Usporedni test VW Passat 2.0 TDI vs. Passat 2.0 TDI Evo. Donosi li oznaka Evo opipljiva poboljšanja?

Sve je isto, ali ništa isto nije! Nikad dosad nismo usporedili sličnije modele, a uspoređivali smo mnoge. Ipak, usporedni test starog i novog VW Passata 2,0 TDI sa 150 KS otkriva da nova oznaka Evo2 ipak - čini razliku. I to popriličnu.

Koji je povod ovom usporednom testu? Redizajn zasigurno nije donio velike razlike, a prije bismo ga mogli nazvati updateom za novu modelsku godinu, poglavito jer će sljedeće godine Passati početi stizati s novim logotipom. Čemu onda usporedba istih karoserija s razlikama koje je zaista teško detektirati?

Da stvar bude bolja, mislili smo da će biti i veće, sve dok u društvo posve novom modelu nismo dovezli godinu dana star model s opremom Comfortline. Ta se oprema odsad na novom modelu zove Business. A koji je novi? Odmah je pitao kolega. Pogodi! Znate već kako to ide…

Napravili smo tes da vidimo je li novi “evo” Passat zaista bolji?

Ipak postoje dizajnerske novine, a najviše ih otkrivaju – svjetla. Na starom su žućkasta, na novom u full LED-tehnologiji. Uz nešto deblje četiri prečke na masci i s većim maglenkama, novi model kao da više sliči starom Passatu CC ili evocira na Phaeton. No to su priče za klub ljubitelja Passata.

Čisto da spomenemo, stražnja svjetla su oblikom ista, sigurni smo da bi lampe odgovarale ‘na šaraf’, ali novi model ima samo nešto drukčiju grafiku. I da, ime Passat može biti razvučeno preko cijelih vrata prtljažnika, a ne biti samo sitno desno u kutu. I to je sve, barem što se vanjskog dizajna tiče.

Nema filozofije

U kabini slična priča, pa će novosti pronaći samo oni koji inače vole igrati igru ‘pronađi razlike’. Prepuštamo to njima, pa na test krećemo uz zajednički zaključak o tome zašto volimo Passat. Jer bluetooth funkcija trenutačno pronalazi telefon, pa ćete se moći spojiti i tijekom jednog ciklusa crvenog svjetla na semaforu.

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

 

 

 

 

 

Stari model (slika lijevo) na kokpitu nosi središnje postavljen sat, lošija multimediju i ima nijansu višu vozačku poziciju. Novi model (slika desno) nema više analognog sata, novi je kroj volana i drukčiji su umetci. Dakako, multimedija je bolja.

Nema tu filozofije, toliko prozračnosti i jasnoće u kabini ne nudi ni jedna druga limuzina u klasi. Ruku na srce, možda jest (a jest) bezličan, ali to je i dalje najbolja poslovna limuzina u klasi. Pritom smo spremni na linč i odbacujemo pronjemačku orijentaciju, a to tvrdimo objektivno. Većina ih je skučena straga, klaustrofobična, kratkih sjedala, malog prtljažnika, loše preglednosti…

U redu, ponavljamo još jednom – može vam biti dosadan – ali za ugodno ‘mlaćenje’ kilometara jednostavno nema boljeg.

Što znači nova oznaka Evo2

Na usporedbu smo se odlučili kako bismo potvrdili neke stare slutnje, ali i provjerili koliko zaista znači nova oznaka Evo2 koju VW-koncern komunicira uz nove serije dvolitrenog TDI-motora. No samo da se podsjetimo, nekad (prije četiri i više godina) je 2,0 TDI trošio 4,5 l/100 km pri 120 km. Bio je to, a i još uvijek jest, najštedljiviji dizel u klasi. Međutim, potom su stigle kazne, WLTP-regulativa i sve ostalo vezano uz emisije, a mi smo naslutili i nešto drukčiji karakter.

 

Potrošnja je ponešto skočila (bijeli model) i kao da je TDI izgubio na eksplozivnosti. Neki bi rekli postao je kultiviraniji. Neznatno, jedva mjerljivo, ali jest – i zato smo susreli prethodnika, pa i novi model 2,0 TDI Evo2 koji je možda sve to ispravio. Možemo filozofirati, ali papučica gasa do daske otkriva prve razlike. Rabljeni model je uredno servisiran i u dobrom stanju, a jedina prednost mu mogu biti 16-colni kotači, dok su na novom modelu 18-colni.

Start je takav da gume malo zacvile, i to još jednom ponove dok brzi DSG7-automatik ‘šalta’ u drugu. Potom su ubrzanja takva da zaista odmah možemo zaključiti kako izvedba sa 190 KS možda dobro dođe, ali za njom nema potrebe. A razlika između bijelog i sivog (novi)? Od 0 do 180 km/h novi Passat je stvorio razliku od 1,5 metara.

