Ispunjava (prilagođena) očekivanja
Nakon gotovo 9000 prijeđenih kilometara, dobili smo dobar uvid u prednosti i nedostatke Prinx Quatture 4S montirane na našu “maratonku” Suzuki Vitaru…
Poput percepcije o kineskim automobilima, mijenja se i ona o tamošnjim gumama koje iz godine u godinu postaju, ako ne respektabilne, barem razmatranja vrijedne alternative etabliranim imenima u srednjoj klasi guma. Čini nam se da je tako i s gumama marke Prinx, čijih se četiri desetljeća iskustva u proizvodnji pneumatika odražava u proizvodima poput Quatture 4S, a koja ne skriva puno veće ambicije od biti samo “jeftina”. Set tih cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/55 R17, koji stoji prihvatljivih 468 eura, posljednjih više od pola godine testiramo na “maratonki” Suzuki Vitari u svim mogućim uvjetima, kako u gradu, tako i na otvorenoj i autocesti, odnosno na suhim (te vrlo vrućim) i povremeno mokrim cestama. Nakon 9000 kilometara voženih po cijeloj Hrvatskoj, dubina profila, primjerice, smanjila se s početnih 6,8 na 6,4 milimetara, što se može smatrati prihvatljivom količinom trošenja, pogotovo uzimajući u obzir granično ekstremno visoke temperature koje smo doživjeli tijekom ljetnih mjeseci. Upravo smo u tim uvjetima, silom prilika, najviše vozili i ustanovili da je Quattura 4S načelno udobna i razmjerno tiha guma, ponajprije pri višim brzinama na autocesti, te da ne utječe primjetno na potrošnju goriva u odnosu na gume prethodno montirane na Vitaru.
Karakteristika koja se ističe pri oštrijoj vožnji kroz spore i srednje brze zavoje na suhoj cesti jest tendencija uvijanja bočnice, što ukazuje na mekoću gume. Iako se pritom osjeća blagi gubitak prianjanja, Vitara tako odvožene zavoje prolazi uz vrlo diskretno podupravljanje i minimalno odstupanje od željene putanje. Drugim riječima, unatoč blagom uvijanju sigurnost vožnje ni u kojem trenutku nije ugrožena. To dokazuje i vrijednost od 40 metara potrebnih za zaustavljanje sa 100 km/h, što naravno nije vrhunski, ali je sigurnosno zadovoljavajući rezultat za cjelogodišnju gumu. Priča je nešto drukčija pri kočenju na mokrom. Inicijalni su testovi ustanovili zaustavni put sa 100 km/h od 62 metra, što je daleko bolje od jeftine konkurencije, ali barem tri metra manje od konkurencije uz koju se Prinx nastoji svrstati pa je jasno da postoji prostor za napredak. Nešto slabije performanse ove gume na mokrom ogledaju se i u lakšem proklizavanju pogonskih kotača pri neoprezno žustrom kretanju, odnosno slabijem prianjanju u mokrim zavojima, gdje dolazi do nešto izraženijeg, ali lako kontroliranog podupravljanja. Govorimo, dakako, o ekstremnim situacijama u kojima se zavoji prolaze s višim, za mokre uvjete vožnje neprimjerenim brzinama, dok u normalnoj vožnji tijekom kiše nismo primijetili izraženije nedostatke koji bi utjecali na stabilnost vožnje. S druge strane, V-dezen kanala se pokazao dovoljno učinkovitim za odovođenje većih količina voda prilikom nailaska na veće lokve odnosno u spječavanju eventualne pojave akvaplaninga.
U konačnici Prinx Quattura 4S dosad nam se pokazala kao solidna guma koja je u mnogim pogledima, poput udobnosti i tišine, donekle i nadmašila očekivanja. Njezini nedostaci, poput slabije trakcije i prianjanja na mokrom asfaltu, daju se izbjeći uz razumnu vožnju, odnosno, tijekom kiše, održavanje većeg sigurnosnog razmaka od vozila ispred što je i razumljivo u ovom cjenovnom razredu. Uostalom, ništa što ne bismo ionako činili pri vožnji na gumama puno poznatijih proizvođača. S dolaskom jeseni ulazimo u drugu fazu testiranja koja potencijalno donosi više iskušenja (snijeg, bljuzga) pa će biti zanimljivo vidjeti kako se Prinx Quattrua 4S ponaša u takvim uvjetima.