Renaut Zoe 3 – sve što trebate znati

Novi Renault Zoe imat će cijenu sličnu kao električna Opel Corsa-e ili Peugeot e-208, ali će nuditi veći doseg. Otkrivamo vam precizna vremena punjenja i glavne novosti

Renault Zoe je na tržištu punih osam godina i to je dovoljno da proizvođač otkrije i sanira sve potencijalne dječje bolesti. Štoviše, čini se da ih nije niti bilo, jer Zoe nije “običan” auto kojem je baterija utisnuta na silu već je “od nule” konstruiran kako bi bio čisti električar. To znači da mu dizajn nije kompromisan i da je daleko bolje iskorišten od hibrida ili nekih prerada.

Tehnički, ovo je treća generacija modela Zoe. Najviše su napredovali baterija i elektromotor

Da je Zoe čisti električar to će vam u Renaultu često ponoviti kao nešto na što su izuzetno ponosni. A imaju i zašto jer Zoe je od početka proizvodnje prodan u preko 160.000 primjeraka i pritom je osvojio preko 60 europskih nagrada.

Što sve donosi novi Renault Zoe otkrila je svjetska prezentacija, pa sve promijene na novoj generaciji možete pročitati na ovom linku. No, sada su poznate cijene i detalji važni za domaće tržište.

Ovdje pročitajte sve detalje o novom Renaulu Zoe – klikni

Na preznetaciji i prvoj probnoj vožnji od Zagreba do Gline, gdje smo posjetili bioelektranu kao sjajan primjer održivog sustava ukomponiran u drvnu industriju, otkrivene su nam i cijene novog modela.

Renault Zoe
Life R110……… 247.900 kn
Zen R110……… 259.800 kn
Zen R135……… 263.600 kn
Intens R135….. 257.900 kn

U cijenu novog Zoea uračunat je i eko bonus od 20.000 kuna, 4 zimske gume te električni romobil

Trenutno su u ponudi dva elektromotora koji razvijaju 110 ili 135 KS, najveća je novost baterija još većeg kapaciteta te moderna tehnologija interijera. Ukratko, kao što možete pročitati na linku iznad, riječ je o infotainmentu koji je prvi puta predstavljen u novom Cliju. Samo što pored svega viđenog Zoe nudi još naprednije digitalne instrumente – bolje nego Clio.

Kapacitet baterije povećan je sa 41 na efektivnih 52 kWh (ukupno 55 kWh), što je u najvećoj mjeri postignuto unaprjeđenjem unutarnje arhitekture i menadžmenta baterije. Jednostavno, litij-ionske ćelije koje proizvodi LG dizajnirane su kompaktnije, pa ih sada u isti prostor stane više. Odnosno riječ je o većoj energetskoj gustoći baterije.

Koliko može prijeći s jednim punjenjem

Baterija svakako donosi veći doseg, ali on ovisi je li riječ o slabijem ili jačem motoru. Po WLTP-ciklusu on s jačim motorom iznosi 385 km, što odgovara potrošnji od 17,7 kWh/100 km. Uz slabiji motor deklariran je doseg 396 km.
Po realnom dosegu Renault Zoe po gradu može prevaliti od 315-480 km, po autocesti od 220 do 285 km, a kombinirano od 265 do 365 km.

Kad je riječ o performansama Zoe sa snažnijim motorom (136 KS i 245 Nm) može dostići najvišu brzinu od 140 km/h, a ubrzanje do stotke traje 9,5 s. Na putu prema Gunji stisli smo gas do daske. Zoe je pokazao 144 km/h i tu se upalila blokada. Ubrzanje je impresivno do kojih 70 km/h, čak i 95 km/h, a potom dojam splasne. Odnosno, savršen je za gradsko korištenje.

Putno računalo ne pokazuje trenutnu potrošnju već snag, da se ne zbunite

Vožnja od Zagreba do Gline, pa nazad, što je oko 150 km protekla je bez stresa gleda dosega baterije. Očigledno je da Zoe sada 300 km prevaljuje bez problema. Sada je i puno bolji prikaz potrošnje i informacija s putnog računala – kako putem centralnog ekrana tako i putem digitalnih instrumenata. No, trenutna potrošnja nije nešto na što se možete osloniti jer ona se odnosi samo na snagu koju baterija daje. Dakle kW, a ne kWh/100 km.

A kako stvari stoje s punjačima?

Solidno, ali ne i bajno. Serijski je Zoe opremljen Typ2 punjačem koji na izmjeničnom punjaču može puniti snagom do 22 kW. Postoji i brzi, istosmjerni punjač, no ako njega želite na cijenu treba doplatiti oko 7500 kuna. Tad ćete u “nosu Zoea” dobiti prošireni punjač CCS koji se spaja na snagu od 50 kW, ali može povući do 46 kW.

Koliko traje punjenje?

Stvari stoje ovako! Ako se spojite na klasičnu šuko-utičnicu koja može dati snagu od 2,3 kW punjenje će trajati 26 sati i 45 minuta, a u najboljem slučaju, ako doplatite za brzi CCS punjenje od 10 do 80 posto baterije trajat će 56 minuta.

Vrijeme punjenja

Izmjenični AC-punjač Typ2
Zidna utičnica (2.3 kW)…26h45 min
1 faza 16A (3.7 kW)………. 16h45 min
1 faza 32A (7.4 kW)……….8h30min
3 faza 16A (11 kW)…………5h45min
3 faza 32A (22 kW)………. 3h

Istosmjerni DC-punjač CCS
CCS (50 kW DC)………… 56 min