Test Renault Clio TCe100 Intense R.S. Line

Postoji razlog zašto možemo reći da će novi Renault Clio TCE 100 zakucati posljednji čavao u lijes dizela Osim toga, samo se čini da je isti k'o prethodnik jer više od 90 posto dijelova na njemu je novo. To i naplaćuje!

Kada bi ga napali ravnalom i tražili razlike u centimetrima ne bi se baš zabavili. Od prethodnika je kraći oko 12 mm, malo je niži, a međuosovinski je gotovo identičan. Par milimetara razlike može biti posljedica drukčije podešenog zatura prednjeg ovjesa.

To što je Clio malo prostraniji zapravo je nevažno u odnosu na sve druge novosti

Pronaći ćete malo više prostora u kabini, a i prtljažnik je sa 300 narastao na 340 litara, pa možemo reći da je najveći u klasi. Kad smo već kod prostora, straga nije bajno, ali je upotrebljiv. Odnosno, osobe od 185 cm mogu putovati straga, ali samo ako oni sprijeda nisu viši od 170 cm. Ili obrnuto – dakle korektno. Novosti su to, ali ravnalo ipak bacite jer ima zanimljivijih stvari.

Za dobar dojam odgovorna je i boja, ali onda i sve ispod nje. Naime, novi Clio se također proizvodi u Sloveniji, u Novom Mestu, i to nije model koji je samo dobio nova svjetla i malo ljepši kokpit. Novi Clio sastavlja se na potpuno drukčiji način, uz drugu tehnologiju varenja, krući je i čvrsti. Jednostavno, bolje je napravljen.

Drukčije se ne vidi, osim na svjetlima i u kabini, drukčije se osjeća

Mogli biste pomisliti da je to nešto što prosječan vozač neće osjetiti. Jer, što bi netko znao kako je karoserija varena. Međutim, kad uđete u novog Clija i zatvorite vrata taj novi stupanj izvedbe osjetit ćete na stupu volana dok vozite. U izvrsnim sjedalima ako uđete u ovako skupu izvedbu kakva se našla na našem testu, ali i u vrlo niskoj razini buke.

Privukao je našu pažnju s prvim dojmom, ali ne dizajna, već topline i podatnosti koju je pokazala kabina. Detalje koje ćete pronaći u Cliju donedavno je s ponosom pokazivala premium klasa limuzina. Pritom mislimo na završetke prekidača iza volana, na obradu i način spajanja gumbiju iznad klime. Ok, i u Dusteru postoje metalni ringovi na prekidačima klime, ali ovdje su bolje izvedeni. Bar tako izgledaju.

Iskustvo vožnje je potpuno drukčije nego u prethodnim modelima

Do podvozja ćemo doći kasnije, jer ono većini kupaca i nije presudno ovoj klasi. Iskustvo vožnje potpuno je drukčije zbog spomenute podatnosti na volanu i sjedala, ali i zbog ručice koja je povišena na središnji kokpit. To je Renault učinio na diskretan način, ali zapravo je to prava revolucija za Clija. Tehnološki, potpuno je jasno zašto je tako, a sve će se povezati kada stigne novi Capture i Zoe.

Cijene, ponudu motora i paketa opreme možete provjeriti OVDJE

Iskustvo vožnje je posve drukčije jer stari 0,9-litreni motor zamjenen je novim 1,0-litrenim, također trocilindarskim turbobenzincem. Renault je očito shvatio da nešto mora napraviti sa starom izvedbom koju je bilo jako teško voziti tečno i povezano između stupnjeva prijenosa. Poskakivala je i trudila se, ali to nije bilo harmonično.

Novi motor postavlja neke nove standarde kad je riječ o putovanju

Iz obujma 999 ccm Renault je ponudio ravno 100 KS pri 5000 o/min i 160 Nm pri 2750 o/min. Realno, to su prosječne brojke, pogotovo jer ovakvi motori danas nude do 140 KS. Ali, ovdje tih 100 KS funkcionira jako dobro, a pravu upotrebljivost je teško naslutiti iz performansi na papiru od 12 sekundi od stotke i najvišoj brzini od 187 km/h.

Prvo, ubrzanja do 100 km/h su potpuno nevažna, a prije nego li do kraja upoznate motor, zbog njih biste se mogli samo još jednom razočarati. Jer, kad ga kretne gradom voziti u programu “eco” i pritom još previše pazite s gasom – mogli biste prepoznati neke simptome kašljucavog prethodnika. No, to bi bio krivi dojam za konačni sud.

Ovo je motor koji će pokopati dizelske izvedbe. Nema sumnje, jeftiniji je, zabavniji i gotovo jednako štedljiv

Prvo, ovakve motore treba voziti odlučno, s dosta gasa i bez “pimplanja”, pa će tada i Clio pokazti sve svoje adute. Gradom smo se radije vozili u programu “Sport” jer tada je lakše postići povezana ubrzanja kroz stupnjeve. Program “eco” je najbolji ako nikuda ne žurite i vozite nekom magistralom na kojoj je zabranjeno pretjecanje.

