u vožnji, a u slučaju e-Opela kreće od gotovo bestrzajnog starta. Simensov sinkroni motor tiho i uvjerljivo gura 1530 kg težak peterosjed prema naprijed.

No 260 Nm okretnog momenta od samog starta ne može ponuditi ni jedan motor s unutarnjim izgaranjem. Kultiviranost? Molim lijepo, za ovako nešto mora ‘plesati’ najmanje šest klipova u redu da bi se približili ovom stupnju uglađenosti.

Jasno umjesto ćudljivog

Dosta zabave, vrijeme je da podrobnije razgledamo Corsu F. Sprijeda ima dovoljno mjesta, a straga je malo skučenije. U podnici vozila smješteno je 18 modula 345 kg teške baterije s potpisom tvrtke CATL, no svejedno prtljažnik nije na razini 309-litrene standardne verzije, već je umanjen na 267 litara.

Troškovi održavanja!

Troškovi održavanja pokazuju da Corsa e ne donosi nikakva iznenađenja po tom pitanju. Za razliku od nekih Opel ima istu cijenu radnog sata tijekom servisa, no čak niti nije važno računa li više awe-a za popravke jer ispada da ćete kroz 120 tisuća kilometara na održavanje potrošiti svega 2554 kn. Istina, još je 5545 kn otići na kućni punjač ako ga kupite, ali jeftinije su i takse. Vrijedi proučiti.

Međutim, nemojte zaboraviti da ćete možda raditi manje od 30.000 km godišnje pa da cijena održavanja benzinca neće biti toliko skupa. Odnosno, troška vlasništva u 4 godine ili 120.000 km vjerojatno će biti identičan.

U suprotnosti s francuskim srodstvom, Opel zadržava tipično germansku temeljnu jasnoću, od načina opsluživanja i površinskog dizajna do instrumenata koji, ovisno o opremi, mogu biti polu ili potpuno digitalni. Serijski vozač u Corsi-e prebire po sedmoinčnom zaslonu multimedije, dok je desetinčna navigacija s prometnim informacijama u realnom vremenu opcija.

Zato je odabir vozačkog programa uvijek na meniju pa Corsa prilagođava svoje ponašanje ovisno o odabiru – Normal, Eco ili Sport. Potonji, naravno, podrazumijeva snagu dostupnu u punom spektru te manje upliva serva u rad upravljača. Normal uskraćuje dio snage, dok je Eco još više reducira te usput optimizira rad klima-uređaja.

U programu ECO Corsa-e snažna je 82 KS i 180 Nm, u programu NORMAL 109 KS i 220 Nm, dok tek u SPORTU nudi svih 136 KS i 260 Nm

No što ako unutar štedljivog moda zatrebate više snage? Dovoljno je u bilo kojem trenutku pritisnuti papučicu gasa do kraja (kick-down), a cijena toga ogleda se u smanjenom dosegu koji prema WLTP-u temeljno iznosi 330 km.

Dakle, štedljivo? Pa ne baš, radije će pojuriti, makar to kraće trajalo. Naime, 406 cm duga Corsa s relativno niskom linijom i sportskom pozicijom krova ne samo da izgleda dinamično, već se tako i vozi. Za 2,8 s već smo na gradskoj brzini, dok stotku dosežemo za 8,1 sekundu.

Najviša je brzina pak ograničena na 150 km/h. Sasvim dovoljno za autocestu, prava pjesma na magistralama. Da, znamo da je e-izvedba teža od standardne, ali je njezino težište također šest centimetara niže, a karoserija zbog akumulatora 30 posto kruća.

Upravo je stoga polukruta osovina zamijenjena krutom s Panhardovom polugom koja ostavlja više prostora ispod. Tvrdo podešene opruge, upravljač s urednim povratnim osjećajem i obilje momenta čine dobro uigranu ekipu. Prikočiti, dodati malo volana i, ‘vuuuššš’ na izlasku iz zavoja…

Obavezno s Matrix-svjetlima

Samo kratko o kočnicama. Funkcionira li miks sustava rekuperacije i hidrauličnih kočnica kako treba? Bez problema i potrebe da se na njih navikavate, ali bismo isto tako voljeli da njihov konvencionalni dio ostavi još mrvicu više transparentnosti. Osim toga, vozač pri oduzimanju gasa može ostaviti da se Corsa slobodno kotrlja ili ubacivanjem u ‘B’ usporava uz pomoć generatora te pritom rekuperira energiju.

No vratimo se upravljanju. U zavojima Corsa-e ostaje dugo neutralna, a na račun uistinu niskog težišta pruža dobar, lako predvidiv osjećaj upravljanja. Opcionalna Matrix-svjetla topla su preporuka jer uz pomoć osam zasebno kontrolirajućih LED-jedinica osvjetljavaju okoliš mnogo bolje od standardnih farova.

Kućni wall-box punjač koji će Corsu-e puniti snagom od 11 kW stoji 5540 kn i s njime punjenje traje oko 6 sati.

Jednako dobro u ovoj kategoriji funkcionira adaptivni tempomat sa sustavom održavanja vozila unutar trake. Na kraju moramo pohvaliti i serijski uključen CCS-priključak kojim se baterija može puniti snagom do 100 kW te u pola sata ostvariti do 80 posto napunjenosti. Naravno, Opel omogućuje i spajanja na kućnu utičnicu ili trofazno punjenje do 11 kW. U svakom slučaju, kao što smo ustvrdili na početku, Corsa-e postvaritinosno može nositi munju na masci.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
Gradski model s peterim vratima, dužina x širina x visina 4060 x 1765 x 1435 mm, međuosovinski razmak 2538 mm, masa praznog 1530 kg

Podvozje
Neovisno ovješenje, sprijeda s poprečnim ramenima, MacPherson opružne noge, straga kruta osovina s Panhardovom polugom, zavojne opruge, amortizeri, stabilizatori sprijeda, samoventilirajući diskovi sprijeda, diskovi straga, gume 195/55 R16

Prijenos snage
Na prednje kotače, stalni prijenosni omjer

Motor
Sinkroni elektromotor, snaga 100 kW, okretni moment 260 Nm, kapacitet baterije 50 kWh

Performanse
0-100 km/h 8,1 s
Najviša brzina 150 km/h
Potrošnja (WLTP) 16,8 kWh/100 km

Cijena
Opel Corsa-e e-Edition 242.358 kn

Potpisi
Tvrdo podešen i vrlo iskren ovjes u kombinaciji s izrazito niskim težištem, poznati interijer i aktivna pozicija sjedenja, učinkovit pogon, brzo punjenje do 100 kW, LED-farovi u seriji, Matrix kao opcija

Zaključak
Corsa-e snage 100 kW pokazuje kako treba izgledati budućnost e-automobila – zabavni, svakodnevno korisni i s razumnom cijenom. Potonje, naravno, uz uvjet državnih subvencija. Jednostavna za korištenje, s brojnim sustavima pomoći/sigurnosti i dovoljnim dosegom. Elektrificirajuće!