Test Audi Q8 50TDI quattro tiptronic. Godzilla za otvorenu cestu i supermodel za grad!
Još malo i proslavit će prvi rođendan od svog dolaska i potpune dominacije segmentom velikih sexy kupe SUV-ova. Audi Q8 sa 3,0-litrenim V6 TDI turbodizelom od 286 KS skriva se iza oznake 50 TDI i zapravo je jasno zašto ga svi žele više nego limuzine ili bratskog Q7
Više nije tako svjež kao kad se pojaivo, ali Audi Q8 još uvijek izgleda fantastično. Pogotovo u ovoj boji i pogotovo u ovom ambijentu. To je dobra vijest za novi dizajn Audija koji sada, čini se, traje puno duže nego prije.
Da, možemo ga zvati i Godzilom jer pokriva čak 10 kvadratnih metara
Točno tako, Audi Q8 je velik poput omanje spavaće sobe. Širok je dva, a dugačak nepunih 5 metra te je usput oko 25 cm viši od prosječnog vozila. Ipak, kako god da ga gledate, fantastičan je s tim padajućim stražnjim krajem koji izgleda tako neodoljivo i sexy.
Teško se ne pitati: a gdje je mjesto Q8 pored starog i golemog Audija Q7 koji je ostao u njegovoj sjeni (nedavno je redizajniran)? E pa razlika je u samo 3,5 centimetra, jer toliko je kraći Q8 kao sexy kupe koji se zbog nižeg težišta, ali i nekalibriranog podvozja, vozi potpuno dukčije od Q7.
Koliko je velik otkrivaju kotači od 22 cola koji na testiranom modelu uopće ne izgledaju preveliko
Upotrebljivost Audija Q8 u smislu okretnosti i dinamike na visokoj je razini u najvećoj mjeri i zbog zakretne stražnje osovine. Pri višim brzinama stražnji se kotači okreću u smjeru zavoja, a pri nižima – na parkingu – suprotno od prednjih kako bi se smanjio krug okretanja. I zbog toga je manji za punih metar, ali svejedno iznosi oko 12 metara, a to je valjda normalno za ovu klasu.
Instrumenti pred vozačem su 12,3-inčni i mogu prikazati sve što želite. Od navigacije, informacija putnog računala, glavnih instrumenata, pa i komunikacije s multimedijom. To je kutak za vozača kojeg je najljepše koristiti kada je preko njega razvučena 3D karta navigacije. Tad se osjećate kao da vozite helikopter.
Središnji gornji ekran je 10,1 inčni i tu ponovno gledamo navigaciju, ali i sve infotainment opcije te sva moguća podešenja sustava kojih ima preko 400. Taj ekran, kao i onaj ispod njega imaju haptičku funkciju.
Haptička funkcija? Što? Realno, ekran se kad ga stisnete trzne malo udesno i to izaziva osjećaj kao da ste mehanički pritisnuli gumb
Donji ekran se naizgled čini najmanje važnim, ali na njemu se ne podešava samo klimatizacija. Ne, na njemu možete sakriti svoje prečace za neke posebne funkcije ili adrese u navigaciji, a služit će i kao pisaći stol. Naime, baš je zbog svoje kosine i pozicije taj ekran sjajan za ispisivanje adresa potezima po ekranu.
Stvoren je da impresionira te osvoji prvim dojmom, pa to i čini, ali ne samo ekstravagantnim dizajnom. To je SUV koji poput rasnih sportskih kupea nema okvire prozora, ali ipak kad zalupite vrata doživjet ćete ponajbolju zvučnu izolaciju.
A sjedala? Fantastično! I drago nam je da nisu potpuno kočna jer ovako su “toplija” i bolje drže tijelo
Naravno, ključ se u ovakvim autima ne vadi iz džepa, a protokol prije samog trenutka vožnje je itekako inspirativan. Flop, prvo se zatvaraju tiha vrata, točno ispod opuštajućeg kuta lakta potom birate programe vožnje i visinu podvozja i počinje prvi huk…
To se javlja 3,0-litreni turbodizel snažan 286 KS (pri 3500 o/min) i 600 Nm (pri 2250 o/min). Taj je motor i inače prilično dobro uravnotežen, osim toga riječ je o harmoničnoj V6-konstrukciji, a onda je tu i sjajna izolacija, kako kabine (što smo rekli) tako i motornog prostora. Zbog toga huk koji motor doprema do kabine sjajno najavljuje snagu.
Sam start, odvajanje od 0 km/h, nije toliko impresivan. Ali ono što slijedi itekako jest
Ako će vas impresionirati to što je iz točke stajanja Q8 spreman gotovo skočiti u brzinu, to je druga stvar, ali mi bismo voljeli krenuti super brzo, ali istovremeno i nježno. Q8 nije daleko od toga, pa se za brzinu i tečnost tijekom starta vozač mora malo vježbati.
