Volkswagen ID.5 Pro Performance Tech – Kol’ko para tol’ko dizajna
Ako vam je ID.4 preobičan, možete odabrati uzbudljivije dizajniranu 'kupe' verziju VW-ova električnog SUV-a s jednako velikim prtljažnikom te zanemarivo manje prostora u interijeru. No taj ćete dizajn poprilično mnogo platiti…
Koliko god kolutali očima na još jedan VW-ov (ili bilo čiji) električni SUV, teško je precijeniti važnost dizajna kod odabira automobila. S obzirom na popularnost strujom pokretanih ‘vozila za slobodno vrijeme’, njemačka marka bila bi luda da nije napravila dizajnom još privlačniji model poput ID.5. Uz dinamičniju liniju krova te drukčije prednje i stražnje odbojnike, kupe verzija iz većine kutova izgleda upečatljivije i zanimljivije od na istoj MEB-platformi temeljenog ID.4 (osim, prema našem mišljenju, stražnjeg poluprofila iz kojeg izgleda neobično zdepasto).
Oba modela imaju identične unutrašnjosti, što znači da ID.5 dijeli istu jednostavnost kokpita i prozračnost ambijenta. Potonje je posebice naglašeno opcijskim panoramskim krovom (dio paketa Design Plus) koji, s druge strane, u kombinaciji s kupeastom krovnom linijom ‘krade’ dragocjene milimetre prostora za glavu putnika na stražnjim sjedalima (mjesta za noge ima ugodno mnogo i za više osobe). Prtljažnik je u osnovi neznatnih šest litara veći nego u ID.4, odnosno 14 l manji kada se preklope stražnja sjedala.
Ažuriranje ubrzalo rad infotainmenta
Sprijeda su udobna i prostrana sjedala, nekolicina otkrivenih i skrivenih pretinaca i jednostavan kokpit s kompaktnim upravljačem i malim digitalnim instrumentima. Veliki 12-inčni ekran na središnjoj konzoli služi upravljanju sada (navodno) poboljšanim softverom generacije 3.1, ali kao i kod ID.4/ID.3, ispod njega smješten je jedan od većih propusta na koje smo naišli u novim automobilima posljednjih godina – fizičke kontrole temperature klimatizacije i glasnoće audiosustava pozadinskog BEZ-osvjetljenja. Srećom, ažuriranje softvera zaista je rezultiralo nešto boljim iskustvom korištenja infotainmenta nego prije, iako kada prvotno pokrenete automobil potrebno je pričekati dobrih 30-ak sekundi prije nego što, primjerice, možete unijeti adresu odredišta u navigaciju.
Stražnje kotače ID.5 u izvedbi Pro Performance pokreće 204 KS snažan elektromotor koji, kao što smo naviknuli kod EV-a, u bilo kojem trenutku može pružiti performanse koje dojmom nadmašuju na papiru deklariranu snagu. Ubrzanja su više nego adekvatna za opuštena pretjecanja ili postizanje viših brzina na autocesti (iako ćete zbog očuvanja dosega tamo rijetko željeti voziti brže od 120-130 km/h).
Prosječna potrošnja na testu – 22,3 kWh/100 km
Volkswagen tvrdi da ID.5 uz litij-ionsku bateriju iskoristivog kapaciteta od 77 kWh može prijeći ‘do 520 kilometara’, što, kao što smo također navikli kod EV-a, nije baš tako. Uz naš testni prosjek od 22,3 kWh/100 km (uz grijanje sjedala, upravljača i zraka), teoretski doseg bio nam je 345 km do pražnjenja baterije (iako je putno računalo pokazivalo višu brojku), ali valja uzeti u obzir godišnje doba najmanje prikladno za vožnju EV-a. Temperature tijekom tjedan dana testa kretale su se u hladnijem dijelu raspona od -5 do +7 stupnjeva.
ID.5 podržava DC-punjenje do 135 kW (dosta manje od snaga koje nude neki konkurenti), no kod nas su ionako mnogo dostupnije DC-punionice od 50 kW – tijekom posjeta Ikei, primjerice, takvo punjenje od 12 do 100 posto trajalo je jedan sat i 40 minuta, a koštalo 27 eura.
3400 eura skuplji od ID.4
Kao i dizajnom manje upadljiv ID.4, VW-ov električni SUV-kupe u vožnji je ugodno uglađen i tih (nešto manje na zimskim nego na ljetnim gumama), što uvelike pridonosi cjelokupnoj ugodi i udobnosti vožnje. Ono što navedeno narušava, ponajprije na neravnim prometnicama, jest nepodatnost očekivano tvrđe podešenog ovjesa (čak i uz najmanje 19-inčne kotače), a iako se velika masa osjeća kod, primjerice, snažnijeg kočenja, moguće je kontrolirati nešto više od 2,1 tonu težak ID.5 na način koji ga čini poprilično zabavnim u vožnji.
Osim toga, postavljanjem birača jednostupanjskog mjenjača u položaj B omogućuje maksimalnu regeneraciju kod usporavanja, odnosno vožnju gotovo bez korištenja papučice kočnice (osim kod posljednjih nekoliko metara prije zaustavljanja), što je uz određeno privikavanje također zabavno te barem malo pridonosi povećanju dosega vožnje.
Nakrcan brojnom serijskom i dodatnom opremom, testirani ID.5 Pro Performance Tech cijenom se popeo na 62.163 eura/468.087 kuna. No njegov je veći problem što je početni Pro Performance, koji stoji 53.780 eura/404.963 kune, čak 3400 eura/25.602 kuna skuplji od ekvivalentnog ID.4. Vrijedi li drukčiji vanjski dizajn toliku razliku u cijeni? To u konačnici ipak ovisi o vama.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4599 x 1852 x 1613 mm, međuosovinski razmak 2766 mm, prtljažnik 549/1561 litre, masa 2117 kg
Motor
Elektromotor, 150 kW/204 KS, 310 Nm, litij-ionska baterija kapaciteta 77 kWh (iskoristivo)
Prijenos
Jednostupanjski mjenjač, pogon na stražnje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……8,4 s
Najviša brzina…..160 km/h
Potrošnja deklarirana….16,9 kWh/100 km
Potrošnja na testu….22,3 kWh/100 km
Doseg deklarirani….do 520 km
Doseg na testu….345 km (procjena)
Emisija CO2…….0 g/km
Konkurenti (početni modeli)
Q4 Sportback 40 e-tron (204 KS) od 62.074 eura/467.417 kuna, Kia EV6 Air (229 KS) od 63.099 eura/475.135 kuna, Škoda Enyaq iV 80 (204 KS) od 54.500 eura/410.385 kuna
Cijena
Početni model ID.5 Pro Performance………53.780 eura/404.963 kune
Testirani model ID.5 Pro Performance Tech……….62.163 eura/468.087 kuna
Ocjena
PLUS: upadljiviji dizajn, prostran interijer, jednostavnost i uglađenost vožnje, vrlo dobre performanse, solidan doseg vožnje, brzo punjenje, dobre vozne osobine s obzirom na veliku masu
MINUS: tvrd ovjes, cijena u odnosu na ID.4