Renault Clio – Siguran ulog
Renault Clio na tržištu egzistira od 1990., a dosad je ukupno prodan u 16 milijuna primjeraka, što ga čini jednim od najprodavanijih modela u Europi. Peta generacija u borbu za kupce kreće osvježena izgleda, s novim materijalima u unutrašnjosti te dobro poznatim pogonskim sklopovima. U Hrvatsku stiže u rujnu, a mi smo ga nedavno provozali u Bruxellesu
Ako je suditi prema premijernoj vožnji u Bruxellesu, budućnost mu je svijetla. Ne, Renault Clio – koji je svojevrsno oličenje francuskog gradskog automobila još od 1990. – u svome petom izdanju nije radikalno poboljšan. Nije se čak ni značajnije promijenio, no poznata arhitektura automobila, koja uključuje i pogonske sklopove, te nešto nove opreme i dizajnerskih rješenja, učinile su ga atraktivnijim, a da mu se pritom cijena nije značajnije promijenila. Poglavito se to odnosi na omiljeni TCe 90 koji će (odsad) u početnom paketu opreme Evolution u Hrvatskoj stajati od 17.790 eura, što je u usporedbi s još uvijek aktualnim Cliom u identičnom paketu opreme – 500 eura manje?!
Najbolji, a vjerojatno posljednji
Iako su nas na press-konferenciji zamolili da svoja pitanja vežemo isključivo uz Clio, dobar dio kolega neprestano je skretao pažnju prema najavljenoj ‘Petici’. Pa da pojasnimo – već sada se može naslutiti da će peta generacija Clija vrlo vjerojatno biti i posljednja. Jer potpuno električni Renault 5, koji će biti lansiran sljedeće godine, neće samo zamijeniti Zoe, već sa svojih četiri metra duboko zalaziti i u teritorij Clija. Baš kao što je to Clio u još uvijek aktualnom izdanju učinio i Meganeu.
No to su ipak dugoročna predviđanja, a dotad Renault s postojećom modelskom gamom mora izdržati još koju godinu. A kako bi i dalje bio u vrhu najprodavanijih automobila u Hrvatskoj (trenutačno najprodavaniji) i Europi, polivalentni ‘Francuz’ je temeljito osvježen. Na našoj prvoj vožnji bio nam je dostupan s novom svjetlosnom LED-grafikom, koja, primjerice, poprima oblik logotipa marke s okomitim elementima dnevnih svjetala. Izuzev toga, umeci ispod nove rešetke hladnjaka daju mu zreliji, ozbiljniji izgled. Stražnji dio također je stilski i aerodinamički optimiziran, prepoznatljiv po bočnim otvorima za zrak u braniku, što znači da Clio odsad izgleda i korpulentnije.
Promjene i iznutra
Unutra nas također čeka revidirani dizajn. To se posebno odnosi na vrhunski sportski paket Iconic Esprit Alpine, koji je zamijenio prethodni R.S. Line. Ispod njega su rangirane opreme Techno i već spomenuti Evolution, dok je osnovni Authentic rezerviran isključivo uz benzinski SCe 65 (od 16.790 eura). Osobito su elementi interijera, od kojih su neki presvučeni recikliranim (održivim) tekstilnim materijalima, na nas ostavili vrlo dobar dojam po pitanju kvalitete. Opcijski kožni interijer odsad je izrađen od plastike umjesto životinjske kože. Još jedna novost – svaki Clio ima digitalni zaslon brzinomjera, a tu je i središnji zaslon osjetljiv na dodir veličine sedam ili 9,3 inča, poznatog digitalnog infotainment sustava Easy Link.
Tehničku bazu i dalje čini na početku teksta spomenuta arhitektura CMF-B, što je vidljivo i po gotovo nepromijenjenoj dužini vozila od 4,05 metara. Obujam prtljažnika iznosi 340 litara, što je svojevrstan standard klase, a isto vrijedi i za prostor u oba reda sjedala. Sjeli smo na stražnju klupu iza vozačeva sjedala koje je bilo podešeno prema našim preferencijama – malo je tijesno u predjelu koljena, što je vidljivo i na fotografijama.
