Pininfarina Batista protiv Rimca C2. Dvoboj zvijeri od 2000 KS!

Ovi e-supersportski modeli imaju oko 2000 KS i toliko su slični da bi ih mogli nazvati i braćom. S cijenom od otprilike dva milijuna eura, oba su rezervirana samo za odabrane. Usporedba otkriva postoje li ipak razlike na ovako visokoj razini performansi

Dvoje električnih supersportaša bez premca trebali smo službeno upoznati početkom mjeseca na Salonu u Ženevi. No svi dobro znamo kako je to prošlo. Ni njihove sulude performanse nisu bile dovoljno brze za koronavirus koji se munjevito raširio globusom.

C2 ne bi trebao biti lišen komfora

To međutim nije nikakva isprika da vam pokažemo što Pininfarinin Battista i Rimčev C2 uistinu mogu. A mogu puno toga iako njihova imena imaju dijametralno suprotan prizvuk. Battista primjerice zvuči kao da je riječ o kakvom hrvaču iz američkih show-predstava dok je Rimac C2 vrlo pragmatično ime riješeno bilo kakvih emocija. Bio je C1, sada je C2 ovdje. I točka. Ostalo neka govore performanse.

Ipak, kako stvari sada stoje C2 neće biti lišen komfora, tu su električno podesiva sjedala i cestovne gume koje posebno za Rimca potpisuje Pirelli. No, punokrvna trkaća verzija bi također trebala slijediti. Što se cijene tiče, Rimac C2 starta s oko 1,8 milijuna eura.

Jednaku količinu novaca morat će izdvojiti kupci koji žele Battistu u svom vlasništvu. I to bi trebali učiniti vrlo brzo, ako ne zbog ukupnih 150 primjeraka na koliko je ograničena ova serija e-supersportaša, a onda zbog samo pet primjeraka koje će karoseristi i dizajneri iza tvrtke Pininfarina ponuditi za obilježavanje 90. godišnjice slavnog imena.

Anniversario za 90. rođendan

Naravno, obljetnički model nosi i prigodno ime – Anniversario. Kako smo rekli, pet vrlo solventnih kupaca imat će prilike postati vlasnikom za samo 2,6 milijuna eura. Kakav rođendanski poklon. Za tu se cifru Pininfarina kupcima odužuje najsnažnijim talijanskim automobilom s cestovnom dozvolom koji je danas dostupan.

Podaci su zastrašujući – 1900 KS i 2300 Nm okretnog momenta koji stižu na račun četiri elektromotora. Zanimljivo, upravo elektropogon i baterije dolaze od najvećeg konkurenta Rimca.

Moment se pri tom uz pomoć Torque Vectoringa dijeli na sva četiri kotača. U najboljem slučaju Battista do 100 km/h stiže ispod dvije sekunde, brojku od 300 km/h dosiže za manje od dvanaest. Novodizajnirani kovani aluminijski naplatci sa središnjim zaključavanjem koji na stražnjoj osovini mjere 21 col u promjeru omogućavaju posebnoj izvedbi maksimalnu brzinu iznad 400 km/h.

Duboko ispod karbonskog monocoquea nalaze se baterije od 120 kWh koje teoretski Battisti omogućavaju doseg od 500 kilometara.

Rimac staje uz pomoć zračne kočnice

Rimac također koristi isti pogon, dakle po četiri elektro motora, dva na svakoj osovini. C2 je međutim sa 1914 KS još snažniji dok je okretni moment identičnih 2300 Nm. Odakle dodatnih 14 KS ostaje za sada tajna. Ne iznenađuju stoga ni brojke, ispod dvije sekunde do 100 km/h, 300 km/h za 11,8 sekundi te maksimalna brzina od 412 km/h.

Potrebna energija također stiže iz 120 kWh velikog paketa baterija, ali u takozvanom Norm modu Rimac obećava doseg od 550 km prema WLTP-u. 50 km više u odnosu na Battistu nikako nije zanemarivo.

Uz pomoć brzih punjača moguće je napuniti 80 posto baterije za samo 30 minuta. Što se dizajna tiče Rimac se oslanja na klasične linije sportskih modela sa središnje postavljenim motorima u kombinaciji s vratima koja se otvaraju prema gore.

