Renault Wind TCe 100 Chic vs. 1.6 16V 133 Sport Chic (2010.)
Malim kupeom-roadsterom Wind, Renault želi popuniti prazninu u trokutu Twingo - Modus - Clio. Odmah nudi dvije izvedbe - Chic i Sports Chic - čija je glavna razlika u motoru te u podešenju u osnovi identičnog ovjesa
Priznajemo da nismo proveli detaljno istraživanje, niti smo prebrojavali nove modele predstavljene u posljednjih godinu dana, ali subjektivni je dojam da proizvođači sve češće, namjerno ili ne, predstavljaju automobile namijenjene ponajprije ženskoj publici. Jer, malo-malo pa se nađemo u nekom automobilu u kojem ‘medvjedi’, kakvi su se okupili u redakciji AMS-a, pristaju k’o kravi …, a bome otprilike isto tako i (ne)stanu u unutrašnjost dotičnih vozila.
Novi vjetar u Renaultovim jedrima
Da nas ne biste pogrešno shvatili, nema tu ni trunke muškog šovinizma, nego određene zavisti zbog dojma da je većina današnjih drukčijih, zabavnijih novih modela namijenjena – ‘njima’. Ili se možda ipak radi samo o činjenici da smo mi malo pretjerali u razvoju vanjskih gabarita… No, da se vratimo na temu, ovo je priča o novom ‘vjetru’ u Renaultovim jedrima, malom kupeu-roadsteru Windu, koji bi – kako navode Francuzi – trebao popuniti prazninu u trokutu Twingo – Modus – Clio. OK, super, jer Renault je jedan od rijetkih koji i u ovo recesijsko doba šire svoju gamu tako nišnim modelima.
Razlike? Motor ali i oprema
Ruža vjetrova u ovom slučaju sastoji se od dva modela – Chic i Sports Chic – čija je glavna razlika motor koji ih pokreće, ali i oprema, te ono što ne piše u službenim press-materijalima, ali je itekako zamjetno u vožnji – podešenje (tvrdoća) u osnovi identičnog ovjesa. Razlike, prednosti i mane odlučili smo otkriti u vožnji prema hrvatskim „orkanskim visovima“, prijevoju Vratnik, uz kraći posjet magistrali pokraj grada bure – Senja. Kad je neki automobil kupe/roadster, onda se od njega očekuju i sportske vozne odlike. Da bi Renault tome udovoljio, Wind je opremljen podvozjem posuđenim (i prilagođenim) s Clia II RS-a. No, podvozje je jedno i o njemu ćemo detaljno kasnije, a karoserija nešto sasvim drugo.
Čisti dvosjed, a ne CC
Dizajn joj je prije svega mladalački, a zanimljivo je da Renault nije krenuo putem kompromisa pa pokušao napraviti nekakav CC sa stražnjim sjedalima koja su tu samo za ukras, bez ikakve praktične primjene. Wind je čisti dvosjed, i to je dobro, jer koliko god smo prije spominjali naše gabarite, na prednjim sjedalima ima zavidno puno mjesta, ali samo ako ste visine do 1,92 m. Preko toga s krovom iznad tjemena prostora više nema, ako sjedite uspravno – iako Renault navodi da se u Windu sjedi sportski nisko.
No, zato je ispod velikog stražnjeg poklopca dvostruke funkcije (u njegov gornji dio preklapa se središnji dio krova) za automobil te veličine solidan prtljažnik (270 litara; Twingov ima 165 litara osnovne zapremnine, a Cliov 290), kojem se obujam ne mijenja ovisno o tome je li krov podignut ili spušten. No, takva konfiguracija ipak nosi i svoje breme, točnije – ostavlja malo nezgrapan, teškaški dojam u dizajnu stražnjeg kraja.
Vjetrovito nakon 110 km/h
Jedan detalj posebno nam je upao u oči. Prikladno Matchboxovim dječjim modelima automobila, na poklopcu prtljažnika su od sjajne plastike izrađeni ukrasni poklopci (bez praktične namjene) koji asociraju na „dekrl“ glave nekog straga centralno postavljenog V8 motora. Znamo da se ukusi razlikuju, no nama je to za dječje autiće super, ovako… Stvarne razlike u komforu vožnje jednog i drugog modela praktično nema, sa spuštenim krovom (ispravnije bi bilo reći preklopljenim) u Windu postaje vrlo „vjetrovito“ već nakon 110 km/h, i to bili bočni prozori podignuti ili ne. Unutrašnjost je malo drukčija od uobičajenog renaultovskog rasporeda. Posebno se to odnosi na smještaj podizača prozora, te rukohvate, kvake na vratima kod modela sport chic (plavog).
Motori – downsizing vs. stara škola
‘Crveni vjetar’ na testu pokretao je 1,2-litreni TCe, turbobenzinac sa 102 KS i 152 Nm okretnog momenta. Motor poznat iz Twinga GT i Clia pravi je predstavnik moderne downsizing generacije, koja bi trebala nuditi nižu potrošnju (emisiju CO2) uz performanse većih motora. Konkretno, u ovom slučaju Renaultu je kao mjerilo postavio upravo motor 1,6 16V, koji je pokretao „plavi vjetar“. Odnosno, možda ne baš njegovu najsnažniju izvedbu sa 133 KS i 160 Nm, kakva se dosad ugrađivala isključivo u twingo RS. U stvarnom životu ta dva motora različita su toliko koliko mogu biti s obzirom na relativno slične performanse, poglavito okretni moment. Manji turbo je motor za lagodna krstarenja (posebno s vjetrom u kosi), dok je veći i snažniji pravi čistokrvni sportaš koji voli okretaje i karakterističnom zvučnom kulisom jasno daje do znanja kakve su mu preferencije.
