Test Volvo V60 D3 A Momentum
Najnoviji Volvo jedan je od najvažnijih markinih modela koji mora biti svestran, udoban i prostran, ali i suočiti se s modernom te - na našem tržištu također poželjnom - njemačkom konkurencijom. Kakav je novi V60, saznali smo testirajući početnu dizelsku verziju s automatskim mjenjačem
Bacite li pogled na Volvovu internetsku stranicu i aktualan raspon modela, primijetit ćete dvije stvari: svi do jednoga – dvije limuzine, dva karavana i tri SUV-a – obiteljski su automobili i svi su vrlo novi.
Osim hatchbacka V40, koji je najstariji u ponudi (lansiran 2012.), preostalih sedam modela lansirano je tijekom protekle četiri godine i svi su temeljeni na markinoj suvremenoj SPA-platformi. Ako je svojedobno i postojao skepticizam oko Volvove budućnosti u rukama kineskog Geelyja, navedeno je samo jedan u nizu dokaza njegove neutemeljenosti.
Najnoviji među automobilima arhetipski je Volvo – karavan, pojam skandinavskog obiteljskog vozila. V60 druga je generacija karavana više-srednje klase kojim Šveđani ciljaju na aktualni Audi A4 Avant i Mercedes C-klase T-model te nadolazeću touring inačicu netom pristiglog novog izdanja BMW-a Serije 3.
Kutijasti dizajn, ponajprije karavana, odavno je dio Volvove prošlosti, a ovaj novi, čije linije potpisuje tim Thomasa Ingelatha, vjerojatno je dosad najodvažnija i najdinamičnija markina interpretacija te vrste vozila.
V60 se pritom ne odriče vizualne ‘genetike’ prijašnjih modela, posebice straga – čak i s više stotina metara udaljenosti, ovaj je automobil trenutačno prepoznatljiv kao Volvo (no, kao V60 ili V90, to je već drugo pitanje).
Cjelokupan dizajn je moderan, napet i prepoznatljiv, a jedno od upadljivijih rješenja svakako su LED-svjetla s integriranim ‘Thorovim čekićem’, kao i velika, uvučena maska.
Pregršt prostora straga
Suvremena je i unutrašnjost, koja je očekivano funkcionalna, minimalistički uređena i, u slučaju testirana primjerka, nakrcana većinom od ukupno 80.000 kuna (slovima: osamdesettisuća kuna) dodatne opreme.
Očekivana je i visoka razina kvalitete izrade i pažnje prema detaljima (i mora biti jer su glavni konkurenti Audi i ekipa) – devetinčni infotainment sustav Sensus koji nakon gotovo četiri godine postojanja djeluje vrlo moderno i ugodan je za korištenje, a članstvo među automobilima s kraja drugog desetljeća novog milenija potvrđuju i cjelokupno digitalni instrumenti.
Volvova oduvijek pohvalno udobna sjedala ovdje su presvučena kombinacijom kože i tkanine (serijski kod razine opreme Momentum), prednja imaju grijanje, a vozačevo je električno pokretano (obje stavke su opcije).
Osim sprijeda, iznenađujuće mnogo prostora V60 nudi i za putnike na stražnjim sjedalima. Dvoje odraslih straga će imati mnogo prostora za glave i noge, a nešto tješnje bit će jedino ako im se pridruži i treći putnik. Što nas dovodi do ključnog dijela svakog karavana…
Prtljažnik ima početni volumen od 529 litara (nešto više od A4 i C-klase), a sklopite li stražnja sjedala, dobivate ukupno 1441 l (nešto manje od njemačkih modela). Uz praktičnu pregradu za podjelu prtljage, testirani V60 imao je i opcijski paket Versatility Pro koji, među ostalim, donosi električno otvaranje vrata prtljažnika, sigurnosnu mrežu, držač torbi za šoping, električno preklapanje stražnjih sjedala i 12-voltnu utičnicu – sve vrlo praktična i korisna oprema, a stoji 9180 kuna.
