Vrijede li rekordi Nevere?
Nakon nastupa Rimac Nevere u Papenburgu jedno je jasno – nitko ne ubrzava i koči tako žestoko kao hyper e-automobili. Ipak, Dodge tvrdi da je njihov V8 Demon 170 brži do 60 milja. Jesu li u pravu?
Da će obarati rekorde Mate Rimac je najvio još u fazi razvoja prototipa pa je tadašnji C-Two četvrt milje odradila za 8,94 sekunde. Kada je stigla serijska varijanta, Nevera je ponovila cijelu priču u SAD-u na Famoso Racewayju i poprilično poravila stvari. U rukama Brooks Weiselblata “Dragtime” je apsolviran za samo 8,582 sekundi. Kada smo gledali dostupne liste najboljih na internetu to je bez sumnje bilo daleko najbolje vrijeme koje je postigao jedan serijski automobil.
Bez papira se ne računa
U međuvremenu mnogi su poželjeli oboriti rekord hrvatske tvrtke. Tako je 402,3 metara dugu stazu Neverin tehnički blizanac, Pininfarina Batista u veljači ove godine odvezao za 8,55 sekundi. Još i bolji je bio britanski “Batman” McMurty Speirling koji je spomenutu udaljenost savladao ispod osam sekundi (7,97). No iako je to dokumentirano video uratkom, nikakav službeni rezultat nije zabilježen. Na Papenburgu pak nije bilo nikakve sumnje budući da su ljudi iz Rimca doveli čak dvije tvrtke čija je specijalnost precizno mjerenje vremena, Racelogic i Dewesoft. Kako svaka koristi svoju metodu mjerenja tako se i dobivena mjerenja marginalno razlikuju, ali su svejedno impresivna i što je važnije, službeno priznata – 8,25 s odnosno 8,26 sekundi za čevet milje.
Bez dodatne pomoći
Što se ubrzanja do stotke tiče, tu je Nevera od početka službeno komunicirala 1,85 sekundi što je na Papenburgu poboljšano na 1,81 s. Ono gdje dolazi do neslaganja jest ubrzanje od 0 do 60 milja (96,6 km/h) i vremena od 1,74 sekunde. Tu naime Dodge tvrdi da oni drže rekord za serijske automobile i navode rezultat od 1,66 sekundi koji je njihov V8 Challenger Demon 170 napravio pred službenim sucima američke NHR-asocijacije (National hot Rod Assotiation). No, usprkos službenom priznanju, Dodgeov rekord ipak ne stoji. Za početak, tijekom rekordnog pokušaja površina afalta je posebno tretirana kako bi se dobilo više gripa dok je sam Challenger koristio posebne Dragster gume Mickey Thompson. Rimčeva Nevera s druge strane je ipak imala, sportske, ali znatno više svakodnevnoj vožnji orijentirane Michelinove Cup 2 R modele dok sam asfalt ni u kom slučaju nije diran kako bi se utjecalo na rezultat.
Serijski ili ne
U oba slučaja nije bilo riječ o startu iz potpunog mirovanja jer automobili prolaze jednu stopu (30,5 cm) prije no što se uključi štoperica. Zanimljivo kako su to u Rimcu za razliku od Dodgea jasno naznačili u pokazanim rezultatima. Štoviše, šef Dodgea Tim Kuniskis je za Fox News Digital izjavio “kako sumnja da se automobil koji košta oko 2,2 milijuna dolara može nazvati serijskim.” Ipak, na kraju je priznao da ništa ne može odvratiti od činjenice da je tu riječ o iznimnom inženjerskom podhvatu.
Ultimativna disciplina
Na kraju spomenimo i po nama najimpresivniji rezultat u Papenburgu, test ubrzanja i kočenja 0 – 400 – 0 km/h. Rimac Nevera je to obavila za 29,93 s odnosno 29,94 sekunde i tako nadmašila Koenigsegg Reggeru. 1500 KS snažnom hibridnom bolidu je u rujnu 2019. trebalo 31.49 sekundi. Zanimljivo da ovaj put Nevera nije ganjala novu top brzinu budući da je to već učinila sredinom studenog prošle godine kada je u Papenburgu dosegla 412 km/h. Za tako nešto je test vozač Miro Zrnčević morao iz zavoja izaći s 250 km/h kako bi na četiri kilometra dugoj ravnini dosegao najvišu brzinu. Kupci ipak ne mogu samo tako do spomenute brzine budući da je za njih Nevera limitirana na 352 km/h. Samo na posebnim događajima, u strogo kontorliranim uvjetima i uz potporu tima Rimac, dozvoljeno im je pojuriti brzinom od 412 km/h.