Test Mercedes GLB 200d. Iako na platformi manje A-klase GLB korača kao velika mečka. Evo zašto

Bliži je većim modelima poput Mercedesa GLC, Audija Q5 i BMW-a X3, ali se nameće manjem Q3, X1, pa čak i VW Tiguanu. Mercedes GLB igra kontra trendova, a mogli bi reći i po Škodionom recpetu - koliko god to glupo zvučalo

Osjetno veći od GLA i nijansu kraći u GLC novi Mercedes GLB pronašao je zlatnu sredinu kvalitetom vožnje i cijenom. Evo kakav je u izvedbi koja bi trebala biti optimalna, s dizelom od 150 KS i prednjim pogonom, ali i početnom cijenom od 293 tisuće kuna

Možda nećete pomisliti na prvu, ali GLB je velik zaokret. U vrijeme kad mali SUV-i sve više postaju trendi i nabrijani, Mercedes s modelom GLB radi zapravo korak unazad. Koncepcijski i stilski! Ali upravo je to – čini se – pravi smjer.

Ide li GLB na Audi Q3 ili na Q5. Niti na jednog, ali i na oba!

Kad novi model stigne kupci prvo traže sličnog konkurenta, a to ovdje i nije toliko jednostavno. Jer, GLB je daleko veći od Audija Q3 i BMW-a X1, ali ga ne bi usporedili niti s većim Q5 ili X3 – iako ga od njih dijeli svega par centimetara. Samo, gotovo je isti kao i veći brat GLC.

Snažno miriše na uspjeh

S dužinom od 463 cm GLB je od BMW X1 duži 20-ak, a od Audija Q3 čak 25 cm. S druge strane, veliki Q5 i X3 sa 466 cm svega su 3 cm duži od GLB-a. Gotovo isto kao i veći GLC dugačak 4659 mm. Znate što to znači? Izgleda da je Mercedes upotrijebio Škodin recept, pa napravio auto više klase, barem dimenzijama, po nižoj cijeni. A to uvijek miriše na uspjeh, ali sluti i na malo kanibalizma kad je riječ o većem GLC.

Kažemo da nas podsjeća za G-klasu, ali ovdje je zapravo riječ o mini GLS-u. Čak može imati i 7 sjedala
Prtljažnik sa 565 litara zaslužuje aplauz. Podnica je dvostruka, a ispod je kit za krpanje guma. Pored su mrežice i kukice, a stražnja klupa klizi do 14 cm

Šamar konkurentima, više i niže klase, GLB pristojno udjeljuje i iznutra, kad je riječ o ponudi prostora, iako je baziran na manjoj A-klasi. Doduše, međuosovinski razmak mu je produžen čak 130 mm, pa dok manji rivali (Q3 i X1) nude prtljažnik s oko 450 litara, veći (Q5 i X3) raspolažu s oko 545 litara. A testirani GLB? Kompaktan je, a kočoperi se sa čak 565 litara i stražnjim sjedalima koja klize naprijed-nazad 14 cm.

Nije ni čudo što može biti sedmerosjed

Usput, ovo je i najmanji SUV koji može imati sedam sjedala, što u doplati stoji oko 1000 eura. Ipak, na testiranom modelu njihovu prostranost nismo mogli provjeriti, ali se tamo navodno mogu stisnuti putnici visoki do 165 cm. Ne očekujte od njih čuda, samo zadovoljenu formu, kako kažemo, za prijevoz djece ne obližnju plažu.

Sva ova nabrajanja i pohvale samo potvrđuju kako je Mercedes odlično zamislio svoj novi proizvod. Stilski ga je okrenuo od trendova, pa uglatim dizajnom probudio duhove G-klase, a usput maksimalno podigao iskoristivost karoserije. Ne izgleda sportski, već robusno, a to je danas rijetkost, pa samim time i prednost.

Ideja je dobra, a izvedba?

Jedan od tri prodana Mercedesa je SUV, pa s ovakvom „Katicom za svakog kupca“ u Stuttgartu nisu smjeli kiksati. I zato, ako se pitate izgleda li jeftinije, ili lošije od očekivanog možete odahnuti. Pokazalo se da je i interijer A-klase, baš kao i modularna platforma, itekako prilagodljiv svim modelima. Ovdje taj kokpit uređen u SUV-stilu dodavanjem robusnijih ručki iznutra i ovalnim oblicima.

Stisnite KLIK za informacije i VIDEO sa svjetske prezentacije

Za razliku od modela koji vas napadaju svojim A-nosačima, visokim grebenima i ekranima, debelim sjedalima i neprirodnim pragovima, sve to na GLB je optimiziramo do maksimuma. Preuzeli smo ga i stopili s njime nakon tri kilometra. Naravno, to je moguće samo ako vam je otprije poznata MBUX-platforma multimedije s upravljanjem kao i u A- i B-klasi te CLA. Djeluje prilično kompleksno kad ju prvi puta upoznate, ali može čuda.

