

Opel Combo sa 21 posto ukupne prodaje drži titulu najprodavanijeg lakog dostavnog vozila u Hrvatskoj. S pravom cijenom Combo je tako pomeo bratske Berlingo i Partnera, ali i ostatak konkurencije. Čini li električna varijanta ovu ponudu još neodoljivijom?
Za početak, postojeća platforma nije zahtijevala nikakve preinake što znači da se e-motor i baterije savršeno uklapaju u postojeću karoseriju. Dostupni volumeni stoga ostaju isti, a zahvaljujući elektro motoru snage 100 kW (136 KS), Combo-e ujedno dobiva i predikat top motorizacije. O energiji za pokretanje motora brine 50 kWh velika litij-ionska baterija smještena ispred stražnje osovine, a koja donosi ekstra masu od 340 kilograma. Dobra je vijest da i usprkos tome Combo-e ostaje na razini od 1,7 tona vlastite mase te da je spreman prenijeti i do 800 kg ekstra tereta. Kretanje međutim ne odgovara percepciji žustrine koja se obično veže uz e-vozila na „krivac“ za to je mod Eco koji reducira dostupnu snagu i moment na 60 kW i 190 Nm kako bi produžio planirani doseg (275 km prema WLTP-u). Prebacivanje u Normal (80 kW i 210 Nm) oslobađa puno više energije i pruža osjećaj na razini dizela. Iako je to dovoljno za svakodnevne zadaće, vozač po želji može odabrati i Power kada mu je na raspolaganju svih 100 kW i 260 Nm. U tom slučaju Combo-e treba tek 11,7 s do stotke, a kako je maksimalna brzina ograničena na 135 km/h, jasno je da niti vožnja obilaznicama pa čak i autocestama nije isključena.
Ipak, brža i dinamičnija vožnja rezultira potrošnjom od 25 kWh na 100 km pa je jasno da se Combo-e puno bolje snalazi za ono što je i namijenjen, a to je gradska vožnja. U tom slučaju potrošnja pada na 17 kWh u prosjeku što je puno bliže predviđenom dosegu. Naravno, ukoliko dnevne zadaće predvide puno kilometara, važna je i opcija brzog punjenja zbog čega u Opelu nude opciju brzog punjenja (DC punjači) snage do 100 kW što bi u teoriji trebalo omogućiti 80 posto napunjenosti baterije za samo pola sata. Tvrtke ili pojedinci koji će se oslanjati na punjenje van radnog vremena mogu računati na standardni trofazni on-board punjač (AC) snage do 11 kW (5 sati) ili čak klasičnu utičnicu snage do 3,7 kW (15 sati), uz napomenu da kablovi ne dolaze uz vozilo.
dostupna u dvije dužine, standardnoj od 4,4 metra i produženoj (XL) od 4,75 m. Već osnovni furgon može prihvatiti uzdužne dvije europalete iako u realnosti stražnji zid zadire u prostor iznad one dublje gurnute. Combo-e će ponuditi izbor između dva ili tri sjedala sprijeda dok putnička varijanta Combo-e Life nudi u obje dužine po želji i do tri reda (7 putnika).
Domaćim kupcima na račun poreznih olakšica (povrat PDV-a) mogla bi bit vrlo zanimljiva i Crew Cab varijanta s dvostrukom kabinom odnosno pet sjedala i fiksnom pregradom između putničkog i prtljažnog prostora. Dobra je vijest da niti jedna varijanta Comba-e ne prelazi visinu od 190 cm što ne olakšava samo ulaske u niske garaže već i osigurava vožnju po domaćim prometnicama u kategoriji osobnih vozila (kat. I). Cijena u furgon izvedbi kreće od 219.000 ku (s PDV-om) dok je putnička Life varijantna dostupna od 266.700 kuna.
Opel Zafira-e Life
Uz električni Combo za hrvatsko je tržište premijerno pokazan i broj veća Opel Zafira-e Life. Putnička varijanta također zadržava sve prednosti „klasičnih“ izvedbi te je dostupna u tri dužine i s višestrukom konfiguracijom sjedala. O pogonu brine e-motor snage 100 kW koji se energijom hrani iz litij-ionskih baterija kapaciteta 50 ili 75 kWh. Zafira-e Life je namijenjena prije svega kupcima koji traže više luksuza i prilagodljivosti u poslovima VIP prijevoza putnika, hotelskih ili sličnih taksi transfera. Punjenje snagom od 100 kW je standard na svim modelima baš kao i mogućnost do devet sjedala. Doseg s manjom baterijom (50 kWh) prema WLTP-u iznosi 230 km dok će kapacitetnija baterija (75 kWh) ponuditi dodatnih 100 kilometara. Potonjoj na brzom punjaču treba 45 minuta, manjoj pola sata da bi se baterije napunile do 80 posto kapaciteta. Zafira-e Life starta od 318.200 kuna.