Opel Corsa 1.2 T Elegance (2021.) – Sazrijevanje na gradsku mjeru

S ozbiljnom tendencijom da preuzme titulu najprodavanijeg automobila u 2021., na test stiže Opel Corsa. Zašto joj 1,2-litreni turbobenzinac snage 100 KS i oprema Elegance najbolje pristaju, pročitajte u nastavku

Statistiku uvijek treba čitati sa zadrškom, pa i za Corsu vrijedi da se njezina velika popularnost uvelike temelji i na flotnoj prodaji. No za privatne kupce to ne mora značiti ništa loše. Upravo suprotno, kao uostalom i za činjenicu da u šestoj reinkarnaciji Corsa F stiže na francuskoj CMP-platformi. Dobra je vijest da zbog toga ne gubi vlastiti identitet koji je zasigurno nešto konzervativniji nego kod Peugeota 208, ali itekako nosi određenu dozu privlačnosti. Za početak činjenica da je pet centimetara niža nego prije te dva šira, u kombinaciji s uskom i širokom maskom, donosi znatno moćniji nastup nego prije.

Posljedično je to dovelo i do niže točke sjedenja, pa se uz udobna sjedala i dovoljnu količinu prostora, u prednjem dijelu mnogo ugodnije provodi vrijeme iza upravljača. Zajednička je platforma također rezultirala nešto čvršće podešenim ovjesom, pa je dovoljno (po)vezati samo nekoliko bržih zavoja da ustvrdite kako je riječ o najvozljivijoj Corsi dosad. Dio kupaca, ne nužno samo konzervativnijih, cijenit će što je ispred njih punokrvni upravljač, a ne karting verzija kao u 208-ici pa će i prolasci kroz zavoje ili sve one situacije gdje se traži više rada rukama, proći opuštenije te u konačnici lakše i kontroliranije. Nema sumnje, ova je Corsa agilna i okretna kao nikad dosad, iako joj vlastita elektronika ponekad premalo vjeruje pa ESP u startu eliminira svaki pokušaj zabave. U redu, ipak je riječ o gradskoj klasi gdje je sigurnost prioritet.

Sposoban motor, prihvatljiva potrošnja

Cijenu novostečene dinamike kroz tvrđi ovjes Corsa ne plaća značajnije narušenim komforom, osim kod stražnje klupe gdje bi deblja podloga bolje štitila putnike. Na stražnji je kraj općenito najviše primjedbi, od prostora za koljena koji nije na razini Fabije, i20 ili Pola, do otežanog ulaska na račun uskog kroja vrata. Situaciju tek popravlja prtljažnik solidnog obujma (309 l) i pravilnih linija, ali i bez dvostruke podnice koja bi olakšala utovar. Sprijeda je, kako smo rekli, situacija znatno opuštenija, uz središnji zaslon nadohvat ruke, iako s premalim ikonama te relativno opskurnim informacijama, te sedmoinčnim digitalnim instrumentima kao znakom prepoznavanja opreme Elegance.

Dobro pozicioniran šeststupanjski ručni mjenjač nudi relativno kratke omjere koji dobro dođu kod dinamičnije vožnje gradom, a da je hod malo manje opušten, bio bi gotovo savršen. Pomalo sportski karakter dodatno naglašava reski zvuk trocilindarskog benzinca koji možda neće biti svima ugodan pri hladnom startu ili višim okretajima, ali bez sumnje Corsi daje veseli karakter. Njegovih 100 KS i 205 Nm omogućuje da do stotke stignete za manje od deset sekundi i dosegnete najviših 194 km/h, što su vrlo respektabilne brojke za jedan gradski model. Dodatne 0,2 l u odnosu na pretežno jednolitrenu trocilindarsku konkurenciju ukazuju da ova Corsa ima dovoljno zaliha kod pretjecanja, a kratkih 10,5 s u petoj između 60 i 100 km/h, odnosno 12,3 s od 80-120 km/h ohrabruje i one neodlučnije.