Zanimljivo je da se infotainment, uključujući i navigaciju (koja ponekad malo ‘kasni’) ne temelji na koherentnoj i brzoj Google arhitekturi, kao što je to slučaj s novim modelima Austral, Megane Electric ili Espace. Slično tome, potpuno je zadržana i ponuda motora. Najslabiji trocilindarski SCe 65 teško da će pronaći svoje mjesto među privatnim kupcima, dok popularni trocilindarski turbak TCe 90 – koji se također nalazi i u Cliju TCe 100 LPG kao izvedba sa 100 KS – zasigurno ‘puca’ na najveći broj korisnika.
Prvi pa najsnažniji
No prvu probnu vožnju odradili smo Cliom E-Tech Hybrid 145 u top-izvedbi Iconic Esprit Alpine. Performanse hibridnog Clija porasle su pet KS u odnosu na prethodnika, ali je revizija upravljanja pogonom, koja koordinira dva elektromotora s četverocilindarskim benzinskim motorom, ipak krucijalna izmjena. To se još uvijek radi putem inovativnog automatiziranog multi-mode mjenjača koji je razvio sam Renault, i to uglavnom nježan i vrlo komforno.
Testna ruta u dužini od 140 km nas je iz Bruxellesa odvela u ruralne dijelove Belgije, prošli smo čak i kraj poznatog mjesta Waterloo. Isprva smo kroz grad prolazili bešumno, u čistom električnom načinu rada, posebno u režimu stani-kreni. Clio dosta živahno reagira na dodavanje gasa, okretni moment u EV-modu iznosi 205 Nm. Tijekom žustrih pretjecanja i pri višim brzinama na autocesti uključuje se motor s unutarnjim izgaranjem, obično u početku pri mrzovoljno malom broju okretaja popraćenim visokim stupnjem prijenosa.
Sa svojih 145 KS E-tech Hybrid je u dobroj kondicijskoj formi, ne proglašavaju ga uzalud RS-om novoga vremena. Mi ipak ne bismo išli tako daleko. Doduše žustrost, poletnost i lakoća kretanja su tu, no na autocesti se E-tech Hybrid već pri 150 km/h počinje umarati. Djelomično je to zbog relativno velike mase od 1256 kilograma (suha masa), koju su ‘podebljale’ električne komponente poput elektromotora u mjenjaču, starter-generatora, 1,2 kWh litij-ionske baterije u stražnjem dijelu te sustava hlađenja elektronike.
E-tech Hybrid – solidne performanse, niska potrošnja
Na prvi pogled, međutim, visoka razina tehničke složenosti hibridnog pogona doprinosi izuzetno niskoj potrošnji. Prema putnom računalu, nakon opsežne probne vožnje – na magistralnim cestama, u gradu i na autocesti, uključujući tipične bruxelleske prometne gužve – Clio nam je prosječno trošio svega 4,7 l/100 km. U redu, kolega iz tportala je pokazao da to može i malo drugačije. Odabrao je mod ‘sport’ i nije ga štedio (unatoč brojnim radarima za mjerenje brzine), a potrošnju je natjerao na 6,5/100 km! Što je u konačnici također prihvatljivo.
Zaključak
Peta generacija Clija zapravo je opsežniji dizajnerski i istančani tehnički facelift, a da se pritom nije interveniralo u pogonske sklopove. Osjećaj vožnje je dobro poznat, Clio je vrlo komforan u okvirima svoje klase, što je dodatno poboljšano novim izvrsnim sjedalima. U top-motorizaciji E-tech Hybrid i vrhunskoj opremi Iconic Esprit Alpine djeluje vrlo zrelo i kvalitetno, a uz to se može voziti i iznimno štedljivo. Prve objave cijena domaćeg uvoznika doista obećavaju, s obzirom da su niže od onih prethodnika. I još jedna dobra vijest – Clio je još uvijek dostupan kao dizel, i to po cijeni nižoj od 20 tisuća eura.