Volkswagen Tiguan – Novo izdanje, stare vrijednosti

U vanjskim dimenzijama treća generacija Tiguana jedva da je porasla, no njegove revidirane unutarnje vrijednosti, kao i dorađeni pogonski agregati, trebali bi mu pomoći da se održi na vrhu prodaje. Prva vožnja na jugu Francuske otkriva kakve su šanse za to

Jeste li se ikad zapitali odakle naziv Tiguan? Dobro se sjećamo pojašnjenja VW-ovih ljudi na prezentaciji originalnog modela, a sada čak i natpisi na prozorima educiraju one koji to nisu znali. Lijevo je silueta velike mačke, desno profil iguane – Ti-guan. Sve je jasno.

A Tiguan se žestinom ugriza tigra već godinama drži vrha prodaje SUV-modela u Europi. Ujedno, globalno je najprodavaniji VW, te je u vremenima razočaravajuće prodaje električnih vozila svijetla nada i velik doprinos pozitivnoj bilanci koncerna. Naravno, pod uvjetom da novi model podjednako uspješno zadovolji prohtjeve kupaca kao njegovi prethodnici. S obzirom na ono što smo iskusili tijekom premijerne vožnje u francuskoj Provansi, Tiguan je sposoban za to.

Narastao je 30 milimetara u dužinu, dok su visina i širina ostali gotovi isti. Iako na prvu vizualno odaje dojam većeg, korpulentnijeg automobila. Je li sve drugo ostalo po starome? Gotovo i da jest, no postoji i nekoliko odstupanja. Primjerice, VW prvi put u podvozju koristi adaptivne amortizere s dva ventila. Ne zvuči spektakularno, ali opcija nazvana DCC Pro tijekom vožnje impresionira prvoklasnim ublažavanjem i kontrolom karoserije. Vrlo se učinkovito nosi s kontrolom bočnog naginjanja te istančano filtrira povratne informacije s podloge.

Naravno, čak i tako profinjeno podvozje ne može u cijelosti promijeniti nepovoljne fizičke predispozicije SUV-a, no barem ih u određenoj mjeri ublažava. Kratke poprečne neravnine se još uvijek mogu osjetiti, posebno ako se Tiguan kotrlja na velikim kotačima. No unatoč impozantnoj dinamičkoj sposobnosti, naravno u okvirima SUV-a, Tiguan sa svojim osjetljivim i preciznim upravljanjem ponekad sklizne u podupravljanje. No tako to i treba biti sa SUV-om orijentiranim na svakodnevicu. Odsad Tiguan dolazi isključivo s automatskim mjenjačem, ručni je ispraćen u ropotarnicu prošlosti. Novost je i revidirani 1.5 eTSI sa snažnijim 48-voltnim remenskim starter-generatorom koji daje oko 14 kW, deaktivacijom cilindara i novim turbopunjačem promjenjive geometrije. Za vožnju nam je dostupan i jedan od novih plug-in hibrida sa snagom sustava od 204 KS.

Na struju oko 100 km

Pogonski sklop je 1.5 TSI sa 150 KS koji je usklađen s elektromotorom snage 85 kW koji se nalazi između motora s unutarnjim izgaranjem i mjenjača. I jedan i drugi su vrlo uglađeni te u kombinaciji funkcioniraju izuzetno skladno. Kretanje s mjesta? Bestrzajno! Promjene stupnjeva prijenosa su jedva primjetne čak i u modu E, a ako je potrebno, ubrzanja su žustra. Baterija ispred stražnje osovine ima kapacitet od 19,7 kWh i trebala bi omogućiti električni doseg od gotovo sto kilometara. No još se čeka konačna homologacija. Umjesto dosadašnjih 3,7, sada je moguće punjenje od 11 kW na izmjeničnoj struji i prvi put istosmjernom do čak 50 kW. To znači da se baterija puni od 10 do 80 posto za svega 23 minute. Da, najveći nedostaci plug-in hibrida također, polako ali sigurno odlaze u zaborav.

U Tiguanu su dostupni i snažni dvolitreni turbobenzinski motori te TDI-motori, dok je pogon na sve kotače rezerviran samo za benzinske i dizelske top-izvedbe. Tiguan može povući teret do 2300 kg, što je 200 kg manje no prije.

U unutrašnjosti ćete pronaći revoluciju ili evoluciju, ovisno kako na sve zajedno gledate. Svima onima koji u novu generaciju Tiguana uđu iz prethodnika, nedostajat će fizički prekidači, dok će oni koji stignu iz Golfa VIII ili ID.3/4/5 biti presretni zbog bržeg i jednostavnijeg korištenja sustava MIB4.

U svakom slučaju, unatoč podesivim prečacima za brz odabir funkcija, mnogo je stvari skriveno u podizbornicima. S time da pametna glasovna kontrola u ovom slučaju može biti od pomoći.

Od pomoći su i vrlo udobna sjedala Ergoactive s funkcijom masaže te u konačnici i povratak na upravljač s pravim prekidačima. Što se kvalitete tiče, ambijent je prikladan, s pretežno mekanom, iako pomalo jednoličnom plastikom. Straga ima čak i nešto više prostora od već vrlo prostranog prethodnika, ali ima i dosta tvrde plastike. Prtljažnik sadrži uobičajenu VW-ovu funkcionalnost, s kukicama i ušicama te – u slučaju da se radi o dizelskim i benzinskim izvedenicama – varijabilnom podnicom. Naime, kod PHEV-a se spremnik goriva nalazi ispod prtljažnika, no još uvijek ima dovoljno mjesta za pohranu kablova i sitnica. Cijena? Tiguan započinje na 35.770 eura, što se konkretno odnosi na 150 KS snažan mild-hibridni benzinac ili dizel u opremi Life. Da, skoro je sve novo, no ipak po starom.

Zaključak

Tiguan jest i ostaje vrlo udoban, praktičan i ugodan SUV u atraktivnom formatu, koji je i dalje dostupan s dizelskim motorima, ali i sve boljim benzinskim i plug-in pogonima. Nedostatak ručnih mjenjača i smanjena vuča prikolice ne bi trebali biti tragedija za većinu hrvatskih kupaca.