U suprotnom smjeru, od 100 km/h prema nuli, mjerimo zaustavni put koji se kreće oko 34 metra, što sugerira iznimnu sigurnost, uz napomenu da ovjes s lakoćom podnosi i snažniji motor. Što se potrošnje tiče, turbobenzinac sa 100 KS nije među najštedljivijima, no jednako tako ne iskače previše od prosjeka. Na autocesti prema Slavoniji s prosjekom od 130 km/h motor se vrti oko 2900 okretaja pa prosjek potrošnje ostaje na 7,8 litara. Silazak na magistralu i spuštanje brzina u samo 30-ak kilometara smanjuje prosjek na 6,2 litre, što pokazuje da na otvorenoj cesti Corsa može s lakoćom držati 5,5 l, uz prosječnu brzinu od 70-ak km/h. U gradu je, naravno, priča posve drukčija te smo na zagušenijim zagrebačkim prometnicama, uz mnogo prometa kreni-stani ostvarili prosjek od 7,4 litre.

Što se cijene tiče, Corsa F starta od 108.764 kune (75 KS), dok varijanta sa 100 KS i opremom Elegance kreće od 136.014. Corsa se tada izvana ističe kromiranim obrubima zatamnjenih prozora, 16-colnim alu-naplatcima posebnog dizajna te prednjim svjetlima Eco LED. Iznutra nalazimo oslonac za laktove s držačima, posebno osvjetljenje, ali i obilje sustava pomoći kao što su senzori za kišu i svjetlo, samozatamnjujući unutarnji retrovizor, tempomat, kožom obložen multifunkcionalni upravljač te još mnogo toga.

Kako automatska klima stiže tek u top-paketu Ultimate, odabrana je s liste opcija uz grijanje prednjih sjedala i paket Camera (stražnja kamera s kutom od 180 stupnjeva, nadzor mrtvog kuta…) i metalik boju što je konačnu cijenu testnog primjerka podiglo na 148.519 kuna. Iznos koji za gradski model nije malen, ali obuhvaća izuzetno mnogo te ne izgleda tako strašno kada se stavi u kontekst dobrog dijela konkurencije. Jasno je stoga da je gotovo dvije godine nakon službenog predstavljanja, Corsa sazrela u očima kupaca te, manjim nedostacima usprkos, s pravom pretendira na titulu najprodavanijeg modela.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4060 x 1765 x 1433 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, prtljažnik 309-1081 l, masa 1135 kg, nosivost 485 kg

Motor

Turbobenzinski, trocilindarski redni, obujam 1199 ccm, snaga 74 kW (100 KS) pri 5500 o/min, 205 Nm pri 1750 o/min

Prijenos

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače

Mjerenja

Ubrzanja 0-50 km/h 3,7 s

0-100 km/h 9,9 s

0-130 km/h 18,8 s

0-160 km/h 36,1 s

60-100 km/h (IV./V.st.) 7,9/10,5 s

80-120 km/h (V./VI.st.) 12,3/16,4 s

Omjer mase spr./str. 62/38 %

Krug okretaja l/d 10,8/10,7 m

Put kočenja od 100-0 km/h (hladne koč.) 34,0 m

od 100-0 km/h (zagrijane) 34,2 m

Vozne osobine

0-100 km/h…………………….9,9 s

Najviša brzina…………………194 km/h

Potrošnja (WLTP)…………….5,4 l/100 km

Emisije CO2 (WLTP)…………122 g/km

Potrošnja na testu…………..6,8 l/100 km

Spremnik goriva 44 l

Doseg na testu …………………………….647 km

Cijena

Osnovni model………………….108.764 kn

Testirani model…………………..148.519 kn

Konkurenti: Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (100 KS) od 133.750 kn, Peugeot 208 PureTech 100 Allure 147.960 kn, Renault Clio Intens TCe 90 od 128.900 kn, VW Polo 1.0 TSI Style (95 KS) od 136.900 kn

Ocjena

Plus – motor, pozicija sjedenja i prostranost sprijeda, vozne osobine, solidna izrada, oprema, prihvatljiva cijena, kratak zaustavni put

Minus – ponuda prostora i ulazak na stražnju klupu, prerevan rad ESP-a, pretaman kokpit, komfor na grubljim neravninama