Škoda Superb Combi vs. VW Passat Variant. Karavani s pogonom na sve kotače, DSG-om i turbo benzincima sa 272 KS. Može li bolje, i koji je bolji?
Passat je Passat - čut ćete redovito, baš kao i glasne uzdahe za raskošnom Škodom Superb. Činjenica je da im publika postaje ista, a evo kako stvari stoje kad je riječ o top karavanima
Uh, ovo je prava delikatesa za usporedbu. Na prvu vam se možda čini kako nažalost ovo nisu motori kojima bismo trebali dati previše pozornosti, jer kod nas su zvijezde još uvijek TDI-agregati. Ipak im dajte priliku. Jer i ako nisu vaš izbor kroz ovu usporedbu doznat ćete sve što trebate o razlikama između karavana Škode Superb i VW Passata.
Početni modeli
VW Passat Variant 2.0 TSI 4Motion: od 391.191 kn
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4×4: od 329.965 kn
Testirani modeli
VW Passat Variant 2.0 TSI 4Motion Elegance: 457.743 kn
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4×4 Sportline: 426.546 kn
Prvo je čudno što je postoji i jeftiniji Passat sa 272 KS, DSG-mjenjačem i pogonom na sve kotače od navedenog po 391 tisuću kuna. Stvar je u tome što takav pogon nudi samo uz bogatu opremu Elegance, a alternativa može biti grublji Passat Alltrack koji je u startu čak jeftiniji jer stoji 387.117 kn.
Škoda postoji i s lošijom opremom, a Passat ne
Upravo zato što se Passat sa 272 KS nudi samo uz bogatu opremu cijena je u startu visoka, dok je Superba s istim pogonom i početnom opremom Business moguće kupiti i za 329 tisuća. Samo, kad je oprema Sportline ili L&K Super skače na početnih 370 odnosno 372 tisuće kuna. Odnosno, Superb nije jeftiniji oko 63 tisuće kuna, već oko 20 tisuća kuna. Potvrđuje to i razlika od oko 22 tisuće kuna između terenski orijentiranih Passata Alltracka i Superba Scout.
U ovim izvedbama Superb i Passat nadilaze vlastite ideje
Za prosječnog hrvatskog kupca karavanski Passat ili Superb s dizelskim motorom predstavljaju „kraj svijeta“. Sve što bi mogli poželjeti. No, u VAG-koncernu zaista postoji i svijet iza TDI-značke koji za malo više novca donosi puno više arome, doživljaja i mogućnosti. Bolji svijet.
Nekad je iz takvog 2.0-litrenog TSI-turbobenzinca, starije generacije, gotovo identičnu snagu izvlačio Audi S3 (275 KS), a ovi karavani danas razvijaju 272 KS. Zanimljivo, iz nekog razloga Škoda navodi kako se špica snage doseže pri 5600, dok Passat istu snagu razvija pri 5000 okretaja. Moment je isti, pa 350 Nm oba modela nude od 2000 okretaja.
Kakav im je motor?
Načelno, 350 Nm okretnog momenta nude dizeli sa 150-170 KS, pa ta brojka zapravo ne dočarava koliko moćno ova dva karavana vuku. Odnosno, način na koji 2.0 TDI sa 170 KS povuče do 2700 okretaja, ova dva motora vuku od starta do crvenog područja. To je zbilja fantastičan motor.
A kad shvatite da ova dva „sandučara“ stotku love za manje od 6 sekundi…
Priljev snage ovdje kao da ne prestaje već kao da dolazi u konstantnom valu. TSI vuče još, još i još, ali ne razvratno, brutalno i divlje već nekako uglađeno i s kravatom. Jednostavno, velika masa, dugi međuosovinski i dobri pogoni su umirili prezentaciju, a rezultat nije izostao. Jer karavani ne poskakuju, a trakcija je zbog pogona na sve kotače s Haldexom pete generacije uvijek besprijekorna.
Dobrom, civiliziranom, ali jednako moćnom dojmu snage pomogao je i 7-stupanjski DSG-automatik koji radi jako fino. Ponekad, sporadično, pitamo se je li trebao bolje prebaciti u nižu, ili je li zaboravi prebaciti nakon povučene polugice iza volana, ali su to zbilja rijetki trenutci.
Prije par godina ovo bi se smatralo R-modelom
Koliko je sustav, pogona, mjenjača i motora učinkovit i bezgrešan zapravo najbolje potvrđuje činjenica da vozač zaboravlja na sve što se zbiva. U ovim autima nećete gledati u okretomjer, šaltati ili gledati je li vam pogon uključen. Ne, samo ćete paziti da ne idete prebrzo jer stotka pada za 5,6 sekundi. Sjajno je što u kratko pretjecanje možete krenuti na 2000 okretaja i zadovoljno ubrzavati, a onda nepotrebno skinuti stupanj, pa snagu demonstrirati na sportski način. Moćno!