Iako ima zakretnu stražnju osovinu krug okretanja mu iznosi 12,3 metra, i to je nešto na što trebate računati
Golem je i težak (2270 kg), ali Q8 je svejedno lakši recimo od Mercedesa GLE Coupe, a ima i veći međuosovinski razmak – što vožnju na dugim pravcima čini izuzetno sigurnom i stabilnom. Tad je fantastičan, pa kad se vinete iznad 70 km/h nećete se htjeti zaustaviti.
Više brzine pašu i automatiku, koji u ovom slučaju ima 8 stupnjeva i radi zadovoljavajuće brzo jer se uspješno nosi se s golemim kometom, masom od preko dvije tone, pa i stalnim pogonom na sve kotače. Kad ovakvom Audiju Q8 50 TDI stisnete počet ćete se kalibrirati po nekim novim standardima.
Zanimaju vas ubrzanja? Q8 50 TDI do stotke stiže za 6,5 sekundi, do 160 mu treba 17,2, a do 180 km/h samo 22,8 sekundi, a to je puno brže od izravne konkurencije. Na koncu, za samo 3,6 sekundi ubrzati će od 60 do 100 km/h, a onda s lakoćom postići i 245 km/h.
Od 80 do 120 km/h potrebno mu je samo 4,8 sekundi što je sekundu brže od sličnih SUV-kupea
Osim voznim osobinama svoju kupe-priču u SUV segmentu Audi Q8 zaokružuje i kočnicama. Samo 34 metra potrebna su mu sa 100 km/h, a osim dužine puta za pohvalu je i osjećaj na kočnici te mogućnosti upravljivosti. No ipak, veliku masu vozila ne treba smetnuti s uma, na što će vas podsjećati i sam Q8.
Sigurno vam to prvo neće pasti na pamet, ali s Audijem Q8 možete i na terensku vožnju. Kada biste stavili dobru terensku gumu uopće ne sumnjamo da bi daleko došli. Djelom zbog zračnog ovjesa koji karoseriju može podići na 254 mm, što je čak 9 cm više od pozicije za vožnju autocestom (16,5 cm).
Pogon radi sasvim solidno, što će se osjetiti na snijegu, ili na terenu – ako netko uopće odluči ovu lijepu karoseriju gurati kroz granje ili kamenje
Kada je puno trakcije pod kotačima pogon quattro do stražnjih kotača tjera do 60 posto okretnog momenta i to se lijepo manifestira kad počnete spajati vezane zavoje. Vozačka teorija o seljenju mase između osovina i balansiranju gasom dobro funkcionira, ali ponovno – ovo je jako težak auto.
Ovo nije samo dizel već je i mild-hibrid. Čuli ste sigurno, ali ne, nećete se voziti na struju. Na radilicu ovog motora vezan je 48-voltni elektromotor-generator koji će pomoći kad treba. A što to znači? Snažan je 12 kW, pa kad vozite brzinama od 55 do 160 km/h može se desiti do 40 sekundi da se motor ugasi, pa da elektromotor održava tu brzinu krstarenja.
Osim pomaganju na ubrzanju i krstarenju, elektromotor pri start-stop funkciji, pred semaforom, može isključiti dizelaša već pri 22 km/h
U konačnici, činjenica da je dizelaš opremljen i takvom mild-hibrid tehnologijom potrošnja je smanjena za 0,7 l/100 km. Možda se ne čini puno, ali u konačnici, pogotovo kroz emisiju CO2, to je itekako dobar rezultat.
A koliko troši ovakva grdosija? Najmanja potrošnja s kojom smo se uspjeli voziti iznosi oko 7 litara. To je kad putujete na more starom cestom i ne prelazite ograničenja. Realna svakodnevica koja zaobilazi gradske gužve značit će prosjek između 9 i 10 litara, a ako malo guštate računajte da će na računalu pisati između 11,7 i 12,2 l/100 km.
Realno, mogli bismo poželjeli jedino viši stupanj komfora na lošijim podlogama, a po svemu ostalom Q8 još uvijek postavlja najviši standard ove klase
Uz karizmu Lamborghini Urusa i gotovo jednako sjajan vozna svojstva, Q8 je dovoljno prostran i upotrebljiv sa svojom velikom stražnjom klupom i 605 litara prtljažnog prostora. Brz je i dovoljno štedljiv te izgleda kao Raquel Welch u najboljim danima.
Početna cijena najjeftinijeg, a trenutno i jedinog modela Audi Q8 50 TDI quattro Tiptronic iznosi 752.085 kn. No, teško će se koji kupac zadržati na tom iznosi.
Dio serijske opreme su virtualni kokpit, električno podesiva i grijana sjedala, 19-colni kotači, LED prednja i stražnja svjetla, MMI navigacija, podesivi ovjes..
Nije loše, ali htjet ćete dobru boju koja stoji oko 10 tisuća kuna, bolje presvlake sjedala su također oko 10.500 kn, S-line paket sportske opreme s kojim Q8 zabljesne u pravom sjaju stoji oko 47.500 kn (ali donosi i zračni ovjes). Uglavnom, za kojih 900.000 kuna, Audi Q8 je bomba koja izgleda baš poput svoje cijene.