

Opel dizajn svojih novih modela predstavlja pod nazivom Vizor. Radi se o upečatljivoj prednjoj tamnoj masci iza koje se nalaze ADAS-senzori i koja podsjeća na vizir na motorističkim kacigama, pa je tako i dobila naziv.
Što je još novo nakon facelifta? Umjesto na karoseriji i motoru, inženjeri i dizajneri su se uglavnom koncentrirali na unutrašnjost i prednji dio automobila. Kompletan prednji kraj zapravo je temeljito osvježen pa osim prednjeg poklopca, ne vidimo sličnosti s modelom iz 2018. godine. Tu su sada i nova prednja svjetla u tehnologiji Matrix s čak 84 pojedinačna segmenta.
Opsežan redizajn
Idemo zaviriti u interijer. Ovdje odmah prepoznajemo novi ekran multimedije koji je odsad u nastavku zaslona (12 i 10 inča u dijagonali) iza upravljača blago zakrenut prema vozaču. I zaslon iza volana je potpuno digitaliziran te nudi velike mogućnosti personalizacije. S druge strane, komande klima-uređaja ispod središnjeg zaslona ostale su iste, što pozdravljamo, jer je njima pomoću kotačića vrlo lako rukovati, a da se pritom pogled ne mora nužno odvraćati s ceste.
Bočna linija vozila ostala je ista, dok je straga zapravo sve kao i na modelu od prije četiri godine, osim velikog natpisa naziva modela koji se sada proteže duž cijelih petih vrata. Svjetla i odbojnik zadržani su od prethodnog modela.
Bez novosti pod prednjim poklopcem
Trocilindraš koji je pogonio naš testni Grandland dobro je poznat i možemo ga naći i kod Citroënovih i Peugeotovih modela. Turbobenzinac razvija zdravih 130 KS, koji kad se jednom probude, dosta dobro odrađuju ubrzanja i međuubrzanja te ne ostaju bez daha ni u višim okretajima. Ručica mjenjača solidno prati tempo izmjene stupnjeva, iako je mjenjač nešto dužeg hoda. Uz to, primijetili smo veću buku pri višim okretajima nego što smo upamtili kod konkurencije, no nikako do te visine decibela da bi nam smetalo.
Potrošnja se uglavnom kreće prema očekivanjima te u skladu s tehničkim podacima. Na autocesti pri vožnji brzinom od 130 km/h ona se zaokružila na prihvatljivih 7,5 l/100 km. Naravno, kod SUV-vozila aerodinamika čini svoje, što se poglavito osjeti pri vožnji autocestom. U gradu i na otvorenim cestama Grandland je tražio znatno manje, a po magistralnim cestama ponekad i jedva više od pet litara na 100 prijeđenih kilometara, pa nam je prosjek testa, gdje se nismo vozili nimalo štedljivo, na kraju iznosio 6,8 litara.
Komfor prije svega
Udobnost se, s druge strane, Grandlandu ne može poreći. Iako smo se vozili na 18-inčnim kotačima koji dolaze u sklopu opreme Business Elegance, gume debljine 55, ali i same postavke ovjesa, učinili su Grandland vrlo ugodnim automobilom za voziti na dužim putovanjima. No kompromis se negdje mora osjetiti pa – iako ćete uživati u udobnosti – Opelov ovjes pružit će solidan nivo dinamike, no ništa više od toga.
Nekim se konkurentima u klasi kroz zavoje može spretnije upravljati, no nemojmo zaboraviti kako su Grandlandove kvalitete usmjerene prema svakodnevnim aktivnostima. Nećemo ga uspoređivati s Cuprom Formentor, Ford Kugom ili Mazdom CX-5, Grandland je s iznimno dobrom ponudom prostora kao stvoren za vožnju djece u vrtić ili školu, poneki spontani izlet ili pak vikend odlazak u supermarket.
Okrenut obitelji
Opel Grandland i poslije redizajna racionalno pristupa ponudi u vidu najvećeg SUV-a na Opelovoj polici. Tko zna, s obzirom na sve snažniju elektrifikaciju, hoće li se u Opelu uopće odlučiti za novu generaciju Grandlanda. Danas su važnije neke druge vrijednosti, no dok smo kod konvencionalnih pogona, spomenimo da će se Grandland svidjeti većini kupaca koji traže SUV ove klase.
Svestran po pitanju izrade, ergonomije, pa čak sada i s redizajnom vizualno dopadljiv, ne želi biti konkurentan svima po svemu. Dobra ponuda prostora te zadovoljavajuća ergonomija usrećit će kupce koji ne traže savršen multimedijski sustav, koji u Opelu nije na razini nekih od konkurenata. No ništa pretjerano zabrinjavajuće, većina će se infotainment sustavom spretno služiti.
Popis serijske opreme u Business Eleganceu zaista je širok, a plus dajemo činjenici da su uz nas u ovom Grandlandu stalno bili svi sustavi asistencije za vozača koji su nam potrebni. Od dodatne opreme izdvojili bismo metalik Quartz sivu boju (4104 kn), zimski paket (4408 kn) te podešavanje suvozačeva sjedala u osam segmenata (2584 kn).
Opel Grandland u ovakvoj konfiguraciji opreme i pogona ima konkurentne cijene, dobro je opremljen te dovoljno prostran za većinu obitelji. Međutim, teško je zanemariti povoljnije modele poput Hyundaija Tucsona ili još praktičnije Kije Sportage. Naime, oba spomenuta konkurenta imaju nešto moderniju unutrašnjost te nude bolje vozne performanse. Kupci koji traže obiteljski i udoban SUV, smatrat će da je Grandland – osobito nakon vizualnog uljepšavanja – dobra kupnja.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4477 x 1906 x 1609 mm, međuosovinski razmak 2675 mm, obujam prtljažnika 514/1652 l, masa 1356 kg, nosivost 544 kg
Motor
Benzinski turbomotor, tri cilindra, 1199 ccm, 95 kW (130 KS) pri 5500 o/min, 230 Nm pri 1750 o/min
Vozne osobine
0-100 km/h……10,1 s
Najviša brzina…..188 km/h
Potrošnja (WLTP)….5,9 l/100 km
Emisija CO2….133 g/km
Potrošnja na testu…..6,8 l/100 km
Konkurenti
Kia Sportage 1.6 T-GDi EX Style za 264.999 kn, Hyundai Tucson 1.6 T-GDi Premium za 234.905 kn, Škoda Karoq 1.5 TSI Style za 219.937 kn
Cijena
Osnovni model……229.405 kn
Testni model……282.735 kn
Ocjena
Plus – bogata standardna oprema, niske emisije CO2, udobnost
Minus – glasniji motor od konkurencije, infotainment nije među boljima u klasi