Opel Grandland (2021): Novo lice i modernija tehnologija
Redizajnirani model dobio je prepoznatljivu prednju masku Vizor, digitalne instrumente i napredne sigurnosne sustave
Grandland predstavlja vrh ponude Opelovih SUV-a i dobro je prihvaćen od europskih kupaca. Od 2017. prodano je 300.000 primjeraka, od čega ih je na hrvatskim cestama oko 1600. Sukladno trendovima na tržištu, gdje se bilježi snažan rast segmenta C-SUV, Opel je temeljito doradio svoj najveći SUV koji se stilski usuglasio s manjim modelom Mokka. U dizajnerskom smislu najveća je novost prednja maska Vizor koju nose svi novi Opelovi modeli, dok je unutrašnjost obogaćena digitalnim instrumentima Pure Panel, koji se sastoje od instrumenata sa zaslonom dijagonale 12 inča, dok je ekran infotainmenta dva inča manji.
Iako je Opel dio grupacije Stellantis, a Grandland tehnički brat blizanac Peugeota 3008, njemačka genetika je i dalje snažno prisutna. Grandland je dizajniran, razvijen i proizveden u Njemačkoj, a temelji se na platformi EMP2 koja omogućava veliku fleksibilnost po pitanju motorizacije. Na raspolaganju je benzinski, dizelski i plug-in hibridni pogon, s time da potonji dolazi u dvije izvedbe snage i s pogonom na sve kotače (Hybrid 4).
Na premijernoj vožnji okolicom Virovitice i zavojitim cestama Parka prirode Papuk odradili smo prve kilometre i ostali ugodno iznenađeni voznim osobinama. Za početak smo odabrali možda i najzanimljiviju kombinaciju za prosječnog kupca, 1.2-litreni turbobenzinac snage 130 KS, uparen s ručnim šeststupanjskim mjenjačem. Osjećaj za upravljačem je istančaniji i konkretniji nego kod bratskog Peugeota 3008, a pravi je užitak posezati za ručicom mjenjača, čije vodilice osiguravaju precizno navođenje i relativno kratke hodove između svih šest stupnjeva. Dizelski motor 1.5 ima cilindar više i nudi jednaku porciju snage, ali dolazi isključivo u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva (opcija uz spomenuti benzinac).
Vrh ponude predstavlja plug-in hibridna inačica snage 300 KS, koja se temelji na 1,6-litrenom benzincu i dva elektromotora. Jedan je smješten sprijeda, a drugi straga, što omogućava pogon na sve kotače bez mehaničke veze (e-AWD). Snaga sustava, visoke performanse (ubrzanje 6,1 s i najveća brzina 235 km/h) te bogata oprema pozicioniraju ovaj model u više sfere, no odreknete li se pogona na sve kotače, snaga pada na i dalje respektabilnih 224 KS, a cijena na 305.300 kn. Poticaji su za ovu godinu potrošeni, ali zahvaljujući punjivoj bateriji kapaciteta 13,2 kWh, uvijek možete računati na 50-60 kilometara vožnje isključivo na elektropogon, a struja je na javnim punionicama još uvijek besplatna.
S druge strane, početni model starta s konkurentnih 174.800 kn. Od trocilindarskog benzinca ne treba zazirati, štoviše, obujam od 1,2 litre je poprilično konkretan za ovu koncepciju motora, vibracije su dobro prigušene, a temperament je zadovoljavajuć (ubrzanje 10,1 s i najveća brzina 188 km/h). A nema prigovora ni na početni paket opreme s kojim Grandland izgleda sasvim pristojno. Alu kotači promjera 17 inča, automatska dvozonska klima, tempomat, LED svjetla, senzor za kišu, digitalni instrumenti dijagonale 7 inča, kožni upravljač i potpun sigurnosni paket samo su najvažnije stavke. Narudžbe su otvorene, a prve isporuke slijede tijekom studenog. Sve detalje i cijene provjerite na www.opel.hr