Turbak štedljiviji, atmosferac zabavniji i brži
Zanimljivo je, međutim, da u laganom krstarenju motori troše praktično jednako, iako zbog nešto kraće proračunatog mjenjača (što je pak povoljnije za ubrzanja i u skladu je s višim okretajima koje razvija) 1,6-litreni atmosferski motor iste brzine razvija pri nešto višim okretajima. U toj ugodno krstarećoj vožnji (ne i sporoj) TCe je malo štedljiviji (8,7 naspram 8,9 l/100 km), ali zbog tipične turbo-krivulje okretnog momenta (ravnija), čiji maksimum razvija pri nižih 3500 o/min (atmosferski svojih 160 Nm postiže pri 4400 o/min), prije povuče i zahtijeva manje rada mjenjačem.
Ali, atmosferski 1,6 16V bitno je zabavniji i u konačnici zamjetno brži. Možda se malo više mora raditi mjenjačem, no rezultat je vrlo jasno vidljiv – plavi vjetar je jasno brži, a gotovo ništa rastrošniji ako iz oba motora cijedite zadnji atom snage (12,2 – 12,3 l/100 km). Zvučni signal za promjenu u brzinu više tu je velika pomoć jer omogućuje da ne mičete pogled s ceste, prije nego se motor zaleti u blokadu postavljenu na 7500 o/min. U biti, šteta je što oba motora nemaju mjenjač sa šest brzina – koji se ne nudi u modelima te platforme.
Sport Chic je ‘must have’
Sukladno karakterima motora podešeno je i podvozje. Crveni vjetar imao je doplaćene, veće 17-inčne naplatke koji su kod modela sport chic u serijskoj opremi, ima nešto mekše podešen ovjes, posebno straga, zbog čega – kad naglo promijenite smjer – prednji kraj oštro zagrize, a stražnji nakon što naglašeno čučne iznenada poleti van, nakon čega je potrebna vrlo brza kontra volanom, ili pomoć (na svu sreću serijskog) ESP-a, koji automatski spriječi da stražnji par kotača ne pretekne prednji. Kod sportskog, plavog „vjetra“ stražnji kraj također je lako zanijeti, no njegovo proklizavanje vjerojatno zbog debljeg stražnjeg stabilizatora (taj podatak nismo našli u materijalima) puno je lakše kontrolirati i ne događa se tako naglo.
Iako, lagano proklizavanje počinje čak i nešto prije. Jedan minus takvog podešenja otkrivaju naše bajne ceste prepune neravnina, po kojima tvrđe ovješeni kotači počnu prije poskakivati, što pak pri kočenju na ulasku u zavoj nepotrebno uključuje ABS, čime se znatno produžuje zaustavni put. Zato, ako vam je ovo samo šminkerski automobilčić kojim ćete krstariti obalom, crveni vjetar je pravi izbor, ali onima koji žele malo više od krstarenja i ljetne „wind“ frizure, Sports Chic je „must“ – što god o tome mislila korpulentnija redakcijska „kolegica“ iz crvenog autića.
Tehnički podaci
Renault Wind Sport Chic 1.6 16V 133
Cijena: osnovni model 153.900 kuna, testni model 160.600 kuna
Mjere: D/Š/V 3833/1689/1381 mm, međuosovinski 2368 mm, prtljažnik 270 l, masa 1173 kg, nosivost 210 kg
Motor: benzinski, R4, 1598 ccm, 16 ventila, 133 KS pri 6750 okretaja, 160 Nm pri 4400 o/min
Prijenos: ručni mjenjač, 5 brzina, pogon na prednje kotače
Performanse: 201 km/h, 9,2 sekunde do 100 km/h
Potrošnja: na testu 11,1, (EU) 9,1/5,7/7 l/100 km
Konkurenti: Mazda MX5 1.8i 158.700 kuna, Smart Cabrio mhd pure od 116.740 kuna, Peugeot 207 CC 1.6 VTi 120 124.900 kuna
AMS kaže: Sportskiji Wind je zabavniji od turbo blizanca, no ‘mali’ problem je što sportski biser Clio RS košta 141.200 kuna
Renault Wind Chic TCe 100
Cijena: osnovni model 134.900 kn, testni model 148.450 kn
Mjere: D/Š/V 3833/1689/1381 mm, međuosovinski 2368 mm, prtljažnik 270 l, masa 1131 kg, nosivost 213 kg
Motor: benzinski turbo, R4, 1149 ccm, 16 ventila, 100 KS pri 5500 okretaja, 152 Nm pri 3500 o/min
Prijenos: ručni mjenjač, 5 brzina, pogon na prednje kotače
Performanse: 190 km/h, 10,5 sekunde do 100 km/h
Potrošnja: na testu 10,7, (EU) 8/5,3/6,3 l/100 km
Konkurenti: Mazda MX5 1.8i 158.700 kuna, Smart Cabrio mhd pure od 116.740 kuna, Peugeot 207 CC 1.6 VTi 120 124.900 kuna
AMS kaže: Manji turbo ne zaostaje puno performansama, ali bome ni cijenom kada im se izjednače opreme
Izdvojeno – Opreme
Chic: serijska oprema (značajnija): ESP, ABS, ASR, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, putno računalo, volan podesiv po visini (ne i po dubini), maglenke, električno pokretani krov, stakla i retrovizori, klima-uređaj, radio CD MP3 plejer, sjedala u kombinaciji tkanine i kože, alu-naplaci od 16 inča
Sport Chic (dodatno na chic): 17-inčni alu-naplaci, automatski klima-uređaj, radio CD MP3 s četiri zvučnika od 35 vata te bluethooth i USB-priključkom, brisači sa senzorom za kišu