

Malokoji detalj na automobilu može pokvariti ukupan dojam kao neugledni, požutjeli farovi. U konkretnom slučaju, Nissan Note star 15 godina najviše patine pokazuje upravo u svojim očima. Ako bismo ga promatrali iz perspektive kupca rabljenog, ovo bi bio prvi argument za obaranje cijene u iznosu od barem nekoliko stotina eura. S druge strane, zamućeni i požutjeli farovi znatno smanjuju vidljivost noću, jer iz njih dopire osjetno manje svjetla. Sigurni smo da farovi u ovako lošem stanju mogu stvoriti i ozbiljne probleme na tehničkom pregledu.
U današnje vrijeme, usluga poliranja farova može se dobiti praktično na svakom koraku. Cijene su vrlo šarolike, kućni majstori koji se oglašavaju na internetu i društvenim mrežama nude uslugu već od 50 kn po faru, dok profesionalni detailing centri uzimaju 300, 400, pa i 500 kn za kompletno uređenje oba fara. Jasno, njihov je posao vrlo uredan, a tu je i dugotrajni UV zaštitni premaz koji sprječava da farovi izgube neodoljivu prozirnost, uz garanciju od godinu dana.
Ako ste pobornik filozofije ‘sam svoj majstor’, na tržištu ćete pronaći nekolicinu setova u kojima se nalazi sve potrebno za kompletnu obnovu farova. Jedino što vam treba je stotinjak kuna, malo hlada i dobre volje. Za manje od sat vremena odradit ćete posao s kojim ćete zadiviti samoga sebe!
Korak 1 – Zaštita laka
Farove temeljito operite šamponom i vodom kako biste uklonili masnoću i prljavštinu. Prebrišite ih i osušite, a zatim rubove uz karoseriju oblijepite krep trakom kako biste zaštitili lak od neželjenih ogrebotina brusnim papirom. Trik – otklopite ‘haubu’ pa ćete imati manje posla.
Korak 2 – Brušenje
Quixxov set sadrži sve potrebno, uključujući vodobrusni papir u tri gradacije – 2000, 3000 i 5000. U našem slučaju, nije bilo druge nego krenuti s najgrubljom ponuđenom gradacijom, jer farovi su u dosta lošem stanju. Ako vaši farovi nisu tako zamućeni, gradaciju 2000 slobodno preskočite. Tijekom brušenja, često i obilato prskajte običnom vodom. Nema potrebe za snažnim pritiskanjem vodobrusnog papira, budite strpljivi i laganim pokretima obradite cijelu površinu fara. Savjet proizvođača je da prvu gradaciju odradite horizontalnim pokretima, a sljedeću vertikalnim i tako naizmjence. Ne štedite s vodom, samo prskajte pa će ići još lakše. Brusite sve dok se s farova ne počne cijediti bjelkasta voda, što znači da ste uklonili žućkasti površinski sloj i došli do ‘zdrave’ plastike.
Korak 3 – Poliranje
Kada završite posao brušenja s gradacijom 5000, primijetit ćete da far izgleda kudikamo bolje, ali je još uvijek zamućen. Dobro ga isperite običnom vodom i osušite. Sada na scenu stupa priložena polir-pasta, nanesite ju na površinu fara i energično utrljajte s priloženim maramicama za poliranje. Što snažnije i energičnije, to bolje. Već za nekoliko minuta zadivit ćete se dobivenim rezultatima. Nanesite još paste i ponovite radnju ako niste posve zadovoljni. Primijetit ćete na maramici za poliranje koliko žutila je skinuto u ovom koraku. Zatim s čistom maramicom ispolirajte far do visokog sjaja, odnosno prozirnosti.
Korak 4 – Zaštita
Neophodan postupak kojim se osigurava dugotrajna zaštita od UV zračenja. Ako ovaj dio preskočite, farovi će se lagano zamutiti već za nekoliko tjedana. U Quixxovom setu isporučuje se praktična mini-bočica s prskalicom, pogodna za višekratnu uporabu (za razliku od jednokratnih natopljenih maramica koje isporučuju drugi proizvođači). Nanesite zaštitno sredstvo i laganim pokretima utrljajte preko cijele površine farova. Pričekajte pet do deset minuta da se osuši, a zatim uzmite čistu maramicu i energičnim pokretima istrljajte do visokog sjaja. Budući da se zaštitni sloj ispire s vremenom, sredstvo nanesite svaka tri mjeseca na čiste farove kako biste produljili zaštitni efekt.