Vozili smo: Audi Q3 Sportback. Izmjene karoserije za potpuno drukčiju karmu

Klasičan Audi Q3 je idejom, veličinom i izvedbom baš kako treba, ali mu nedostaje one dizajnerske oštrine i siline koju je predstavio veliki Audi Q8. Uglavnom, s izvedbom Sportback stvari su sjele na svoje mjesto kao nikada do sad i koja je puno više od "kosog stražnjeg kraja"

Audi Q3 je tek sada zapravo otvorio natjecanje s glavnim akterima kao što su BMW X2, Range Rover Evoque, Porsche Macan… Štoviše, postavili smo anketu na našem Instagram profilu i preko 200 glasača izjasnilo se kako bi najradije izabralo novog Q3 Sportbacka.

S razlogom je tako jer izvedbi Sportback izgleda fantastično. Doduše, na slikama su bogato opremljeni modeli S line i First Edition

Proporcije Audija Q3 uvijek su bile savršene. Audi je specijalist za to, ali s obzirom na konkurenciju nedostajalo mu je karaktera. Taman, sada Q3 ostaje za klasične kupce, a Q3 Sportback donosi sve ono što moderan Audi može pokazati.

Razlike u dimenzijama nisu velike. Minimalne su. Q3 Sportback je od obične izvedbe duži 16 mm, uži 6 i niži 29 mm. Sve te razlike rezultat su novih branika i dizajnerskih elemenata, pa je u kabini i prtljažniku zadržana ista količina prostora (530 l).

Realno, Sportback nam izgleda dvostruko bolje od obične izvedbe. Ok, možda ne dvostruko, ali puno bolje

Tražeći detalje našli smo minimalan broj razlika između dva modela, pogotovo jer su prednje i stražnje svjetlosne grupe ostale identične. No, stvar je u linijama oko njih koje se na Sportbacku nastavljaju puno oštrije. Potom je tu drukčija izvedba velike maske (crna je na First Editionu), a svakako i bok vozila. Nama najdraži detalj su nove oštre linije i drukčija izvedba praga koja mora biti dvobojna da bi Sportback došao do izražaja.

Zaista nije bez razloga što ga već sada zovu malim Q8 jer zbilja tako izgleda i napokon u Audijevoj kompaktnoj ponudi spaja osjećaj premiuma, razigranosti i dinamike. Realno, izgleda toliko dobro (S line) da bi lako mogao biti i neki RS-model. A kako će tek onda pravi RS izgledati?

Iako se ovakva izvedba interijera koristi već dvije godine od pojave Audija A7 još uvijek izgleda svježe.

Kokpit je također isti kao na klasičnom Q3, ali postoje sitnice koje se mogu drukčije personalizirati. Nama se posebno dopala alkantara integrirana u kokpit umjesto plastičnih ili aluminijskih lajsnica, ali i jako fina izvedba komandi klima uređaja. Sve je na svom mjestu i ovo jednostavno nije mjesto gdje ćete lako naći razlog za prigovor.

I dalje se čudimo koliko nam je bolje sjeo od klasičnog Q3, ali s početkom vožnje nailazimo na poglavlje o kojem se može debatirati. Naime, Q3 Sportback izgleda toliko “šoferski” i sportski orijentiran da bi voljeli imati još povezaniju vozačku poziciju. Odnosno, još sportskiji položaj za volanom.

U Q3 Sportback sjedi se isto kao u klasičnom Q3 i to vas podsjeća da ste u SUV-u, a ne u sportskom automobilu. No, kako stvari stoje, upravo je to ono što tržište želi.

Pounda motora ima sve što treba, pa ako nas pitate nedostaje još samo S ili RS-izvedba

Realno, u ovom segmentu nije potrebno imati 1.6 TDI. Ovdje su očekivanja ipak malo veća. Dizelska priča počinje sa 2,0 TDI (35 TDI) koji razvija 150 KS, a završava sa 190 KS iz istog motora (40 TDI). Isprobali smo jaču izvedbu i to je ono što savršeno pomiruje potrebe i mogućnosti. Ona ubrzava za 8 sekundi (slabija 9,3) i postiže 211 km/h (slabija izvedba sa 150 KS ide 205), ali razlika u momentu iznosi 50 Nm.

Dizelski motor jest malo grublji i bučniji pri startu, ali to je u Q3 Sportbacku svedeno na minimum. Pri višim brzinama dizelska buka u potpunosti izostaje, a ostaje lakoća vožnje dizelskog agregata.

Imali smo namjeru spominjati potrošnju izvedbe 40 TDI, ali nakon što smo se isprobali 45 TFSI, 2,0-litreni turbobenzinac sa 230 KS i S-tronic DSG-mjenjačem sa 7 stupnjeva – razloga za to više nije bilo. Realno, 2,0 TDI je štedljiv i vozit ćete ga sa 6,3 do 7,5 l/100 km, ali niti 45 TSI nije puno rastrošniji.

45 TFSI sa svojih 230 KS može se voziti s manje od 8 litara bez prevelikog vozačkog angažmana u smjeru štedljive vožnje. Prateći prometna ograničenja testnu dionicu završili smo sa 7,4 l/100 km i to je zapravo najveće iznenađenje. Zbog takvog prosjeka više nema smisla isticati dizelsku ekonomičnost kao neuhvatljivu prednost.

Sada su benzinci postali kao dizeli, ali nažalost pritom su izgubili i onaj karakter koji uveseljava vozača

Kada smo sjeli za 230 KS i krenuli voziti zavojima njemačkog Schwarzwalda brzina nam je odmah bila servirana. Nema sumnje da je to vrlo snažan motor s kojim možete “preskakati” ostatak prometa. Ali, nema zvuka ispuha. Nema euforije. Samo brzina i prigušeni zvuk koji se niti ne trudi biti sportski.

Na svjetskoj prezentaciji vozili smo se sa Seulah Park, dizajnericom interijera novog Q3 Sportbacka, koja kaže da su Q3 i izvedba Sportback kao dva odvojena modela, barem vizualno

To možda smeta pasionirane automobiliste koji uvijek razgovaraju o sportu i brzini, ali za većinu kupaca Q3 Sportbacka to je savršena vijest. Benzinski motor pružaju sjajnu uslugu komforne vožnje, brzi su i nevjerojatno štedljiviji.

Početak ponude pao je na leđa 1,5-litrenog TFSI-turbobenzinca (35 TFSI) koji razvija 150 KS. No, takav se kod nas neće naći u ponudi. Najjeftiniji kod nas bit će 35 TDI S tronic (317.000 kn), a prodajni hit bi trebao biti isti model s opremom Comfort (322.956 kn). Takav do stotke stiže za 9,3 sekunde i postiže 205 km/h.

Kad je bal nek’ je bal, i takav ima najviše smisla

Najjeftiniji 45 TFSI sa 230 KS stoji najmanje 375.959 kn, ali trebati imati na umu kako taj serijski uključuje i pogon quattro na sve kotače i S tronic. Odnosno Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic S-line stoji 399.145 kn i s obzirom što sve nudi (S line), upravo nam se to čini najzanimljivija kupnja. Priča je tad potpuna jer 45 TFSI ubrzava za 6,5 s, a postiže 233 km/h.

Najjeftiniji (obični) Q3 stoji 258 tisuća kuna, međutim tad je riječ o izvedbi s ručnim mjenjačem. Ekvivalent početnom Q3 Sportback (317 tisuća) u običnoj izvedbi jeftiniji je 19 tisuća kuna, a to je razlika koju će – vjerujemo – svatko.