Dakle, identično, iako bi stari model sa 8,7 sekundi trebao biti brži od novog kojem do 100 km/h treba 8,9 sekundi. No vrijeme očito čini svoje…

S druge strane, novi model ima i dva km/h višu maksimalnu brzinu, pa postiže 220 km/h, a pogled na specifikaciju motora otkriva razliku od svega 20 Nm (360 Nm) u korist novog Passata Evo2. Realno, konkurenti tu nude i nešto više, do 400 Nm i nijansu bolja ubrzanja. Samo, te razlike ćete pronaći tražite li maksimum, dok su tijekom optimalnog korištenja teško opipljive.

Treba zaviriti pod poklopac

Ok, netko je s plastičnog poklopca, koji ima i akustičnu funkciju, obrisao oznaku TDI (vjerojatno korporativna odluka: obriši gdje možeš, ali ostani ponosan na nju). Međutim, kada tu plastiku skinete, pa i prije, vidjet ćete razlike. Mnogo njih! Kod turbine je nešto drukčije jer više nema vakuumskog aktuatora, već je tu mali elektromotor, pa je odziv na gas bolji.

Neke su plastike drukčije i ispred motora, a to je distribucijski modul rashladne tekućine s pametnim termalnim menadžmentom koji dijeli rashladno sredstvo za glavu i blok motora. Drukčije su i neke plastike na ‘krovu’ motora?

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

 

 

 

 

 

Razlike na motorima su vidljive su čim skinete plastične poklopce. Nova tehnologija ispunila je periferiju sve kako bi se smanjio CO2, a performanse su ostale gotovo iste. Novi model ipak manje troši

To su zapravo novi injektori koji rade do 2200 bara, dok je i cijeli intercooler integriran u usis. Ima toga još da vas zaboli glava, a rezultat je da je CO2 pao sa 117 na 104 g/km ili 106 grama koliko ima testirani model (vjerojatno zbog opreme i većih guma). Neka im bude, idemo se voziti – zaključujemo!

Opa, došli smo do neočekivanog

Klasika! Provjeravamo proračun mjenjača (brzina kretanja/broj okretaja motora) koji ispada gotovo identičan, ali dopuštamo malu razliku jer često u servisu stave veće ili manje gume, a to ne unesu u računalo. Uglavnom, oba na oko 1600 okretaja voze 120 km/h. Samo, dok stari troši 5,1 l/100 km novi klizi sa 4,8 litara, što je mnogo bliže prethodniku koji je ‘cuclao’ 4,5 l/100 km.

Idemo dalje, ista je razlika i na 130 km/h (5,1/5,4 l/100 km), dok se na 150 km/h osjetno povećava – stari troši 6,8 l/100 km, a novi svega 5,7 litara. Budući da na 100 km/h troše identično (4,4 protiv 4,5 litara), to je bio šok. Eureka! Razlika postoji i ona raste što ste brži ili štedljiviji, a od 80 do 100 km/h nema razlike.

I što je najbolje, ona se u pravilu kreće oko deset posto, točno onoliko koliko je i razlika u emisiji CO2. Priznajemo, imamo fetiš na TDI jer to je realno motor s kojim je najlakše biti ekstremno štedljiv. Vučemo tu temu još otkako smo manjim bratom oborili Guinnessov rekord. Uglavnom, biramo dionicu za ekstremnu štedljivost, za vožnju brzinama do 80 km/h uz minimalno dodavanje gasa te maksimalno predviđanje prometa i konfiguracije.

Kolika je potrošnja (l/100 km) pri konstantnoj brzini

Brzina          2.0 TDI     2.0 TDI Evo
100 km/h     4,5              4,4
120 km/h     5,1               4,8
130 km/h     5,4               5,1
150 km/h     6,9               5,6

Čudo! Novi model s lakoćom pada na 3,5 litara, a stari ne uspijeva ni na 4 l/100 km. Jedina razlika koju smo zabilježili jest da u novom motoru DSG7 šalta mnogo ranije nego kod starog modela – vjerojatno malo zbog novih postavki, a malo novih 20 Nm. Očigledno, s tehnologijom koja se okuplja iza oznake Evo2, moćni 2,0 TDI je ponovno rekordno štedljiv, a Passat – iako dosadan – nikad nije bio bolji. Uz još nekoliko neočekivanih opaski – novi model je nijansu tiši, djeluje čvršće i – začudo – iako su sjedala identična, i udobnije.

A cijena?

Da, nije jeftin! Vjerojatno će vas šokirati da je najjeftiniji dizel (120 KS) dostupan tek od 238.985 kuna. Osobito ćete se šokirati pamtite li vremena kada se mogao kupiti i za 180.000 kuna. No taj se više ne može kupiti jer nema više početne opreme Trendline, pa ni početnog modela s ručnim mjenjačem. Uz to, snaga je narasla deset posto.
Na koncu ispada, da bi cijena bila vrlo slična da ste i tada kupovali ovakav model. Uglavnom, početni 2,0 TDI sa 150 KS, s opremom Business (Comfortline) i ručnim mjenjačem stoji 240.243 kune, a ovakav s DSG-automatikom započinje sa 262.000 kuna.