

Nema sumnje, neki su auti precijenjeni. Njihov status i potražnja modele poput starijih 911-ica pretvorila je u zlatnu valutu. Cijena im je doslovno eksplodirala i otišla u nebo, no tome treba pribrojiti i izuzetno visoku cijenu restauracije koja je (vjerojatno) izvedena.
Jesu li klasični auti dobra investicija? Kliknite!
Tablice su uvijek otkrivale istinu, pa ste tako u našim izdanjima i posebnim člancima u Auto motor i sportu, kad bismo pisali o vrijednim oldtimerima, često mogli gledati u krivulju držanja cijene i evaluirane vrijednosti po godinama. No, danas više nije toliko jednostavno reći koliko točno vrijedi određen model određenog godišta. Stvari su se zakomplicirale.
Pročitajte priču o najboljoj hrvatskoj garaži za klasična vozila – Pagoda Classics. Klikinite!
Ako je riječ o prestižnima auta najskupljeg razreda njihov kupac s njima neće dobiti samo „vreću bez dna“ i sredstvo s kojim će se pokazivati. S legendarnim klasičnim modelima kupac ulazi u svijet novca i pozivnica na ekskluzivna druženja. Ta druženja možete doživjeti kao dioničke i investicijske kongrese nakon kojih ćete i sami moći prokazivati trendove.
No, to je daleko od našeg tržišta, ali logika je ista. Ako želite znati nešto o vrijednosti Vespe morate imati jednu i biti dio vespa kluba, ili VW-kluba ili kluba ljubitelja 2CV koji su prošle godine u blizinu Samobora doveli najveće svjetsko okupljanje tih francuskih automobila. Zaključak: autima se ne mešetari i u njima se ne uživa iz fotelje. Morate izaći van!
Dakako, nisu svi auti isti, jer oni predodređeni na više vrijednost uvijek ispunjavaju neke uvijete. Svakako, moraju biti proizvedeni od strane najpoznatiji proizvođača. Što je manja serija to je i vrijednost veća, pa se nemojte čuditi ako su neki Mercedesovi kupei koje ste vidjeli na hrvatskim tržnicama proizvedeni u svega par tisuća primjeraka.
A mislili ste da su to velikoserijski modeli. Samo, ima i onih koji su proizvedeni u serijama od 10 ili 100 primjeraka. Još ako su homologirani za utrkivanje, pa ako iza sebe imaju poneku pobjedu ili slavnog vozača. Sve s čime se možete pohvaliti pored vozila podiže cijenu.
Isto vrijedi za jeftine i skupe investicije. Bez obzira je li riječ o Mercedesu SL ili Golfu I kolekcionarska kupnja smatra se najboljom ako je riječ o top izvedbi. Nije isto imate li „jedinicu“ u savršenom stanju sa 1,1 litrenim motorom ili pravog GTI-a.
Također, stanje bi trebalo biti što bliže originalnom, bez dodatnih spojlera i sličnih intervencija. Isto vrijedi i kad je riječ o količini opreme te izvedbi interijera, pa je logično najbolja investicija pojedinog modela ujedno i njegova najskuplja izvedba.
Ovo je višesmjerno pravilo jer povjerenje morate imati u prodavača, ali svakako i u vašeg novog „najboljeg prijatelja“ koji će se baviti održavanjem novog ljubimca. Svakako, s obzirom na lokaciju, vrijeme koje možete izdvojiti, i financijska sredstva trebate znati postoji li u vašoj blizini netko tko može popraviti ili restaurirati taj automobil.
Istina, ako ste dubljeg džepa, sve se može izvesti na daljinu, ali ako se nalazite udaljeni u „garaže“ nećete moći doći u kontrolu ili na dogovor svakog vikenda. Doduše, postoji i skype, ali to nije to…
Ponekad samo karoserija može vrijediti stotinu tisuća kuna. Onako trula i manjkava. Ali, ponekad kupnja nije dobra jer nedostaju ključni dijelovi vozila. Svakako, prije kupnje treba se uvjeriti u „veličinu projekta“ koji vam možda slijedi, a za to vam je potrebno mišljenje eksperta koji će vas uputiti u cjenovne razrede, vrijeme restauracije i isplativost kupnje.