

U gotovo 40 godina Suzuki je proizveo više od devet milijuna Swiftova. U budućnosti će sa ta brojka dodatno ‘podebljati’, jer Suzuki i dalje ne odustaje od svoga gradskog automobila te (za sada) i dalje odgađa prelazak na baterijski električni pogon u ovoj klasi.
Novi motor
Novog Swifta, baš kao i prethodnika, pogoni blago-hibridizirani benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 83 KS. No, nije baš sve po starome. Motor je novi razvoj, atmosferac sada broji tri umjesto četiri cilindra. Razvija nešto veći okretni moment (112 umjesto 107 Nm), a najvišu snagu dostiže pri nešto većem broju okretaja (4500 umjesto 2800 o/min). Emisija CO2 i potrošnja neznatno su smanjeni (103 namjesto 106 g/km, 4,6 umjesto 4,7 l/100 km prema WLTP-u). Prijenos snage i dalje se odvija preko ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa ili pak automatskog CVT-mjenjača. I dalje je dostupan pogon na sve kotače, no još uvijek nije poznato hoće li biti dostupan na našem tržištu.
Dimenzije, unutrašnjost, oprema
Kompaktne dimenzije (3860 x 1735 x 1497 mm) ostale su uglavnom nepromijenjene, baš kao i obujam prtljažnika (265 do 980 litara). Dublji utovarni prag olakšava utovar i istovar prtljage, a stražnja vrata sada imaju klasične kvake. U unutrašnjosti se Suzuki i dalje oslanja na dopadljivu i smislenu mješavinu analognih instrumenata, fizičkih prekidača i središnje konzole blago nagnute u smjeru vozača.
Tu je i visoko postavljeni devetinčni zaslon osjetljiv na dodir (serija) s funkcijom navigacije, a do Apple CarPlaya i Android Auta se ovaj puta može i bežično. Bežično se može puniti i smartphone, a na raspolaganju su i četiri USB-utora. Za Swift je po prvi puta dostupna i aplikacija ‘Suzuki Connect’ pomoću koje se putem pametnog telefona može pristupiti različitim informacijama o automobilu. Osim toga, brojni sigurnosni, ali i sustavi za povećanje komfora sada proširuju već ionako bogatu opremu gradskog automobila.
Kakav je u vožnji?
Trocilindraš se u vožnji doima iznenađujuće dobro! U pogledu vibracija i zvuka se u niskim režimima jedva primijeti da je riječ o ‘trilingu’, tek kasnije, pri vrhu radnog područja, čuje se karakterističan frkćući zvuk. Motor veselo vuče do otprilike 90-ak km/h, uz ugodan i potpuno nenametljiv zvuk. Brzina od 70 km/h bez problema ide u petom stupnju prijenosa, potiska iz nižih režima ima sasvim dovoljno.
Swift s petstupanjskim ručnim mjenjačem nam je u prosjeku tijekom prve vožnje po putnom računalu trošio 4,4 l/100 km, i to na ruti koja je bila kombinacija otvorene ceste i gradske vožnje. Kad smo već spomenuli mjenjač, recimo da i dalje radi vrlo uredno – hodovi su kratki, preciznost dobra. Kožni upravljač, koji je nešto debljeg hvata, dobro leži u rukama, a zbog poprilično izravnog odziva upravljačkog sklopa i male mase vozila (949 do 1037 kg), Swift i dalje vrlo vjerno simulira dojam vožnje go-karta.
I za kraj…
…malo kritike. Postavka ovjesa je poprilično tvrda, što zapravo odgovara sportskom duhu Swifta, a unatoč poboljšanoj zvučnoj izolaciji buka kotrljanja i vjetra, i dalje su primjetni. Nažalost, tijekom vožnje smo ‘otkrili’ i niz novodizajniranih sustava čija je funkcija da asistiraju, interveniraju, čuvaju i – iritiraju! I to do bola! Da, započela je faza primjene ‘Uredbe o općoj sigurnosti’ (GSR) koja će se u EU-u primjenjivati od srpnja 2024., a Swift joj je potpuno prilagođen. Budući da smo ograničenje brzine na cestama uokolo Bordeauxa uvijek malo prekoračili, prodoran zvučni signal sustava detekcije brzine parao nam je uši cijelo vrijeme.
Zaključno
Niz sitnih, ali vrlo smislenih poboljšanja, učinio je Swift zrelijim, ozbiljnijim i boljim automobilom no prije. Pritom je i dalje ostao vjeran izvornom konceptu laganog i zabavnog gradskog automobila čija se cijena, u odnosu na prethodnika, ne bi trebala značajnije mijenjati. U hrvatskim prodajnim salonima ga možemo očekivati krajem svibnja, a tada će biti poznate i cijene svih dostupnih izvedbi.