

Kia Ceed 1.4 T-GDI 140
od 146.990 kn
Testirani model (Fresh) stoji 166.990 kn
Škoda Scala 1.5 TSI 150
od 145.459 kn
Testirani model (Style) stoji 155.116 kn
Renault Mégane TCe 140
od 158.920
Testirani model (Bose) stoji 179.800 kn
Početne cijene su vrlo slične, barem kod Škode i Kije, ali se onda s doplatama i opcijama počinju razilaziti. Pogotovo ako recimo izaberete Scalu s DSG-automatskim mjenjačem koji cijenu diže na 162.454 kn
Bilo bi ju najlogičnije usporediti s VW Golfom. Jer, mnogi ju percipiraju kao jeftiniju izvedbu tog „kralja klase“, no to smo ostavili za drugi puta. Ovim usporednim testom ćemo joj pronaći mjesto u kompaktnoj klasi.
Zanimljivo, ali napokon se Škoda prvi puta spustila direktno u neku klasu. Bez izgovora na jeftiniju izvedbu ili bez jockera s prevelikim dimenzijama – kao što je Octavia godinama profitirala obitavajući na periferiji kompaktne klase.
Idemo vidjeti što Škoda Scala može pokazati pored Renaulta Meganea i Kije Ceed. Dok gledate dimenzije riječ je o gotovo identičnim autima. Najmanja je Kia (4310 mm), u sredini je Megane (4359 mm), a najveća je Scala (4362 mm).
To su minimalne razlike, baš kao i u slučaju međuosvinskog razmaka gdje je Škoda Scala najskromnija, što realno znači 2 cm kraći međuosvinski od Renaultovog. Kia je negdje između.
No, kad zavirimo u prtljažnik vidimo da sa 467 litara Škoda ponovno otkriva svoju specijalnost. Megane ju prati sa 402 litre, a Ceed sa 395 litara.
Renault ima manji prtljažnik, ali zato nudi nosivost od 505 kg. Tu je pak Škoda najlošija sa 436 kg, a Kia je sposobna za 479 kg. Nježniju platformu otkriva i dozvoljena masa prikolice koja je na Škodi ponovno najmanja (620/1240 kg).
Komfor kabine je zanimljiva stavka. Scala nominalno nudi najužu kabinu, ali ako gledate uzdužno u njoj je najviše prostora za koljena, ali i najviše prostora za glavu. Kako sprijeda tako i straga.
Škoda je tu napravila odličan posao s obzirom na dužinu karoserije, pa Scala definitivno zrači kao odrasli i ozbiljniji Rapid.
Ne, nismo usporedili dizele već one motore koje bi vam svakako preporučili u ovim modelima. To nisu ni mali trocilindrši kakve imaju svi, već oni iz snažnijeg razreda, obujma 1,3- do 1,5-litara. To su motori koji će narednih godina vladati tržištem te se ugrađivati i u kombinaciji s hibridima.
Motor u Meganeu se na prvu čini fantastičnim. Zapravo i jest! Takav 1,3-litreni turbobenzinac se ugrađuje i u Dustera, ali i u Mercedesovu A-klasu. Zabavan je i snage mu nimalo ne fali. Sa 140 KS 1.3 TCe Meganea gura tako uvjerljivo da odmah zaključujemo kako jači motor nije potreban.
Do 170 km/h dolazi kao od šale, a do 100 km/h ubrzava ispod 10 sekundi i fino je povezan mjenjačem. Jedino prijelaz iz prvog u drugi stupanj nije toliko tečan. Lagan je, kultiviran i zamjerki nemamo dok nismo sjeli za volan rivala koji ipak pokazuju malo više.
Posebno Kia pokazuje iznenađujuće puno. Opetovano nas iznenađuje. Motor joj je samo 20 ccm veći od onoga u Renaultu, ali to je dovoljno da ga opisuje kao 1,4 litreni. Snaga je ista (140 KS), ali Kia je pronašla 2 Nm više i smjestila ih 100 okretaja niže. Dakako, to je nešto što nećete osjetiti.
Ipak, primijetiti ćete finoću korejskog motora koji pokazuje samopouzdanje od najnižih okretaja. Dobro krene, a onda ide i ide… Do 160 km/h dolazi gotovo 2 sekunde brže od Meganea. Eastičnij je, samo nijansu, i postiže 7 km/h višu špicu.
Vjerojatno najmanje emocija i strasti pokazuje sjajan Škodin motor, koji je tehnološki i jedan od najnaprednijih motora današnjice. Drugim riječima, nije jeftin, a to je stroj koji ima i deaktivaciju cilindara.
Nema emocija, ali ima snage, pa kad stisnete 1.5-litrenog TSI-a sa 150 KS (250 Nm), rivale ćete ostaviti u prašini i retrovizoru. Osjetno je brži i jači, a to pokazuju i performanse, pa do 160 km/h Škoda dolazi čak 4 sekunde brže od Meganea iako je lakša 27 kg.
Škodin motor je definitivno najupečatljiviji jer osim što juri kao sportaš (bez duše), na koncu ima i najnižu potrošnju u svim režimima vožnje. Njega možete voziti sa samo 5 l/100 km, a najštedljiviji je i u sportskom režim kad u prosjeku pije oko 9,3 litre.
I Renault i Kia također imaju sjajne motore, pa Scala boljim pogonom ne stvara toliku prednost. Nije toliko prostranija u kabini da bi to stvorilo veliku razliku, osim u prtljažniku koji je značajno veći. Samo, tu prednost rivali tope boljom nosivošću, lakšim opsluživanjem i dojmom kvalitete, pa su u konačnici gotovo identični.
Škoda Scala ne nudi toliku količinu sigurnosne opreme kao Ceed i ima nijansu lošije kočnice. Tu također gubi par bodova. Ali, kad je riječ o udobnosti, Kia i Škoda su opet gotovo identični automobili. Dosta su čvrsti i kruti, ali svakako ih možemo smatrati udobnima na 17-colnim kotačima. Samo, po tom pitanju najviše bodova odnosi Megane.
Škoda Sclala najbolji rezultat ostvaruje mogućnostima motora. Osjećaj snage, performanse, potrošnja su najbolji u njoj. Ali, ponovno, Ceed nudi više kao vozački automobil. Bolji je na testu handlinga, dinamike sveukupno, a bolja je i trakcija pod prednjim kotačima kad stisnete gas do daske na izlasku iz skliskog zavoja.
Škoda je definitivno pokazala da može uspjeti i kad nije pola broja veća od svojih konkurenata. A to na kojoj je platformi je nevažno, jer realno, to je modularna platforma. Pola koncerna je na prilagođenoj istoj A0 ili A1 platformi.
Kad ukalkuliramo bodove za početnu cijenu poredak ostaje isti, a ne mijenja se niti kada je riječ o bogatije opremljenim modelima. Jer Kia je ovdje najbogatije opremljena, a i cijene doplata su najprihvatljivije. Škoda bravo, ali prije svega bravo i Kia Ceed.