Isto kao u A-klasi, B-klasi ili CLA, samo malo drukčije i na "drugom katu" jer sjedi se prilično visoko, a to se traži
Prostranost stražnje klupe vas neće odvratiti od kupnje, naprotiv. Ovo je sjajan obiteljski auto

Treba zapamtiti – lako je – desnim palcem preko volana birate po velikim centralnom zaslonu na kokpitu, a lijevim po glavnim instrumentima. Tako uz dva poteza lijevim palcem tako možete skočiti s putnog računala na izgled glavnih instrumenata ili navigaciju, a zatim hop, desnim palcem i podešavat što god poželite na centralnom ekranu. Tako brzo, a istovremeno i dubinsko upravljanje nema nitko drugi.

Središnji ekran treba biti na 3D navigaciji jer kvaliteta njenog prikaza doslovno opušta u vožnji.

Gumbi na volanu su senzor-klizni i silno se trudimo dijagnosticirati kad nam nisu dobro radili. Da, desilo se, jednom ili dva puta u tjedan dana da je prst preskočio, i to je s obzirom na senzaciju te sve ostalo što nude to zbilja zanemarivo. Dobri su, jer možete čak precizno skakati s jedne na drugu radio postaju dok vozite Slavonijom ili Likom, ili zaleđem Šibenika i Zadra – gdje se to radi često.

Ovo je vjerojatno najbolji prikaz instrumenata na tržištu. Kristalno oštar, dovoljno tradicionalan i dovoljno moderan

Kao i u svakoj novoj “mečki” kad kažete “Hey Mercedes!” javit će vam se sustav i moći ćete glasovno naređivati. Test je pokazao da to radi najbolje što može, jer bolji sustav nismo koristili, ali još uvijek ima prostora za napredak. No, s druge strane, dobili smo prvi mail od auta. Dok smo se skrivali od korona virusa – ostalo nam je svijetlo upaljeno, a GLB nam je javio da bi nam se akumulator mogao isprazniti. Hvala mu na tome. (slika iznad)

kako ga je voziti?

Način na koji se gleda na cestu iz GLB-a, kroz okomitiji vjetrobran i uz dobru preglednost brzo će vas osvojiti. Nemamo zamjerki, baš kao niti na položaj sjedenja. Visok i uspravan, ali dovoljno dobro artikuliran s volanom da neće biti problema niti na zavojitoj cesti. Sjedala su izvrsna i dugačka.

Pod poklopcem je (oznaka 200d) 2.0-litreni dizel, a ne 1,6-litreni kao u C-klasi s istom oznakom. To na neki način osigurava bolji osjećaj vozaču GLB 200d. No, osigurava mu i puno zdraviju konjicu. Riječ je o 150 KS i 320 Nm, koji djeluju zdravije nego u konkurencije.

Ovdje 150 KS vrijedi više! Zašto?

Moramo priznati da otkako je Euro6 norme dizelskih 150 KS u pravilu nije veselo kao nekad prije. Ili fali kondicije ili piju previše ako ih tiskate. Međutim, Mercedes nas je natjerao da pogledamo u knjižicu da slučajno nije riječ o izvedbi sa 190 KS. Jer, tijekom testa odmah smo izašli na autocestu, a način na koji motor vuče iznad 150 km/h je za svaku pohvalu.

Jedino dozvoljena masa vučene prikolice od 2000 kg (kočene) otkriva kako je riječ o manjoj platformi jer slični mogu vući do 2500 kg. Tu nije najbolji.

I tehnički podaci daju naslutiti sjajnu kondiciju ovih 150 KS. Jer, snaga je raspoloživa od 3400 okretaja, a 320 Nm mometa (nije to naročito) spremno je od 1400 okretaja. U kombinaciji s prednjim pogonom i automatikom s 8 stupnjeva, usluga vožnje debelo nadilazi korektnost. I tu leži formula zadovoljne vožnje jer tko tiska GLB 200d previše tražit će tamo gdje nema. Treba voziti tečno s trećinom gasa. Tad je najimpresivniji.

A kad zagrebemo pod površinu?

Snage definitivno ima, pa GLB 200d autocestom na tempomatu klizi 180 km/h ispod 3000 o/min. Bez napora i pritom troši ispod 8 litara. Dakle, aspekt vožnje autocestom i gradske vožnje koja također prolazi s niskih 7 do 7,5 l/100 km je neupitan. Manje od 200d nepotrebno je očekivati.

Doplata za 40 KS i 4Matic stoji isto

Ok, kupac Mercedesa mogao bi očekivati više. Legitimno je, a tad bi mu 220d trebao ponuditi sve što treba. Jer, brzina za 204 km/h raste na 220 km/h, a ubrzanje sa 9 sekundi, pada na 7,7 s. Tih 80 Nm i 40 KS stoji 25 tisuća kuna i iako bi ih bilo lijepo imati mi bi za taj iznos radije izabrali 4Matic ne bi birali. Jer, 150 KS je sasvim dovoljno.

