

Ako bismo zamislili nešto poput parade otvaranja hibridne olimpijade, na čelu Toyotine kolone natjecatelja Prius bi bio na čelu i mahao japanskom zastavom. I to s punim ponosom. Istinski stjegonoša Toyotine hibridne tehnologije na sceni je više od četvrt stoljeća, sada već davne 1997. bio je to prvi masovno proizveden hibridni automobil koji je pokrenuo pravu revoluciju. Neki su mu se bili smijali jer tada još nisu shvatili poantu hibridnog pogona, koja je danas dostupna u gotovo cjelokupnoj Toyotinoj paleti, uključujući i gradski Yaris.
I forma i funkcija?
Prius peti još je jedan u nizu modela koji utjelovljuje obećanje šefa Toyote kako više neće proizvoditi dosadne automobile. I obećanje je ispunjeno, jer stilski dojam je vrlo ekspresivan. Za razliku od prvog modela u formi sedana, pa preko nasljednika koji su njegovali monovolumenske crte, novi Prius djeluje kao sportski coupe. Niska, padajuća linija krova znači da ulazak u kabinu, posebno na stražnja sjedala zahtijeva povećan oprez kako ne biste udarili glavom. Mjesta za koljena je sasvim dovoljno, ali sjedi se poprilično visoko jer ispod stražnje klupe smjestila se poveća baterija kapaciteta 13,6 kWh. Da, Prius je otišao korak dalje i odmaknuo se od izvorne ideje. Više nije dostupan kao klasičan hibrid, već dolazi isključivo kao plug-in s baterijom koja omogućuje doseg na struju do 86 km prema WLTP-u. Kao takav, nudi čak i nešto veći obujma prtljažnika od prethodnog modela u PHEV varijanti, ali govorimo o skromnih 280 litara, što je na razini automobila gradske klase kao što je bratski Yaris. Hm, znači da Prius više nema predznak obiteljskog automobila, a nije baš ni idealan alat za taksi prijevoznike koji su ga rado birali zbog skromne potrošnje. Također, snaga mu je znatno porasla, pa sprint do stotke ostvaruje za sportskih 6,8 s.
Najsnažniji ikada
Snaga sustava iznosi 223 KS što je dosta dobro pokriće za sportsku siluetu, a moramo priznati da mu ova žuta baš jako dobro pristaje. Dok se provlačimo kroz šarmantni Hamburg isprepleten tisućama mostova i mostića, uživamo u apsolutnoj tišini putničke kabine koja odiše kvalitetnim materijalima i vrlo urednom završnom obradom. Potpuno redizajnirani kokpit zahtijeva period prilagodbe, jer instrumenti su postavljeni slično kao u Peugeotovom i-Cockpitu, pa se najbolje vide tek kada upravljač spustite nisko, u krilo. Sustav infotainmenta je uredno posložen i bez suvišnih podizbornika na preglednom 12,3-inčnom ekranu, a hvalimo i izdvojene tipke za ventilaciju čiji je taktilni osjećaj vrlo dobar. A čini se kako sve ide u smjeru što manje dodira, jer Prius sada razumije i glasovne komande.
Veći užitak vožnje
Nakon što smo prevalili otprilike 75 km, baterija kapaciteta 13,8 kWh je ‘presušila’ pa smo nastavili vožnju u klasičnom hibridnom modu. To znači da se dvolitreni benzinac češće uključuje u priču, ali odaziv na gas je jednako spontan kao i u slučaju vožnje isključivo na struju, uz dobro prigušeno variomatsko zavijanje. Nisko težište i po ukusu europskih kupaca podešeno podvozje čine dobre preduvjete za dinamičnu vožnju na krilima 223 KS, a ubrzanje prestaje pri 177 km/h. Osjećaj na pedali kočnice je dobro uravnotežen, ali poželjeli bismo još više preciznosti kod doziranja. U normalnoj vožnji položaj ‘B’ je dovoljan za umjereno zaustavljanje, ali ne bi škodilo da Prius ima više razina rekuperacije koje bi bolje odgovarale različitim konfiguracijama ceste. Također, na niskoprofilnim gumama promjera 19 cola osjećaju se i poprečne neravnine s ceste, no to je prihvatljiv danak jer s druge strane dolazi nagrada na vašoj omiljenoj zavojitoj dionici. No, budući da je sada Prius isključivo dostupan kao plug-in hibrid, to se negativno odražava na cijenu.
Zaključak
Iako je snažniji i atraktivniji no ikada, po pitanju vozne dinamike Prius i dalje naginje na stranu ekologije. I dalje je to upotrebljiv automobil, ali sada u prvi plan gura svoj dvostruki DNK – istovremeno je istinski EV, ali i vrlo učinkovit hibrid. No, i to ima svoju cijenu, a koliko je zaista dobar i učinkovit, saznat ćemo na testovima koji slijede.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
Peterovratna limuzina, D x Š x V 4599 x 1782 x 1430 mm, međuosovinski razmak 2750 mm, prtljažnik 284 l, masa/nosivost 1605/390 kg
Podvozje
Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, dvostruka poprečna ramena/zavojne opruge straga, disk kočnice sprijeda i straga, gume 195/50 R 19
Prijenos snage
Na prednje kotače, bestupanjski mjenjač (CVT)
Motor
Četverocilindarski redni, obujam 1987 ccm, 112 kW (152 KS) pri 6000 o/min, 190 Nm pri 4400 o/min, sinkroni elektromotor 120 kW/208 Nm, snaga sustava 164 kW (223 KS), litij-ionska baterija kapaciteta 13.6 kWh, maksimalna snaga punjenja 3,3 kW
Performanse
0-100 km/h………….6.8 s
Najveća brzina………….177 km/h
Potrošnja (WLTP)……. 0.7 l + 12.5 kWh/100 km
Cijena
Toyota Prius….od 48.768 eura