Novo lice za drugo poglavlje

Uz novo lice i poboljšano iskustvo vožnje, obnovljeni Crossland na papiru djeluje znatno spremnije za privlačenje kupaca u natrpanoj klasi gradskih SUV-a...

Ako ste u potrazi za malim SUV-om za grad, nimalo vam ne zavidimo. Izbor modela u 2021. toliko je raznolik i zanimljiv da na prvu ni sami ne znamo koji bismo model odabrali. Tu su, među ostalima, Škoda Kamiq, Ford Puma, Hyundai Kona, Renault Captur, Volkswagen T-Roc/T-Cross, Citroën C3 Aircross, Seat Arona, Mazda CX-3, Peugeot 2008… A odnedavno i obnovljeni Opel Crossland. Osim što je u procesu osvježavanja dobio novo lice, tehnički brat blizanac spomenutog Citroëna i Peugeota izgubio je slovo X u nazivu.

Dizel kao rijetka vrsta u klasi

Upadljiv prednji dio, prvi put viđen na novoj Mokki, dobro je uklopljen u ostatak Crosslandova gotovo neizmijenjenog vanjskog dizajna, dok se testirana, bogato opremljena izvedba Ultimate ističe i dvobojnom karoserijom, 17-inčnim naplatcima te LED-svjetlima sprijeda (adaptivnima) i straga. Najviša od sedam dostupnih razina opreme u unutrašnjosti, između ostalog, serijski donosi komforna AGR-sjedala presvučena alkantarom, osmoinčni dodirni zaslon infotainment-sustava (kompatibilan sa sučeljima Apple CarPlay i Android Auto), dvozonsku automatsku klimu i kožom presvučeni multifunkcijski upravljač, a iako nema, recimo, digitalnih instrumenata, kokpit ipak djeluje moderno.

Na dodir tvrda plastika u ovom je segmentu češće pravilo nego iznimka, pa i kod Opela djeluje dobro izrađeno te ne umanjuje općenito solidan dojam kvalitete interijera.

Vozači svih dimenzija lako će pronaći udoban položaj za upravljačem, a viši će putnici straga više mjesta imati iza suvozača, dok mjesta za glavu ima pohvalno puno. Testirana verzija ima i 150 mm uzdužno kliznu stražnju klupu koja volumen prostranog prtljažnika varira između 410 i 520 litara, dok se spuštanjem stražnjih sjedala dobivaju ravna podnica i 1255 l.

Iako dizelaši u svim klasama automobila postaju rijetkost, testirana verzija Crosslanda pokretana je 120 KS snažnom verzijom 1,5-litrenog D-motora. Uz 300 Nm okretnog momenta, Opelov SUV zapravo je brži nego što se čini na papiru, unatoč povremenim nastojanjima automatskog mjenjača. Njegove nešto sporije (nazovimo ih – opuštenima) te katkad nespretne karakteristike promjena šest raspoloživih stupnjeva prijenosa podsjećaju na neke od prijašnjih generacija Opelovih mjenjača te, iako sasvim adekvatne u svakodnevnoj vožnji, nisu na razini nekih automatika drugih modela u klasi, a još dalje od brzine i uglađenosti mjenjača s dvostrukom spojkom.

Jednostavan i opušten

Unatoč neupečatljivom, iako učinkovitom automatiku, Crossland je u gradu vrlo jednostavan i opuštajući za vožnju. Preglednost je dobra, kočnice su solidne, a vrlo lagan, premda neizravan servoupravljač pridonosi ionako jednostavnom manevriranju i parkiranju 4217 mm dugog SUV-a, osobito uz pomoć senzora i stražnje kamere testiranog primjerka. Dorađeni ovjes na gradskim je cestama katkad poprilično krut, pa izbjegavanje utisnutih šahtova i dubljih rupa postaje redovita aktivnost. S druge strane, na otvorenoj cesti i autocesti te općenito pri višim brzinama, primjetno je podatniji, pa Crossland, u kombinaciji s dobrom uglađenošću, nudi udobnost na razini drugih modela u klasi.

Boljom od testirane kombinacije snažnog dizelskog motora i automatika vjerojatno bi se pokazao spoj 1,2-litrenog turbobenzinca sa 110 (ili 130) KS te ručnim mjenjačem. Svakako i jeftinijom, s obzirom na to da cijena testiranog Crosslanda s opremom Ultimate iznosi čak 201.109 kuna. Usporedbe radi, spomenuti benzinski Crossland sa 130 KS, ručnim mjenjačem te nešto slabijom opremom Elegance dostupan je za gotovo 50.000 kuna manje. U toj verziji, prema našem mišljenju, Crossland je kudikamo primamljivija kupnja.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

DxŠxV 4217 x 1765 x 1605 mm, međuosovinski razmak 2604 mm, prtljažnik 410-520/1255 litara, masa 1361 kg, nosivost 494 kg

Motor

Turbodizelski, 1499 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 88 kW (120 KS) pri 3750 o/min, 300 Nm od 1750 o/min

Prijenos

Automatski mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h…… 11,5 s

Najviša brzina…..183 km/h

Potrošnja deklarirana….4,9-5,2 l/100 km

Potrošnja na testu….6,0 l/100 km

Emisija CO2…….128-136 g/km

Konkurenti (početni modeli)

Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV Titanium od 154.990 kn, Škoda Kamiq 1.0 TSI Active od 125.046 kn, Citroën C3 Aircross Puretech 110 Feel od 129.815 kn, Mazda CX-3 G120 Challenge od 151.465 kn

Cijena

Početni model 1.2 Edition………133.251 kn

Testirani model 1.5D Ultimate……201.109 kn

Ocjena

PLUS: lakoća vožnje, razumna potrošnja, udobnost na autocesti, AGR-sjedala, prtljažnik

MINUS: cijena izvedbe Ultimate, krut ovjes u gradu