Možda, ali samo možda, više snage bi htjeli kad pri 1600 okretaja poželimo naglo preteći vozilo ispred

Tragove gladi za većom snagom, ali i pogonom na sve kotače, pronašli smo samo na brdskoj zahtjevnoj cesti. Recimo od Krasnog prema Senju i nazda, gdje smo ponekad željeli osjetiti masivnost i topli zagrljaj pogona na sve kotače. Međutim, ako upoznajete tu osobinu svakako se vozite iznad ograničenja i granice pristojnog.

To je platforma A-klase, samo je međuosvinski razvučen za 130 mm, a i vozački karakter je potpuno drukčiji

Zaključci nakon mješovit vožnje su da u 80 posto uvjeta više od 200d s prednjim pogonom zaista nikom nije potrebno. Jedino je problem što GLB izgleda tako dobro da idealizira ideju SUV-a, pa je šteta što testirani model nije imao pogon na sve kotače 4Matic. Pogotovo ova platforma „trpi i voli“ pogon na sve kotače i jer tada GLB postaje zbilja spretan na terenu.

S pogonom na sve kotače snovi bi bili potpuni

Odradili smo i druge testove potrošnje. Vozeći u eco-programu ritmom oko 80 km/h prosječna potrošnja nakon 50 km svela se na svega 4,4 l/100 km. I ne, to nije bila ekstremno štedljiva vožnja već nježna plovidba. S druge strane, ne znamo kako biste ga trebali voziti da potrošnja pređe 9,5 l/100 km.

Ljepota vožnje GLB-a jest u tome što nije sportski profiliran, a brzinu dobro podnosi. Ne smeta mu, samo vas atmosferom ne tjera na nervozan i dinamičan način vožnje. Spremnost potvrđuje i test kočenja sa 100 km/h za svega 35, 6 metara, ali i put od 90 metara za zaustavljanje sa 160 km/h. U segmentu nema puno boljih rezultata, osim ako SUV nema sportski pedigre poput Porsche Macana.

Testirani model je bio opremljen i silom sigurnone opreme. Radarima i kamerama, a naš je savijet. Doplatite osnovno, pametni tempomat recimo, a sve drugo – hrvatska infrastruktura i vozači još jednostavno ne dišu na toj razini.

Sigurnosti uvijek kažemo da, ali nije zabavno kad sustav sam zakoči nakon što ne shvati horizontalnu signalizaciju na cesti

Koliko je potentan dovoljno otkriva proračun automatika s dvije spojkje koji se u 8. stupnju prijenosa pri 100 km/h vrti na oko 1300 okretaja. Inače, mjenjač radi tako da nećete imat zamjerki, možda samo pri iznimno dinamičnoj vožnji.

U svakom trenutku GLB je vrlo tih. Bojali smo se da će se tu otkriti jeftinija izvedba modela koja na koncu zaista nije takva. GLB se pokazao tišim od izravnih rivala od 80 do 160 km/h. Kako god ga koristili nismo se spoticali na izvedbu ili ergonomiju.

GLB spaja prozračnost male platforme i upotrebljivost velikog SUV-a

Mercedes GLB je izvrstan auto koji je nadišao čak i Mercedesovu oholost s kojom bi se neka rješenja forsirala čak i ako nisu bila dobra. Ovdje jednostavno nema nasljeđa starih, prethodnih modela koja bi platformu opterećivala rješenjima koja su se „morala“ ugraditi zbog troška, oholosti.. Ovo je potpuno novi model, prvi GLB i sjajan je od starta!

Nema SUV-a koji tako dobro spaja svakodnevnu gradsku upotrebljivost, mogućnosti na proputovanju, praktičnost, tišinu, performanse... Samo nije sportski, a to nam ne nedostaje

A cijena?

Cjenik Mercedes GLB

Dizelski
180d 136 KS….281.858 kn
200d 150 KS….293.815 kn
200d 4Matic 150 KS ….318.129 kn
220d 190 KS….318.131 kn
220d 4Matic….343.330 kn

Benzinski
200 163 KS….277.629 kn
250 224 KS….326.292 kn
250 4MATIC 224 KS….348.627 kn
AMG 35 4MATIC 306 KS….420.072 kn


Izvedba GLB 200d je prava mjera. Očigledno, zato je takav i registriran za prve testove. Međutim, zanimljivo je, nakon 293.815 kn, za 318 tisuća kuna možete birati želite li brzi, a jednako štedljivi 220d sa 190 KS – ili 200d 4MATIC s pogonom na sve kotače. Taj bi ga pogon još malo usporio (0,3 s do 100 km/h), ali bi GLB dobio cjelovitost, a zadržao bi upotrebljivu brzinu putovanja i okretnost. S time je Mercedes napravio SUV iz snova. Ili, protegnite se još 25 tisuća kuna za GLB 220d sa 190 KS i 4MATIC.