91-godišnji Osamu Suzuki odlazi u mirovinu
Osamu Suzuki, 91-godišnji predsjednik Suzukija, najavio je da će se povući u lipnju. To čini kako bi ustupio mjesto novom čelniku koji bi trebao voditi proces preobrazbe tvrtke prema potpunoj elektrifikaciji i boriti se protiv konkurencije, tehnoloških divova poput Tesle i Applea
Nakon što je više od četiri desetljeća vodio tvrtku koju je osnovao djed njegove supruge, ostavlja ju u rukama sina Toshihira Suzukija, koji već jest na funkciji predsjednika i izvršnog direktora (CEO). Osamu je rekao novinarima da se odlučio povući nakon što je tvrtka prošle godine dočekala 100. godišnjicu te je odobren novi plan upravljanja. Ali, nadodao je da će ‘ostati aktivan’ kao savjetnik – ‘Neću pobjeći ni sakriti se, rekao je Osamu koji je u prošlosti više puta izjavio da će biti ‘doživotni ne-umirovljenik’.
Suzuki je pak najavio da će tijekom idućih pet godina uložiti 9,45 milijardi dolara, uglavnom u tehnologiju elektrifikacije. Mlađi Suzuki je pak dodao da bi tvrtka trebala odgovoriti na globalni poticaj ka nižim emisijama – ‘CO2-neutralnost je sada u fokusu i Suzuki ne smije zaostajati za ovim globalnim trendom’.
Najava četvrtog najvećeg japanskog proizvođača automobila dolazi manje od tjedan dana nakon što je konkurentska Honda imenovala novog predsjednika uprave, koji je pak rekao da će razmotriti saveze kako bi u budućnosti mogao donositi ‘hrabre odluke’. Proizvođači automobila, posebno manji igrači poput Suzukija, su u nepovoljnom položaju zbog ogromnih troškova razvoja električnih automobila i tehnologija poput autonomne vožnje.
Suzuki se, zajedno s drugim proizvođačima automobila poput Mazde i Subarua, 2019. godine povezao s Toyotom kako bi smanjio troškove razvoja i proizvodnje. Model Across, koji smo nedavno testirali u Hrvatskoj, nije ništa drugo no Toyota Rav4 plug-in s logom Suzukija a upravo je stigao i drugi automobil iz te kooperacije Swace (Corolla karavan).
Osamu Suzuki se pridružio kompaniji 1958. godine da bi dva desetljeća kasnije postao njezin generalni direktor a 2000. godine i predsjednik uprave. Tijekom njegova mandata, tvrtka je učvrstila svoju globalnu prisutnost kao jedan od vodećih proizvođača kompaktnih automobila. Isto tako, Osamu-san je inicirao i podržavao odluku tvrtke da uđe na ključno, indijsko tržište 1983. godine. Maruti Suzuki je vodeći indijski proizvođač automobila – prodaje svaki drugi automobil u toj mnogoljudnoj zemlji.