

Jeste li se ikad zapitali odakle naziv Tiguan? Dobro se sjećamo pojašnjenja VW-ovih ljudi na prezentaciji originalnog modela, a sada čak i natpisi na prozorima educiraju one koji to nisu znali. Lijevo je silueta velike mačke, desno profil iguane – Ti-guan. Sve je jasno.
A Tiguan se žestinom ugriza tigra već godinama drži vrha prodaje SUV-modela u Europi. Ujedno, globalno je najprodavaniji VW, te je u vremenima razočaravajuće prodaje električnih vozila svijetla nada i velik doprinos pozitivnoj bilanci koncerna. Naravno, pod uvjetom da novi model podjednako uspješno zadovolji prohtjeve kupaca kao njegovi prethodnici. S obzirom na ono što smo iskusili tijekom premijerne vožnje u francuskoj Provansi, Tiguan je sposoban za to.
Narastao je 30 milimetara u dužinu, dok su visina i širina ostali gotovi isti. Iako na prvu vizualno odaje dojam većeg, korpulentnijeg automobila. Je li sve drugo ostalo po starome? Gotovo i da jest, no postoji i nekoliko odstupanja. Primjerice, VW prvi put u podvozju koristi adaptivne amortizere s dva ventila. Ne zvuči spektakularno, ali opcija nazvana DCC Pro tijekom vožnje impresionira prvoklasnim ublažavanjem i kontrolom karoserije. Vrlo se učinkovito nosi s kontrolom bočnog naginjanja te istančano filtrira povratne informacije s podloge.
Naravno, čak i tako profinjeno podvozje ne može u cijelosti promijeniti nepovoljne fizičke predispozicije SUV-a, no barem ih u određenoj mjeri ublažava. Kratke poprečne neravnine se još uvijek mogu osjetiti, posebno ako se Tiguan kotrlja na velikim kotačima. No unatoč impozantnoj dinamičkoj sposobnosti, naravno u okvirima SUV-a, Tiguan sa svojim osjetljivim i preciznim upravljanjem ponekad sklizne u podupravljanje. No tako to i treba biti sa SUV-om orijentiranim na svakodnevicu. Odsad Tiguan dolazi isključivo s automatskim mjenjačem, ručni je ispraćen u ropotarnicu prošlosti. Novost je i revidirani 1.5 eTSI sa snažnijim 48-voltnim remenskim starter-generatorom koji daje oko 14 kW, deaktivacijom cilindara i novim turbopunjačem promjenjive geometrije. Za vožnju nam je dostupan i jedan od novih plug-in hibrida sa snagom sustava od 204 KS.
Na struju oko 100 km
Pogonski sklop je 1.5 TSI sa 150 KS koji je usklađen s elektromotorom snage 85 kW koji se nalazi između motora s unutarnjim izgaranjem i mjenjača. I jedan i drugi su vrlo uglađeni te u kombinaciji funkcioniraju izuzetno skladno. Kretanje s mjesta? Bestrzajno! Promjene stupnjeva prijenosa su jedva primjetne čak i u modu E, a ako je potrebno, ubrzanja su žustra. Baterija ispred stražnje osovine ima kapacitet od 19,7 kWh i trebala bi omogućiti električni doseg od gotovo sto kilometara. No još se čeka konačna homologacija. Umjesto dosadašnjih 3,7, sada je moguće punjenje od 11 kW na izmjeničnoj struji i prvi put istosmjernom do čak 50 kW. To znači da se baterija puni od 10 do 80 posto za svega 23 minute. Da, najveći nedostaci plug-in hibrida također, polako ali sigurno odlaze u zaborav.
U Tiguanu su dostupni i snažni dvolitreni turbobenzinski motori te TDI-motori, dok je pogon na sve kotače rezerviran samo za benzinske i dizelske top-izvedbe. Tiguan može povući teret do 2300 kg, što je 200 kg manje no prije.
U unutrašnjosti ćete pronaći revoluciju ili evoluciju, ovisno kako na sve zajedno gledate. Svima onima koji u novu generaciju Tiguana uđu iz prethodnika, nedostajat će fizički prekidači, dok će oni koji stignu iz Golfa VIII ili ID.3/4/5 biti presretni zbog bržeg i jednostavnijeg korištenja sustava MIB4.
U svakom slučaju, unatoč podesivim prečacima za brz odabir funkcija, mnogo je stvari skriveno u podizbornicima. S time da pametna glasovna kontrola u ovom slučaju može biti od pomoći.
Od pomoći su i vrlo udobna sjedala Ergoactive s funkcijom masaže te u konačnici i povratak na upravljač s pravim prekidačima. Što se kvalitete tiče, ambijent je prikladan, s pretežno mekanom, iako pomalo jednoličnom plastikom. Straga ima čak i nešto više prostora od već vrlo prostranog prethodnika, ali ima i dosta tvrde plastike. Prtljažnik sadrži uobičajenu VW-ovu funkcionalnost, s kukicama i ušicama te – u slučaju da se radi o dizelskim i benzinskim izvedenicama – varijabilnom podnicom. Naime, kod PHEV-a se spremnik goriva nalazi ispod prtljažnika, no još uvijek ima dovoljno mjesta za pohranu kablova i sitnica. Cijena? Tiguan započinje na 35.770 eura, što se konkretno odnosi na 150 KS snažan mild-hibridni benzinac ili dizel u opremi Life. Da, skoro je sve novo, no ipak po starom.
Zaključak
Tiguan jest i ostaje vrlo udoban, praktičan i ugodan SUV u atraktivnom formatu, koji je i dalje dostupan s dizelskim motorima, ali i sve boljim benzinskim i plug-in pogonima. Nedostatak ručnih mjenjača i smanjena vuča prikolice ne bi trebali biti tragedija za većinu hrvatskih kupaca.