Vozili smo Audi A1
Nakon osam godina i više od 800.000 prodanih jedinica, Audi je odlučio obnoviti svoj najmanji automobil u ponudi. Druga generacija A1 postavljena je na istu platformu kao i aktualni VW Polo, dok se infotainment zasniva na onom koji smo upoznali u A8
Sada već davne 2010. rijetki su vjerovali u uspjeh. Naime, iako je prva generacija najmanjeg Audija isijavala privlačnošću i dinamikom, mnogi su predviđali crni scenarij po uzoru na neslavno ugašen A2. No dogodilo se upravo suprotno – maleni A1 se dosad prodao u više od 800.000 jedinica, čime je postao jedan od najuspješnijih modela ove premium marke uopće. Dakle, ‘mali’ se izborio za svoje mjesto na tržištu te tako postao – ‘veliki’.
No mnogi će vam sportaši reći da je lakše osvojiti titulu no obraniti je. Kako će A1 braniti svoju poziciju, ostaje tek za vidjeti, no činjenica je da je u novi model uloženo podosta truda, iskustva, tehnologije… No krenimo redom.
Širi, veći, raznovrsniji…
Budući da je na model Sportback otpadalo čak 80 posto prodanih A1, prema uzoru na Polo je iz ponude eliminirana izvedba s trojim vratima. Isto tako, kada već spominjemo Polo, recimo da je novi A1 postavljen na identičnu platformu MQB A0. To nije donijelo samo pozitivne pomake glede prostranosti, već je omogućilo i ugradnju modernijeg infotainmenta, sigurnosnih sustava i motora (s tri i četiri cilindra) koje smo upoznali u luksuznijim modelima Audija.
Porast dimenzija je očigledan – A1 je u širinu rastao tri centimetra, a u dužinu čak pet (4029 mm). No, kao najveća vanjska promjena nameće se dizajnerski pristup – linije su znatno oštrije i agresivnije, pa je silueta automobila poprimila oblik strijele. Uz kombinaciju ‘turboplave’ i crnog krova, u čiju se atraktivnost možete uvjeriti i na fotografijama, kupcu na raspolaganju stoji još devet boja karoserije, 11 različitih alu-kotača, tri linije eksterijera te tri razine opreme u unutrašnjosti. Naravno, svi elementi se mogu kombinirati gotovo bez ograničenja.
10,1-inčni ekran i karte uz nadoplatu
A1 u unutrašnjosti pokušava ostati dosljedan principima marke, no kvaliteta materijala i završna obrada ipak nisu na razini prethodnika. Čak je i u bogatoj razini opreme Design plastika na vrhu vrata tvrda i izrađena iz jednog komada. Za istinske ljubitelje marke ovo je ‘svetogrđe’, a za objektivne promatrače – estetski nedostatak. No nekih drugih razloga za negativnu kritiku u unutrašnjosti A1 nismo uspjeli pronaći. Upravo suprotno, hvalimo ambijentalno osvjetljenje, usklađenost dizajna u unutrašnjosti s vanjskom bojom automobila te 3D audiosustav od Bang&Olufsena. Pregledni i čitljivi digitalni instrumenti dolaze u seriji, no potpuni smisao isti dobivaju tek ako nadoplatite za kartu i 10,1-inčni MMI s ekranom osjetljivim na dodir. Zahvaljujući softveru iz A8, infotainment i navigacija se ‘oslanjaju’ na online podatke, a upravljanje govorom funkcionira efikasno i brzo. Pozitivno – za razliku od većih i skupljih modela Audija, u A1 se klima-uređajem može upravljati i preko klasičnih (izdvojenih) komandi.
Produženje međuosovinskog razmaka devet centimetara učinilo je stražnju klupu upotrebljivijom za suputnike. Naime, straga ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe, kako u predjelu glave tako i koljena. I prtljažnik je povećan 65 litara, što sada ukupno iznosi respektabilnih 335 litara, odnosno 1090 litara u slučaju preklapanja stražnjeg naslona.
U Hrvatskoj starta 30 TFSI
Na pojedinim europskim tržištima A1 će debitirati s četiri benzinska motora u rasponu od 95 do 200 KS. U Hrvatskoj je zasad dostupan samo jedan model – 30 TFSI Advanced sa 116 KS koji se može kombinirati sa šeststupanjskim ručnim ili sedmostupanjskim DSG-mjenjačem – po cijeni od 167.260, odnosno 181.333 kune. Prvu vožnju smo pak odradili u snažnijoj izvedbi, onoj s dobro poznatim 1,5-litrenim benzincem (EA211) s gašenjem cilindara. U A1 također razvija 150 KS, a u njega je – kao uostalom u sve benzinske motore trenutačno – ugrađen filtar čestica.
Nadoplata od 14.000 kuna za DSG uvelike će vam olakšati vožnju u gradu, no ni ručni mjenjač nije bez draži. Naime, kratko stupnjevani prijenosi u kombinaciji s vrlo preciznim i kratkim hodom ručice mjenjača naglašavaju dinamiku najmanjeg Audijevog modela. Uz to, 250 Nm okretnog momenta dostupnog iz samog ‘podruma’ ne tjeraju vas na neprestano ‘jahanje’ po spojci i ručici mjenjača, što uvelike olakšava upotrebu u svakodnevici. S druge strane, sustavi asistencije mnogo učinkovitije i skladnije funkcioniraju u kombinaciji s DSG-om (sustav pre-sense, sprječavanje prelaska linije, aktivni tempomat…).
Prva vožnja A1 na kraju je protekla potpuno očekivano, bez neugodnih iznenađenja. I dalje je riječ o dinamičnom i agilnom mališanu koji zavoje prolazi brzo i neutralno, ali i o automobilu koji se vrlo dobro nosi s cestama lošije kvalitete. Bez obzira je li riječ o verziji s adoptivnim ili klasičnim ovjesom, A1 izuzetno dobro filtrira sve vrste neravnina, što će većina njegovih kupaca – itekako pozdraviti.
TEHNIČKI PODACI | ||
Audi A1 Sportback | 30 TFSI | 35 TFSI |
Motor/cilindara | redni/3 | redni/4 |
Obujam ccm | 999 | 1498 |
Snaga kw (KS) pri o/min | 85 (116) 5000 | 110 (150) 5000 |
Moment Nm pri o/min | 200 2000 | 250 1500 |
Masa/nosivost kg | 1180/475 | 1240/465 |
Dužina/širina/visina mm | 4029/1740/1409 | |
Međuos. razmak mm | 2563 | |
Prtljažnik l | 335-1090 | |
Ubrzanje 0-100 km/h s | 9,5 | 7,7 |
Najviša brzina km/h | 203 | 222 |
Potrošnja NEDC l/100 km | 4,9 | 5 |
Emisija CO2 g/km | 108 | 115 |
Cijena kn | od 167.260 | – |