Test Hyundai Kona 1,6 CRDI Rock it

Premijerno je stigla samo s benzinskim turbacima, a sada - netom prije električne - napokon smo dočekali i dizelsku izvedbu Kone. I znate što - još uvijek volimo dizel

Mali turbobenzinci s tri cilindra postaju fantastični – lagani su i zaista se otvorenom cestom mogu voziti uz prosjek od pet litara. Imaju i vrlo širok raspon okretaja (do 6000), pa čak i neku sportsku notu u izvedbama sa 120 KS. No ipak, kada sjednete u dizelsku Konu sa 115 KS, odmah je jasno zašto smo tijekom dvadesetak godina postali očarani crnim gorivom.
Ne sjećamo se modela kojem je dizel toliko dobro pristajao kao testiranoj Koni. Visoka je, robusna i ima dobru izolaciju, a dizel joj pristaje i zbog ritma vožnje koji nameće. Nikada ne treba zabijati papučicu gasa u pod ili stupnjeve mijenjati brzinom vozača street racea. Ne, u Koni 1,6 CRDI sve pleše u istom ritmu, i to je zapravo najvažnije. Tek tada vozila nisu naporna i lako se koriste, a Kona nudi upravo to. I to zapravo u suštoj suprotnosti s njezinim dizajnom, ali je baš zato zanimljiva. Jer, koliko god izvana izgledala neobično i komplicirano (kao Nissan Juke u svoje vrijeme), usluga vožnje u kabini je intuitivna i klasična.

Zlatni dizeli…

Uz to, izuzetno dobro prezentira snagu, čak toliko da smo pomislili da je riječ o izvedbi sa 136 KS. Inače, toliko nudi još samo Opel Mokka X, ali u Koni je ta snažnija izvedba dostupna samo uz pogon na sve kotače ili pak automatski mjenjač 7DCT. S ručnim mjenjačem ovih 115 KS i 280 Nm je najljepša mjera koju možete zamisliti jer spojka je dobro podešena te se kreće lagano i bez cukanja. Prvi dio okretaja donosi odmjerenu snagu, a od 2200 do 3500 o/min 1,6 CRDI vuče toliko zdravo i ravnomjerno da više ni nećete poželjeti.
Pritom svaku pohvalu zaslužuje ručica mjenjača koja u stupnjeve upada uz sjajno odmjerenu količinu otpora. No, upravo se zbog njezinog proračuna 1,6 CRDI pokazuje u najboljem svjetlu. Ako ćete se voziti do 130-140 km/h (ne biste trebali više od toga), onda je proračun savršen jer se pri 120 km/h motor vrti na oko 2250 okretaja.

Najjednostavniji dio kokpita su instrumenti, s poprilično bogatim putnim računalom. Glavni info ekran nudi sve informacije i radi brzo, ali bi mogao biti i detaljniji

Što to znači? Budući da od dizela uvijek očekujemo visoku putnu brzinu i niske okretaje, poželjeli bismo još malo duži proračun mjenjača. Kona do 150 km/h izvrsno vuče te troši minimalno, a naša želja bi imala smisla kada bismo autocestom jurili 160-170 km/h. Drugim riječima, zaista treba ući u detalje kada biste joj željeli pronaći manu. Odnosno, na autocesti pri 120 km/h troši 5,4 l/100 km, a pri 130 potrošnja raste na šest litara, što je još uvijek vrlo dobro. S druge strane, kada biste se vozili po Slavoniji i poštivali ograničenja magistralne ceste, prosjek bi pao debelo ispod 4 l/100 km. Najmanje smo zabilježili 3,3 litre nakon putovanja dugog 80 km.

Jači samo zbog automatika

Iz perspektive odnosa performansi-potrošnje doplata za izvedbu sa 136 KS (osim ako ne želite automatik) nije potrebna jer ubrzanje profitira za svega 0,5 sekundi, a najviša brzina raste sa 183 na 191 km/h. Drugim riječima, budući da razlika u cijeni iznosi oko 15 tisuća kuna, treba je promatrati samo kao doplatu za dobar 7DCT-automatik s dvjema spojkama.
Kona ima smisla i kao vozački auto. Udobna je, dovoljno ‘gumena’ da ne proizvodi stres na poprečnim neravninama i ležećim policajcima, ali se svejedno može precizno voditi zavojima, čak i uz neočekivanu razinu gušta u upravljanju. Treba se pripremiti na lošu preglednost straga, ali testirani je model imao kameru za vožnju unazad. Upravo ta bogatija izvedba (testirani Rock it) stoji koliko i slabije opremljena Kona s automatikom.
Povrh toga, pozicija za volanom je iznimno dobro pogođena, jer su odnosi papučica, mjenjača i volana gotovo sportski. Jednostavno, Kona je cjelovita, pa joj osim lošije preglednosti ili želje za modernijim sučeljem ekrana ne možemo ništa drugo zamjeriti. Bilo bi sjajno da je još nešto prostranija straga, ali i ovako je fantastičan auto, osobito s dizelom.
Cijena? Tek kada pogledate konkurenciju, shvatit ćete koliko je dobra jer početna 1,6 CRDI sa 115 KS je dostupna od 133.865 kn. Bogato opremljeni testirani model započinje sa 162.340, a računajte i na doplatu za metalik od 3900 kn, jer Koni izvrsno pristaje baš ova plava.

Hyundai Kona 1.6 CRDI Rock It
Cijena:osnovni model 235.222 kn, testni model 349.070 kn
Dimenzije:4165/1800/1550, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 361 l, masa 1393 kg, nosivost 457 kg
Motor:turbodizel, 1598 ccm, 16 ventila, 4 cilindra, 116 KS pri 4000 o/min, 280 Nm pri 280 o/min
Prijenos:ručni mjenjač, šest stupnjeva, pogon na sve kotače
Performanse:183 km/h, 10,7 sekundi do 100 km/h
Potrošnja:Test, 5,6 l/100 km; 3,9/4,1/4,8 l/100 km
Emisija CO2:111 g/km
Konkurenti: Opel Mokka X 1,6D 110 KS od 181.710 kn, od Mazda CX-3 CD115 od 164.585 kn, Peugeot 2008 BlueHDI 100 od 139.990 kn, Kia Stonic 1,6 CRDi 110 KS od 156.990 kn
AMS kaže: „Tek kad dobro pregledate cjenike, shvatit ćete da samo rijetki nude kombinaciju prostora i dizelskog motora sa 115 KS kao što to čini Kona. Ili nema dizela, ili su manje karoserije.“