Razmišljate od dizelu? Još uvijek? Izvedba Superba sa 190 KS – dakle sa 82 KS manje – nije puno štedljivija, a jeftinija je samo kojih 9 ili 13 tisuća kuna. U Passatu je 82 KS slabiji dizelaš jeftiniji 25 tisuća kuna, a 2.0 biturbo TDI sa 240 KS (408 tisuća) je čak i skuplji od benzinskog dragulja 2.0 TSI.
Razlika od 0,4 s do 200 km/h
Performanse su u Passatu samo nijansu bolje pa se čini da je to prednost koju je Škoda morala džentlmenski prepustiti domaćinu. Kao da se sve svodi na razliku u masi od 24 kg, ali to ne može biti razlog. Ne za razliku u ubrzanju od 0,4 sekunde na putu od 0 do 200 km/h. Eto toliko je Passat brži, dok su mjerenja elastičnosti doslovno identična kao i maksimalna brzina od 250 km/h.
Želimo još malo pričati o motorima. O silini koju oba modela pokazuju do 200, pa i 220 km/h, ali i o elastičnosti. Više snage od ovog zaista nije potrebno, a vozač je nagrađen i s gospodskom zvučnom kulisom. Ne glasnom, ali toplom i onom koja ulijeva povjerenje. Dok klizite oba su auta bešumna, a kad ih stisnete dobar vozač će čuti da je riječ o motorima s puno konja. Inače, Passat ima nijansu bolju zvučnu izolaciju kabine.
Razlike u karoseriji i kabini postoje
Gdje su razlike? Škoda ima 5 cm duži međuosovinski razmak i to se ogleda kroz pola metra veći krug okretanja. Passatu je za polukružni okret potreban promjer od 11,4 metra, a Superbu 11,9 metara. Zanimljivo, malo teži Superb ima i bolju nosivost, pa u njega smijete nagurati tereta do 601 kg, zajedno s putnicima, dok u Passatu legalno voziti do 548 kg.
Deset litara je teško primijetiti
Razlika u nosivosti karoserija ipak ukazuje na neke konstrukcije razlike, koje se kasnije ogledaju i na voznim osobinama. Osim toga, u Superbu ćete naći 10 l veći prtljažnik (660 litara) i slične jedva mjerljive vrijednosti. Za pohvalu su vučne mogućnosti jer oba karavana mogu vući kočene prikolice do 2200 kg, a to ih čini boljima od većina SUV-a.
Ukupno, kabinski prostor u Passatu je širi 1 cm na prednjim sjedalima, ali Superb nudi 2 cm širu stražnju klupu. Sve je to zanemarivo, ali kad je riječ o korisnoj visini kabine, onda je Passat bolji. Na stražnjim sjedalima je čak 4 cm više za glavu, a sprijeda 2 cm. No, kad gledamo gdje ima više mjesta za sjedenje koljena i bedra – onda ipak tijesno pobjeđuje Superb.
Dok obični modeli Škode Superb imaju relativno tanak osjećaj na volanu, pogon na sve kotače budi osjećaj masivnosti. Nekako, da kažemo, doživljaj vožnje postaje sličniji onome iz Audija. Passat ima bolji polazišnu točku i u konačnici je bolji vozački automobil. Dinamika, kočnice, udobnost, volan.. U ničemu nije puno bolji, ali u svemu jest po jednu nijansu.
Potrošnja, kao i performanse
Oba auta troše gotovo identično jer se sva mjerenja razlikuju u 0,1 l/100 km. Superb je test završio s prosječnih 9,5 litara, a Passat sa 9,4 l/100 km. S njime smo uspjeli trošiti najmanje 6,9, a sa Superbom 7,0 litara. Za dinamičniju vožnju potrebno im je 12 do 13-14 litara. No, za vožnju s ovakvim performansama i komforom ovo je svakako prihvatljiva potrošnja. Dizeli su osjetno ekonomičniji samo ako želite voziti jako sporo, ali niti tada razlika nije veća od 15-20 posto.
Ne zaboravite, glede potrošnje, ovo su modeli 4×4
I koji je bolji? Passat! Zašto? Zbog malo boljeg dojma kvalitete materijala, boljih sustava asistencije, nijansu bolje dinamike… E sad, ako vam sve to ne vrijedi razlike u cijeni koju ćete pronaći nakon opremanja sigurno nećete pogriješiti niti sa Superbom.
Za neodlučnog kupca gotovo je iritantno ovakvo pozicioniranje sestrinskih modela koje vas može natjerati da se važete do beskonačnosti. Jer, taman koliko je bolji, Passat je i skuplji, ali tek pošto mu dodate nešto bolji ukupni imidž marke u toj klasi. U nižim klasama Škoda se već dovoljno etablirala.
Bolji je onaj koji ima boljeg prodavača
Nažalost, na Passatu sa 272 KS serijski kotači imaju samo 17 cola. Najjeftiniji 19-colni stoje 10.557 kuna, a na Superbu 3738 kn. Sa Superbom se štedi i najmanje 6000 kn na doplati za kožna-alkantara sjedala (ako u startu odaberete Sportline), ali treba doplatiti 5527 kn za pametni tempomat, koji je u Passatu serijski, kao i 8118 za aktivnu sigurnosnu opremu koja je u Passatu serijski. I tako u nedogled… Tako su i željeli.