Novi Mercedes S-klase digitaliziran je s pet ekrana, a mi prvi donosimo i sliku kako će izgledati
Automobil koji je oduvijek bio benchmark čitave autoindustrije svakako je Mercedesova S-klasa, pa pogledajte što sve može najnovija generacija, odnosno koliko je daleko stigla čitava autoindustrija u digitalnom svijetu
Proteklih je mjeseci Mercedes S-klase polako skidao kamuflažu s nove karoserije, a upravo se danas i u potpunosti ogolio pred digitalnim auditorijem. Kralj je gol – mogli bismo reći! Stop! Ipak to ne možemo reći, jer nova S-klasa će biti predstavljena u tri vala, a ovaj prvi rezerviran je za očito najvažniji digitalni dio.
O motorima se ne dijele informacije – još…
Nema govora o dimenzijama, nema o ponudi benzinskih i dizelskih motora, službeno se ne hvale da će imati plug-in izvedbu koja će samo na struju moći dobaciti 100 km. Ništa o toga se ne spominje, ali se opisuju nove mogućnosti MBUX platforme.
Recimo, novi Mercedes S-klase sada podržava upravljanje prirodnim govorom na čak 27 jezika, a za isto toliko (brojkom 27) smanjen je i broj prekidača u kabini. Hardver i softver doživjeli su veliku nadogradnju: jasni prikazi na do pet velikih zaslona, dijelom s OLED tehnologijom, olakšavaju kontrolu vozila i funkcije udobnosti.
Glasom upravljani asistent “Hej Mercedes” u mogućnosti je prepoznati još više dijaloga. Na primjer, određene radnje mogu se provesti čak i bez aktiviranja ključnih riječi “Hej Mercedes”. To uključuje prihvaćanje telefonskog poziva ili prikaz navigacijske karte. ”Hej Mercedes” sada također može objasniti gdje se nalazi set za prvu pomoć ili kako spojiti pametni telefon preko Bluetooth veze.
S-klasa će na stražnjim sjedalima moći imati čak do tri zaslona, što uz dva velika sprijeda znači ukupno do pet ekrana. Što je najbolje, navigacijom se može upravljati i sa stražnjih sjedala, a sadržaj prikaza se može lako dijeliti među putnicima.
Head-up prikaz s proširenom stvarnosti (AR-HUD)
Na zahtjev su dostupna dva različita head-up prikaza (HUD), a jedan od njih je inovativna izvedba s posebno velikom slikom. Kut otvora prikaza je 10° u vodoravnom smjeru i 5° u okomitom smjeru, a slika se doima kao da je na udaljenosti od 10 metara.
Površina prikaza odgovara monitoru s dijagonalom od 77 inča. AR-HUD pruža mnoštvo sadržaja s proširenom stvarnosti za sustave pomoći u vožnji i navigacijske informacije. Sve to se za vozača stapa u okolinu ispred vozila i time može dodatno doprinijeti smanjenju ometanja.
Jedinica za kreiranje slike (DMD, digitalni zrcalni uređaj proizvođača Texas Instruments) sastoji se od matrice visoke razlučivosti s 1,3 milijuna pojedinačnih zrcala i vrlo učinkovitog izvora svjetlosti. Ova tehnologija također se koristi za projektore u kino dvoranama. Mercedes-Benz prvi put je koristi u S-klasi za generiranje slike head-up prikaza.
3D prikaz za vozača
Dojam prostorne dubine stvara se kada oči promatrača prime različite perspektive objekta na prikazu. U ovom inovativnom autostereoskopskom prikazu to se postiže sofisticiranom kombinacijom konvencionalnog LCD prikaza sa specijalnom strukturom piksela i kontroliranom rešetkom LCD otvora. Ono što se naziva maska barijere postavljeno je par milimetara ispred LCD-a.
Precizno je podešeno prema položaju glave promatrača tako da lijevo i desno oko vide različite piksele LCD-a. To stvara željeni dojam dubine. U zaslon je integriran sustav stereo kamere koji se koristi za precizno određivanje položaja oka promatrača.
