

Audi Q3 je tek sada zapravo otvorio natjecanje s glavnim akterima kao što su BMW X2, Range Rover Evoque, Porsche Macan… Štoviše, postavili smo anketu na našem Instagram profilu i preko 200 glasača izjasnilo se kako bi najradije izabralo novog Q3 Sportbacka.
Proporcije Audija Q3 uvijek su bile savršene. Audi je specijalist za to, ali s obzirom na konkurenciju nedostajalo mu je karaktera. Taman, sada Q3 ostaje za klasične kupce, a Q3 Sportback donosi sve ono što moderan Audi može pokazati.
Razlike u dimenzijama nisu velike. Minimalne su. Q3 Sportback je od obične izvedbe duži 16 mm, uži 6 i niži 29 mm. Sve te razlike rezultat su novih branika i dizajnerskih elemenata, pa je u kabini i prtljažniku zadržana ista količina prostora (530 l).
Tražeći detalje našli smo minimalan broj razlika između dva modela, pogotovo jer su prednje i stražnje svjetlosne grupe ostale identične. No, stvar je u linijama oko njih koje se na Sportbacku nastavljaju puno oštrije. Potom je tu drukčija izvedba velike maske (crna je na First Editionu), a svakako i bok vozila. Nama najdraži detalj su nove oštre linije i drukčija izvedba praga koja mora biti dvobojna da bi Sportback došao do izražaja.
Zaista nije bez razloga što ga već sada zovu malim Q8 jer zbilja tako izgleda i napokon u Audijevoj kompaktnoj ponudi spaja osjećaj premiuma, razigranosti i dinamike. Realno, izgleda toliko dobro (S line) da bi lako mogao biti i neki RS-model. A kako će tek onda pravi RS izgledati?
Kokpit je također isti kao na klasičnom Q3, ali postoje sitnice koje se mogu drukčije personalizirati. Nama se posebno dopala alkantara integrirana u kokpit umjesto plastičnih ili aluminijskih lajsnica, ali i jako fina izvedba komandi klima uređaja. Sve je na svom mjestu i ovo jednostavno nije mjesto gdje ćete lako naći razlog za prigovor.
I dalje se čudimo koliko nam je bolje sjeo od klasičnog Q3, ali s početkom vožnje nailazimo na poglavlje o kojem se može debatirati. Naime, Q3 Sportback izgleda toliko “šoferski” i sportski orijentiran da bi voljeli imati još povezaniju vozačku poziciju. Odnosno, još sportskiji položaj za volanom.
U Q3 Sportback sjedi se isto kao u klasičnom Q3 i to vas podsjeća da ste u SUV-u, a ne u sportskom automobilu. No, kako stvari stoje, upravo je to ono što tržište želi.
Realno, u ovom segmentu nije potrebno imati 1.6 TDI. Ovdje su očekivanja ipak malo veća. Dizelska priča počinje sa 2,0 TDI (35 TDI) koji razvija 150 KS, a završava sa 190 KS iz istog motora (40 TDI). Isprobali smo jaču izvedbu i to je ono što savršeno pomiruje potrebe i mogućnosti. Ona ubrzava za 8 sekundi (slabija 9,3) i postiže 211 km/h (slabija izvedba sa 150 KS ide 205), ali razlika u momentu iznosi 50 Nm.
Dizelski motor jest malo grublji i bučniji pri startu, ali to je u Q3 Sportbacku svedeno na minimum. Pri višim brzinama dizelska buka u potpunosti izostaje, a ostaje lakoća vožnje dizelskog agregata.
Imali smo namjeru spominjati potrošnju izvedbe 40 TDI, ali nakon što smo se isprobali 45 TFSI, 2,0-litreni turbobenzinac sa 230 KS i S-tronic DSG-mjenjačem sa 7 stupnjeva – razloga za to više nije bilo. Realno, 2,0 TDI je štedljiv i vozit ćete ga sa 6,3 do 7,5 l/100 km, ali niti 45 TSI nije puno rastrošniji.
45 TFSI sa svojih 230 KS može se voziti s manje od 8 litara bez prevelikog vozačkog angažmana u smjeru štedljive vožnje. Prateći prometna ograničenja testnu dionicu završili smo sa 7,4 l/100 km i to je zapravo najveće iznenađenje. Zbog takvog prosjeka više nema smisla isticati dizelsku ekonomičnost kao neuhvatljivu prednost.
Kada smo sjeli za 230 KS i krenuli voziti zavojima njemačkog Schwarzwalda brzina nam je odmah bila servirana. Nema sumnje da je to vrlo snažan motor s kojim možete “preskakati” ostatak prometa. Ali, nema zvuka ispuha. Nema euforije. Samo brzina i prigušeni zvuk koji se niti ne trudi biti sportski.
To možda smeta pasionirane automobiliste koji uvijek razgovaraju o sportu i brzini, ali za većinu kupaca Q3 Sportbacka to je savršena vijest. Benzinski motor pružaju sjajnu uslugu komforne vožnje, brzi su i nevjerojatno štedljiviji.
Početak ponude pao je na leđa 1,5-litrenog TFSI-turbobenzinca (35 TFSI) koji razvija 150 KS. No, takav se kod nas neće naći u ponudi. Najjeftiniji kod nas bit će 35 TDI S tronic (317.000 kn), a prodajni hit bi trebao biti isti model s opremom Comfort (322.956 kn). Takav do stotke stiže za 9,3 sekunde i postiže 205 km/h.
Najjeftiniji 45 TFSI sa 230 KS stoji najmanje 375.959 kn, ali trebati imati na umu kako taj serijski uključuje i pogon quattro na sve kotače i S tronic. Odnosno Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic S-line stoji 399.145 kn i s obzirom što sve nudi (S line), upravo nam se to čini najzanimljivija kupnja. Priča je tad potpuna jer 45 TFSI ubrzava za 6,5 s, a postiže 233 km/h.
Najjeftiniji (obični) Q3 stoji 258 tisuća kuna, međutim tad je riječ o izvedbi s ručnim mjenjačem. Ekvivalent početnom Q3 Sportback (317 tisuća) u običnoj izvedbi jeftiniji je 19 tisuća kuna, a to je razlika koju će – vjerujemo – svatko.