

Morat ćete se priviknuti na označavanje električnih automobila i terminologiju koja nije ista kao u klasičnih vozila. Dosada se Zoe zvao Z.E. 40 i to je u načelu značilo da je riječ o vozilu „zero emission“ (nulte emisije CO2) koje ima bateriju kapaciteta 40 kWh.
Potom se različiti modeli Zoea u cjenicima nazivaju R (spori punjač) ili Q (brzi punjač), pa još nose oznaku 90 ili 110 što označava snagu u KS, barem približnu. E novi model se zove Zoe Z.E. 50 R135.
Novi model vizualno nije puno drukčiji, ali ipak donosi potrebnu svježinu. Nova su svjetla, neke nove linije su diskretno uvučene u poklopac motora, a tu je i golemi znak Renaulta koji izgleda onako hologramski. S detaljima plave koja itekako pristaje predznaku električnog vozila.
Novog Renaulta Zoe s boka ćete najteže prepoznati, osim možda po većoj ponudi novih naplataka. Stražnji kraj puno jasnije otkriva da kako je riječ o novom modelu, naravno po obliku i grafici svjetala. Inače, žalili smo se na svjetla na starom Zoeu, pa sada u Renaultu kažu kako nove svjetlosne grupe daju čak do 75 posto više svjetla od klasičnih halogenih žaruljica.
Svi moramo brinuti o ekologiji, a električari dodatno i o svom ekološkom imidžu. Zato je interijer Zoea, presvlake sjedala i tekstilni dijelovi po kokpitu, napravljen od recikliranih materijala. Polovicu čine tekstilni sadržaji presvlaka interijera te sigurnosnih pojaseva, a polovicu reciklirane plastične boce. Svejedno, kokpit izgleda jako dobro i primjereno električnom autu, pa je čitavo iskustvo vožnje sada puno bolje.
Najveća novost, kao u Cliju, svakako su novi 10-inčni digitalni instrumenti dostupni od početnih paketa opreme. U slučaju da je u opremi i navigacija tada se i ispred volana mogu pokazivati upute za vožnju i karta u visokoj razlučivosti. Čarolija je ipak u centralnom, uspravnom 9,3-inčnom ekranu u kojem je Renaultov Easy link upotpunjen funkcijama specifičnima za električno vozilo.
U interijeru je jednostavno sve podignuto na višu razinu, baš kao i u Cliju, a to ćete primijetiti čak i po završetcima ručica za pokazivače smjera i sličnim mjestima. Nekad su se takvi metalni dodaci nalazili samo u skupim poslovnim limuzinama.
Velika novost je podignuti plutajući dio središnje konzole koji je na sebi udomio novu ručicu mjenjača, ali otvorio i prostor za nove pretince. Nije čudno što ovaj tip auta ima i policu za bežično punjenje, jer to nekako prirodno ide uz ciljanu skupinu kupaca.
Ne govori se puno o mjenjačima kad je riječ o električarima. Jer, to i nisu pravi mjenjači sa stupnjevima već više sustavi za vožnju naprijed i nazad. Šalimo se malo. Međutim, činjenica je da ćete ih u vožnji, nakon volana i papučica, najčešće dodirivati pa su sastavni dio doživljaja. A nova je ručica, finija, skuplja, preciznija, urednija… Vole reći premium i ima položaj za regenerativno kočenje koji je najbolje koristiti u gradu.
Do sada je Zoe nudio bateriju od 40 kWh (42), a sada je kapacitet povećan na 50 kWh (52), a to je – realno – povećanje od 25 posto. Nije ni čudo što je doseg narastao na 395 km po WLTP-ciklusu, dok se za prethodni model tvrdilo da može prevaliti 300 km s jednim punjenjem.
Kao i dosad, u nosu vozila nalaze se dva punjača. Klasični Typ2 koji će povući do 22 kW energije i snažniji CCS koji je istosmjerni i koji puni snagom do 50 kW. Zato nije čudno što 80 posto baterije na brzom punjaču možete napuniti za manje od sat vremena.
Novi paket snage ipak je najveća radost jer, osim što se iza oznake R135 skriva 100 kW snažan elektromotor, velika je vijest što ga je proizveo Renault Technocentre i što je proizveden u Francuskoj.
Zbog veće snage motora porastao je i napon pod kojim Zoe radi, sa 230 na 280 A, a nisu izostale niti performanse. Novi motor ima čak 245 Nm dostupnih trenutno. Čak je 2,2 sekunde brži od 80 do 120 km/h, a stotku postiže ispod 10 sekundi. Najviša brzina ograničena je na 140 km/h.