Vječni mladić

Sada je Swift Sport dobio blagi hibridni sustav od 48 volti. Troši li zbog toga manje? Čini li to vožnju zabavnijom? Kratak test

Da, moderni mali automobili postaju prostraniji, vrjedniji, možemo reći i nekako zreliji. Ove stavke postaju važne kod kupovine svakog novog gradskog automobila – osim za ovog ‘malog žutog’ koji upravo vozimo. Jer Suzuki Swift Sport ide kontra struje i zadovoljava se dužinom od ‘samo’ 3,89 metara, što se – naravno – odražava pak na prostranost stražnje klupe i volumen prtljažnika (265 do 947 l). S druge strane, mnoštvo tvrde plastike u interijeru i tanki tepisi tipični su za klasu gdje se gleda svaki novčić.

Precizna kontrola

I tu je suština novog Swifta Sport – blagi hibridni sustav čini tehnološki iskorak zbog kojeg bi cijena trebala ostati na razini njegova prethodnika. Dobro, standardna oprema sadrži automatski klima-uređaj, grijana sjedala, navigaciju, sustave Apple CarPlay i Android Auto te asistencije za vozača. Međutim, cijenom se nekoć osjetno povoljniji Swift u međuvremenu popeo do moćnijih konkurenata poput VW Pola GTI ili Ford Fieste ST. I dok potonji svoju zrelost najradije dokazuje na živahnim partijima po zavojima, u isto vrijeme GTI ima osjetno zreliji mentalitet te se postavlja prema zabavi uz moto ‘prije odgovornost nego gubitak kontrole’. Ima li Swift pored takvih protivnika uopće šanse na tržištu? Apsolutno ima, iako ga treba malo ‘animirati’ da bismo se potpuno zaigrali. No Swift to voli, i nikada to nije skrivao. Usprkos dodatnih 50 kg njegova masa je i dalje osvježavajućih 1015 kg (bez vozača). Stoga se njime može upravljati lako, linearno i predvidivo. Bezbrižno se oslanja na svoj ovjes te pri oduzimanju gasa voli ‘ispaliti’ stražnji kraj, ali ga se ipak može vrlo precizno kontrolirati na volanu.

Ekonomičniji, a ne krade zabavu

Sjedala u Swiftu pružaju zadovoljavajuću potporu dok njime jurite zavojima, no ažuriranjem pogona snaga je pala sa 140 na 129 KS. No Swift pritom – unatoč odbjeglim ‘konjima’ – nije izgubio na ubrzanju, već naprotiv – do 100 km/h je brži 0,2 s od svog prethodnika sa šestbrzinskim mjenjačem. I dalje, što se okretnog momenta tiče, najviše voli boraviti između 2000 i 3000 o/min, no ipak će mu do 140 km/h trebati 0,6 s više od modela sa 140 KS.

Dakle, motor i dalje preferira srednje okretaje, prije nego da ga se mora vrtjeti u visoke režime. Mild-hibridna tehnologija smanjila je potrošnju respektabilnih 0,8 litara te se sustav može brzo rekuperirati oduzimanjem gasa. Uz to, uspješna hibridizacija pruža pragmatični prodajni aspekt za Swift Sport, a nedvojbeno će mu zbog toga pogodovati i trošarinski obračun. Ipak, najvažnije – ostao je mlad u srcu, a hrvatski ga kupci mogu očekivati početkom nadolazeće godine.

Blagi hibridni sustav radi ono što bi i trebao – smanjio je potrošnju, ali nije mu oduzeo vrckavu Swiftovu sportsku dušu. Tehnologija koju nudi trebala bi mu omogućiti povoljniji obračun posebnog poreza, pa hrvatski uvoznik ne očekuje značajniju promjenu cijene u odnosu na prethodnika.