Tko oklijeva, taj gubi
Dvolitreni četverocilindraš koji pokreće D3 verziju V60 početni je turbodizelaš sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta koji, uparen s opcijskim osmostupanjskim automatskim mjenjačem, nudi respektabilne, premda ne i odveć impresivne performanse. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 9,9 sekundi, primjerice, na papiru, a i u vožnji, čini se tek adekvatnim.
Unatoč nešto grubljem radu motora, uglađenost vožnje iznimno je dobra te se može zahvaliti opuštenije programiranom automatiku koji stupnjeve mijenja relativno rano, ugodno meko i solidno brzo. S druge strane, povremeno oklijevanje kod odabira pravilnog stupnja prijenosa pri nižim brzinama tu i tamo može iritirati, pa vjerujemo da će ih većina vozača u tim situacijama radije sama birati putem ručice mjenjača (polugica iza upravljača nema).
Udobnost koju ovjes pruža je iznimno dobra, no budući da je riječ o Volvu, mogla je biti i osjetno bolja – glavnim ‘krivcem’ smatramo nepotrebno velike 19-inčne aluminijske naplatke testiranog primjerka (opcija od čak 10.032 kune!), a cijenite li vlastite bubrege, vjerojatno je dobra ideja i izbjegavanje opcijskog sportskog podvozja.
Uvjerljiviji od prethodnika
U svakom od nekolicine vozačkih modova, V60 je u zavojima siguran, razmjerno zabavan te kudikamo uvjerljiviji od njegove prethodne generacije, unatoč servoupravljaču koji je inertan kod inicijalnog skretanja.
Što sve pripada dodatnoj opremi za spomenutih 80.000 kuna? Mnogo toga manje ili više korisnog, a istaknut ćemo samo potonje.
Paket Intellisafe Pro (11.803 kune) sadrži adaptivni tempomat s funkcijom autonomne vožnje te sustav nadzora mrtvog kuta Blis; paket Light (8524 kune) donosi, među ostalim, prednje maglenke i adaptivna prednja LED-svjetla; zimski paket (2295 kuna) ima grijana prednja sjedala i grijanje mlaznica za pranje vjetrobrana; već spomenuti Versatility Pro (9180 kuna); parkirni senzori sprijeda i straga (2688 kuna) i integrirani krovni nosači (656 kuna).
V60, naravno, serijski dolazi i s cijelim nizom naprednih sustava asistencije koji ga čine jednim od najsigurnijih automobila u segmentu.Početna verzija novog Volva V60 D3 s automatskim mjenjačem stoji 345.364 kune, a za testirani primjerak potrebno je izdvojiti 425.466 kuna.
Tehnički podaci
Volvo V60 D3 A Momentum
Cijena
Osnovni model 345.364 kune, testni model 425.466 kuna
Dimenzije i mase
4761/1850/1432 mm, međuosovinski razmak 2872 mm, prtljažnik 529/1441 l, masa 1690 kg, nosivost 500 kg
Motor
Turbodizelski, 1969 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 110 kW/150 KS pri 3750 o/min, 320 Nm od 1750 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač, osam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Performanse
Najviša brzina 205 km/h, 9,9 s do 100 km/h
Potrošnja na testu
6,5 l/100 km, 5,5 – 6,2 l/100 km (WLTP)
Emisija CO2 126 g/km
Konkurenti
Audi A4 Avant 35 TDI S-tronic, od 287.554 kune; BMW 318d Touring, nije dostupan; Mercedes C 200 d karavan, cijena nepoznata
AMS kaže
“V60 ponajprije impresionira dizajnom, kvalitetom, udobnošću i prostranošću interijera i prtljažnika te uglađenošću vožnje. U vozačkom je smislu uvjerljiviji no prije, no tko želi uvjerljive performanse, bit će zadovoljniji sa 190 KS snažnom verzijom D4.”