Najveće iznenađenje donijela nam je brza vožnja, a onda i izlazak na autocestu. Brzinom od 100 km/h možete se voziti s manje od 5 l/100 km. Oko 4,7 nam je pritom ispisivalo računalo i to je očekivano, a tada su počela iznenađenja. Na 130 km/h potrošnja ne prelazi 6 litara, a veliku dionicu na autocesti (dužu od 50 km) vozeći 150 km/h prešli smo uz prosjek 6,9 l/100 km. To je fantastično i možemo reći da je je Renault s ovim motorom pripremio lijes za dizelske motore.

Test smo završili uz prosjek od 6,1 l/100 km i to je sjajan rezultat, a na otvorenoj cesti je još impresivniji

Iskreno, obožavamo dizelski 1,5 dCi i rijetko će tko ponuditi takvu štedljivost, ali to što nudi 1,0 TCe 100 je mjerljivo s njime. Osim toga, ovakav Clio je reprezentativno brz. Na autocesti 150-160 km/h drži bez problema, a na 198 km/h kao da ima elektronsku blokadu. Do 180 km/h može se voziti bez problema i kašljucanja, a i bez prevelike potrošnje koja nam nikad nije prešla 9 litara.

Hvalimo ga, ali i ovaj motor ima svoja ograničenja

Treba biti svjestan snage od 100 KS. I zato, ako našom Dalmatinom vozite 150 km/h na tempomatu na onim najvećim usponima možete računati da će brzina pasti na 130 km/h. Nije da se motor muči, veći ima samo svojih, realnih 100 KS.

I stari se model lijepo vozio, ali osjećaj praznine i šupljine u ovjesu, pa klimava ručica mjenjača i slični detalji kvarili su ukupni dojam. Zato zamislite, ovdje je revidiran ovjes, karoserija je kruća, a kabina puno tiša i toplija. Clio je postao bolji na volanu, pogotovo kad uključite program sport koji malo poveća otpor okretanju.

Kvaliteta vožnje, i to ne samo voznim osobinama, dosegla je razinu usluge koju nudi kompaktna klasa. Pritom ne mislimo na komfor stražnje klupe

Što je još bolje, nakon serije električnih i hibridnih automobila koji imaju problema s masom, Clio nas je oduševio na kočenju. Jer, papučicu je lako dozirati. Nije preosjetljiva kao što zna biti na francuskim modelima, a kad treba možete zakočiti kao da vozite po stazi i pritom ju ponovno lijepo dozirati na granici ABS-a. Dobrim je djelom to moguće i zato što Clio ima samo 1100 kg.

S Cliom ćete “jurcati” s osmjehom po zavojima, po gradu i po autocesti. Trošit će vam uvijek malo ili prihvatljivo, pa će i spremnik goriva od 42 litre biti sasvim dovoljan. Doseg kretanja nam je uvijek prelazio 650 km.


PITANJE MULTIMEDIJE

Ukratko, veliki uspravni ekran, razlučiv i kontrastan kao u premium razredu, čini razliku. Zbog njega Cilo u kabini izgleda toliko poželjeno i to je nešto što košta 10.500 kn. Pro je potrebno doplatiti 5000 kuna za 9,3-inčni ekran s navigacijom i multimedijskim sustavom EasyLink, a onda još 5500 kn za sustav Multisense, kamere…

 

Tad će svatko tko uđe Clija obrve skočiti skroz do frizure. I ne samo da je tu ekran (svi ih imaju) već je riječ o sadržajnom preciznom i učinkovitom proizvodu. Paralelno, Clio koristiti digitalne instrumente, odnosno samo glavni dio gdje je brzinomjer. Dosta je velik i može ponuditi četiri osnovna izgleda. Ništa posebno, ali zabavlja, baš kao i činjenica da možete izabrati desetak osnovnih boja koje će se provlačiti iluminacijom interijera i instrumentima. Zgodno je kad boju glavnih instrumenta možete povezati s vanjskom bojom ili recimo očima suvozačice.

PITANJE CIJENE

Na prvi pogled legitimno je reći da je Clio preskup. Jer, nije jeftin kad kao gradski auto testirani model stoj 143.600 kn. Jednostavno, to je skuplji proizvod koji, moramo priznati, dobar dio svoje cijene opravdava ponudom. Nije objektivno u autu od 115 tisuća kuna očekivati ovakve ekrane, sportska sjedala, tako veliku multimediju i navigaciju, pa onda i sveukupno dobar proizvod.

Odnosno, ako ga želite kupiti sa slabijom opremom (samo sa sjajnim TCe 100 motorom i paketom Zen) pripremite 106.900 kn. Oprema Intense cijenu diže na 117.900 kn i to je baza testiranog modela, a cijenu do konačnih 143.600 kn dižu brojne doplate.

Doplate
Metalik narančasta Valencia 4400 kn
Presvlake R.S. Line 3300 kn
Zatamnjujuće osvrtno ogledalo 900 kn
Rezervni kotač 900 kn
Paket R.S. Line 5500 kn
Zatamnjeni prozori 1300 kn
Paket Udobnost 2000 kn
Navigacija 9,3 5000 kn
Citi Multisense 5500 kn
Ukupno 28.800 kn


Želite li doznati kakav je novi Clio sa 1,3-litrenim benzincem i kako je prošao u usporednom protiv Ford Fieste i Hyundaija i20? Potražite na kioscima novi broj magazina auto motor i sport