Nova Škoda Octavia stiže s još većim prtljažnikom i bez klasične ručice mjenjača

Četvrta generacija Octavije narasla je u svim smjerovima tako da je sada duža i šira od svog prethodnika, a ponovno je povećan i njezin prtljažnik

Prtljažnik limuzinske izvedbe s peterim vratima narastao je na okruglo 600 litara. Dosad je iznosio 590, dok izvedba Combi nudi čak 640 litara što je 30 više od prethodnika.

Dužinom od 4689 milimetara karavan Octavija Combi sada je duži 22 milimetra od svog prethodnika te širi 15 mm (ukupno 1829 mm) Limuzina Octavija je produžena 19 mm na 4689 milimetara, dok je proširena za 15 milimetara na 1829 milimetara.

Međuosovinski razmak iznosi 2686 milimetara. Novodizajnirani ravni uzdužni krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu. Za snažan nastup pobrinut će se kotači od lakog metala veličine do 19″.

Novi dizajn, povezivanju tradicije i tehnologije, predodređen je i aerodinamici. Tako limuzina raspolaže koeficijentom otpora zraka cw od 0,24, dok je ista vrijednost kod karavana Combi podignuta na 0,26. Rezultat toga je smanjenje vrijednosti CO2 i potrošnje.

Niža prednja glavna svjetla i stražnja svjetla primjenjuju LED tehnologiju, a u top izvedbama Octavija će biti opremljena i LED Matrix sustavom. Tako je u svakom trenutku moguća vožnja s dugim svjetlima bez zasljepljivanja ostalih sudionika u prometu.

Prva OCTAVIA s LED matrix glavnim svjetlima

Stražnja LED svjetla prvi put u modelu ŠKODA OCTAVIA – raspolažu dinamičnim pokazivačima smjera, baš kao na Kamiqu koji se već prodaje.

Novo kolo upravljača dolazi s dva kraka i ima kromiranu letvicu, a u višenamjenskoj je varijanti moguće izvršavati ukupno 14 različitih funkcija pomoću tipki i novih nazubljenih kotačića u kromiranom dizajnu.

Prvi su put dostupna ergonomska sjedala koja se posebno prilagođavaju leđima i koja osim grijanja po želji nude i funkciju masaže te rashladno prozračivanje. Opcijska sportska sjedala presvučena su presvlakom od posebno prozračne tkanine ThermoFlux.

U novom modelu po želji je također dostupan 3 zonski klima uređaj Climatronic, a tada je Octavija serijski opremljena i pristupom vozilu bez ključa KESSY. U trenutku uvođenja na tržište nova Octavija bit će dostupna s opremom Active, Ambition i Style, dok će ponudu s vremenom upotpuniti i izvedba Scout i sportska Octavija RS.

Nova Octavija je prvi model marke koji nudi head-up zaslon na kojem se mogu očitavati informacije poput brzine ili navigacijskih napomena. Projicira se izravno na vjetrobransko staklo u neposredno vidno polje vozača.

Infotainment sustavi novog modela po želji nude usluge streaminga za radiouređaj i TV te potpuno bežično povezivanje smartphonea preko tehnologije Wireless SmartLink+.

Medijski uređaji ili USB stickovi također se mogu izravno spojiti s infotainment sustavom preko dvaju prednjih od ukupno maksimalno pet USB-C ulaza, a po želji je dostupna i utičnica od 230 V u stražnjem dijelu vozila.

Instrumenti koji se u koncernu nazivaju virtualni kokpit donose ekran najnovije generacije koji se može individualno konfigurirati, a raspolaže dijagonalom od 10″ i rukovanjem koje je još bolje prilagođeno korisniku.

Vozač može birati između četiri različita osnovna prikaza – Basic, Classic, Navigacija i Sustavi potpora za vozača – te postaviti željene sadržaje pomoću upravljačkih tipki višenamjenskog kola upravljača.

Kada je riječ o upravljanju automatskim mjenjačima Octavija odsada primjenjuje tehnologiju shift-by-wire. Pritom se odabir stupnja za vožnju na mjenjač ne prenosi mehanički, već elektronički.

Zato je izostala klasična ručica mjenjača koju je zamijenio novi upravljački modul s malim prekidačem za odabir stupnjeva za vožnju R (unatrag), N (neutralno) i D/S (vožnja/Sport) te tipkom za parkirni modus P koja je smještena iznad.

Dizelske i benzinske motore upotpunjuju izuzetno ekološki prihvatljiv, plug-in hibridna varijanta te, prvi put kod marke ŠKODA, motori s djelomično hibridnom tehnologijom.

Kod 3-cilindričnog 1,0 TSI motora s 81 kW (110 KS) i 4-cilindričnog 1,5 TSI motora sa 110 kW (150 KS) u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem koriste se starter generator s remenskim prijenosom od 48 V i litij-ionska baterija od 48 V.

To omogućuje vožnju u praznom hodu s potpuno isključenim motorom na izgaranje, povrat energije tijekom kočenja i pružanje potpore motoru putem električnog boosta. Motor je istovremeno tiši tijekom pokretanja te proizvodi manje vibracija. Oba su motora također dostupna sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem bez djelomično hibridne tehnologije.

Mjenjač 1,5 TSI motora predstavlja novitet za motore s visokim okretnim momentom, a primjenjuje se i kod dizelskih motora modela OCTAVIA. 2,0 TSI motor sa 140 kW (190 KS) dostupan je isključivo s pogonom na sve kotače i 7 stupanjskim DSG mjenjačem. Svi TSI motori raspolažu benzinskim filtrom za čestice.

Nakon Škode Superb iV, Octavija je prvi modela Škode s plug-in hibridnim pogonom. Riječ je o kombinaciji sa 1,4 TSI benzinskim motorom snažnim elektromotorom. Uz izvedbu s sistemskom snagom od 150 kW (204 KS) planira se još jedna verzija sa 180 kW (245 KS).

Obje će verzije biti opremljene 6-stupanjskim DSG mjenjačem u kombinaciji s 6-stupanjskim DSG-om takva plug-in Octavija s baterijom kapaciteta 13 kW samo na struju moći će prijeći do 55 km. Tehnologija je istovjetna onoj u novom Golfu 8.

Ukupno tri nova dizelska motora pokrivaju spektar snage od 85 kW (115 KS) do 147 kW (200 KS). Dvolitreni TDI motor dolazi iz novo razvijene EVO generacije koja je ujedno snažna, štedljiva i izuzetno ekološki prihvatljiva.

Osim dizelskim filtrom za čestice motori su opremljeni novim stupnjem evolucije naknadne obrade ispušnih plinova SCR. Izvedbe sa 110 kW (150 KS) i 147 kW (200 KS) po želji su dostupne s pogonom na sve kotače.

Osim serijskog voznog postroja Octavia također nudi dodatna dva vozna postroja: sportski vozni postroj niži za 15 milimetara i vozni postroj za loše ceste s razmakom od tla većim za 15 milimetara. Po želji je dostupna adaptivna regulacija voznog postroja DCC koja kontinuirano prilagođava opruge i amortizere i koja u odabiru profila vožnje (Driving Mode Select) nudi različite moduse vožnje.

Kod plug-in hibridnih modela razmak od tla s DCC-om ostaje nepromijenjen, dok su sva ostala vozila spuštena za 10 milimetara.