Zahvaljujući metodama koje je razvio Mercedes-Benz za prilagođavanje udaljenosti i konfiguraciji sustava s vrlo malim kašnjenjem, vozač može uživati u širokom rasponu slobodnih kretnji. Prikaz na zaslonu vozača neprestano se podešava.
MBUX unutrašnji asistent
Koristeći kamere u stropnoj kontrolnoj konzoli i algoritme učenja, MBUX unutrašnji asistent prepoznaje i predviđa želje i namjere putnika. Postiže to interpretiranjem smjera glave, pokreta ruku i jezika tijela, a reagira odgovarajućim funkcijama vozila. Na primjer, ako vozač baci pogled preko ramena u smjeru stražnjeg stakla, unutrašnji asistent automatski otvara stražnje sjenilo.
Ako vozač nešto traži na sjedalu suvozača tijekom noćne vožnje, automatski upali svjetlo. Jednostavan pogled na jedno od vanjskih osvrtnih zrcala dovoljno je za podešavanje, bez potrebe da ih prvo odaberete. Također se prepoznaju prirodni pokreti rukama te vozač ili putnici mogu otvoriti klizni krovni otvor bez ikakvih dodira. Preferiranim funkcijama može se pristupiti uz pomoć omiljenih gesta (ruka s kažiprstom i srednjim prstom razmaknutim u položaju slova V).
Vozač i putnici mogu sa sustavom povezati osobne omiljene geste. MBUX unutrašnji asistent poboljšava sigurnost. Na primjer, provjerava je li dječja sjedalica na sjedalu suvozača pravilno vezana.
OLED tehnologija
Ova skraćenica označava Organic Light Emitting Diode – organsku svjetleću diodu. Za razliku od LCD tehnologije, OLED zaslon se sastoji od nekoliko organskih slojeva koji su naneseni na plastični substrat. OLED zaslon nalazi se u S-klasi iza staklenog lica te, u kombinaciji s aktivatorima i senzorima pritiska iza njega, pruža sveobuhvatnu kontrolu i iskustvo prikaza.
Ocjena jačine pritiska i haptička potvrda dodira omogućuju proširenu funkcionalnost. OLED paneli emitiraju svjetlost kada se podvrgnu električnoj struji i za razliku od LCD-a ne zahtijevaju vanjsko pozadinsko osvjetljenje. Energija se troši samo kada se pikseli osvijetle.
Uz druge prednosti, to osigurava bolju razinu crne boje i još veće kontraste. Kada prikazuje tipične video sekvence, OLED tehnologija ima do 30 posto nižu potrošnju energije od LCD tehnologije.
Glasovni asistent “Hej Mercedes”
Konvencionalni sustavi glasovnih kontrola u automobilima od svojih korisnika zahtijevaju određene fiksne naredbe. Zbog toga što razumije prirodni jezik, ”Hej Mercedes” funkcija sluša skoro svaku riječ i razumije praktično svaku rečenicu koja se odnosi na informacijsko-zabavni sektor i uporabu vozila, i to na 27 jezika. Sustav također prepoznaje indirektni govor, na primjer, korisnik može reći ”Hladno mi je” umjesto jasne naredbe ”Temperatura u prostoru za noge 24 stupnja”.
Glasovna kontrola je također u mogućnosti učiti. S jedne strane, prilagođava se korisniku i njegovom glasu i također bolje razumije govornike kojima to nije prirodni jezik; s druge strane, softverski modeli na serveru uče nove ključne riječi ili promjenu jezika kroz vrijeme. Sustav također ne odgovara stereotipno nego mijenja dijalog. Osnovni način rada jezičnog asistenta: signal glasa čisti se od pozadinskih smetnji, komprimira i prenosi. Glavna jedinica u vozilu i poslužitelj ocjenjuju podatke i šalju odgovor.
Sustav određuje koji je odgovor najbolji te unutar nekoliko sekundi slijedi odgovor ili reakcija. To znači da glasovni asistent također odgovara ako nema veze s poslužiteljem.