Puno je pažnje posvećeno i brojnim aktivnim aero detaljima pa veliki usisnici zraka na prednjem poklopcu, ovisno o potrebi, se mogu otvarati i zatvarati. Aktivna krilca koriste i bočni otvori na prednjem dijelu. Veliki stražnji spojler je podesiv po visini i nagibu, a mogu se koristiti i kao zračna kočnica.

Rimac ipak neće imati 2-stupanjski mjenjač već samo jednu brzinu

Dodatne elemente za podešavanje aerodinamike nalazimo na gotovo posve pokrivenoj podnici koja je formirana po uzoru na Venturijev kanal. Šasija je, ako ste sumnjali, karbonski monocoque dok su zone deformiranja u slučaju sudara od aluminija i karbona. Baterijski modul leži u središnjem tunelu, podnici i ispod sjedala dok su elektromotori ispred i iza.

Zbog kompaktnosti i manje mase u serijski će model na stražnju osovinu ići 1-stupanjski mjenjač, no kako bi i dalje pružao suverene performanse od 0 do 400 km/h okretaji su podignuti sa 12 na 18 tisuća u minuti. Za optimalnu raspodjelu momenta brine Torque-Vectoring sustav.

Po pitanju dizajna Battista svoj izričaj traži kroz naglašene lukove kotača, uski vozački kokpit i kratki prednji poklopac. Svjetlosni LED potpis se proteže cijelom prednjom širinom ispod čega nalazimo spojler s istaknutim donjim krajem.

Brušenje aerodinamike za veći doseg

Prednji dio je pažljivo aerodinamički oblikovan, a sama vozačka kupola blago orijentirana prema nazad gdje nalazimo dvodijelno krilo s LED markacijama. Nakon najnovijih simulacija u zračnom tunelu, dizajn je dodatno zaoštren pa direktor dizajna Luca Borgogno ističe novi prednji kraj.

Ubuduće će se tako Battista pouzdati u otvore za zrak pored prednjih farova koji su u prethodnoj verziji bili horizontalno posloženi u sklopu branika. Ujedno će i bočne stranice biti nešto „mekanija“ dok markantni vanjski retrovizor neće tako ekstremno izgledati. Sva ta aerodinamična optimizacija za cilj ima povećanje dosega.

U unutrašnjosti Talijan u svakom smislu obuhvaća vozača s malim, četvrtastim sportskim upravljačem i pogledom na središnji mini zaslon. Lijevo i desno od upravljača vozača o brojnim stvarima informiraju dodatni zasloni.

Manje mjesta, ali puna digitalizacija

Armatura djeluje zaobljeno, a oba putnika mjesto nalaze u snažno konturiranim sportskim sjedalima s integriranim naslonima za glavu. Battista u mnogim detaljima slavi legendarne Pininfarinine modele Cisitalia, Modulo i Sintesi. Kod Rimca digitalni kokpit informira vozača o svim energetskim tokovima i silama no dostupne su i svi drugi podaci vezani uz vožnju.

Dodatne zaslone nalazimo na središnjoj konzoli i armaturi. Za kompletan nadzor i mogućnost autonomne vožnje nivoa 4, Rimac ugrađuje brojne senzore, radare, laserske radare (Lidar) i sustave kamera. Prtljažnik iza putnika lako se da konfigurirati na više načina, primjerice da posluži kao spremište za kacige.

Pininfraina Batista
Cijena od 1,9 do 2,6 mil. eura
Snaga 1900 KS
Moment 2300 Nm
Brzina preko 400 km/h
0-100 km/h ispod 2,0 s
0-300 km/h ispod 12,0 s
Baterija 120 kWh
Doseg 500 km

Rimac C2
Cijena od 1,8 milijuna eura
Snaga 1914 KS
Moment 2300 Nm
Brzina 412 km/h
0-100 km/h ispod 2,0 s
0-300 km/h 11,8 s
Baterija 120 kWh
Doseg 550 km (WLTP)

Nema krivog izbora ako novac nije u pitanju

U dvoboju ovakvih ekstremnih elektro sportaša postoji samo jedna pobjednik – onaj koji ih posjeduje. Uz gotovo 2000 KS čiste električne snage ovaj dvojac stiže uz gromoglasnu tišinu, nagovještavajući kako stiže novo doba. Jedina prepreka? Neznatno viša cijena.