Nova Mercedes C-klasa ostaje dizel, napada kao plug-in hibrid, ali i uz pomoć BMW-a

Zaustavite se na trenutak jer u sljedećem izdanju koje stiže već iduće godine Mercedes C-klasa brojati će više od 50 modelskih izvedbi te ponuditi vjerojatno najzanimljivija flotno-poslovna izdanja.

Unatoč probitačnim i dominantnim SUV-ima, čiji udio u ukupnoj prodaji neprestano raste, C-klasa će i dalje biti jezgra Mercedesova poslovanja. U sljedećem izdanju koje stiže već iduće godine brojati će više od 50 modelskih izvedbi – 30 limuzina i karavana, 21 kupe- i kabrio-model.

Ponuda motora seže od 122 KS snažnog početnog dizela pa sve do AMG-ova V8 (C63) sa 510 KS, što je – gledajući iz prizme troškova proizvodnje – neučinkovito poslovanje. Naime, postoji velika vjerojatnost da će uprava upravo po tom pitanju zahtijevati velike rezove, no konačna odluka još nije donesena.

Pakt s Boschem, ali i BMW-om

Uz skromniju ponudu motora, primarni cilj novog direktora Ole Kalleniusa je smanjenje CO2 radi ispunjavanja legislativnih normi. Prošle godine je Mercedesov flotni CO2 iznosio 134 g/km, što već 2021. treba spustiti na – 95!

Bit će to izuzetno težak zadatak, jer Mercedes ‘živi’ od prodaje velikih automobila, pretežito SUV-a, pa je logično da u Stuttgartu planiraju porast proizvodnje i prodaje plug-in hibrida i e-auta.

Veliki pritisak na Kalleniusa zasigurno će imati i razvoj tehnologija za automatiziranu vožnju kao i potpunu autonomnu vožnju. Budući da je riječ o investiciji koja se mjeri u milijardama eura, Daimler je sklopio pakt s vječnim rivalom BMW-om te usko surađuje s Boschem.

Plug-in do 75 km na struju

Razvoj novih motora koštao je Daimler-koncern nevjerojatne tri milijarde eura. Novi benzinci s filtrom čestica i generacija dizela kodne oznake OM 654 stoga bi trebali trajati daleko u budućnost te bi – uz naravno pripadajuće modifikacije – trebali zadovoljavati čak i normu Euro 7.

U Mercedesu službeno ne žele govoriti o ukidanju proizvodnje dizelskih motora te u suradnji s Boschem razvijaju sustav pročišćavanja koji bi trebao drastično sniziti emisije NOx-a. Hoće li taj sustav svoje mjesto pronaći već u idućoj generaciji C-klase koja na tržište stiže u proljeće 2021., još nije poznato.

No, poznato je da će C-klasa u plug-in hibridnoj izvedbi na električni pogon prelaziti do 75 km, te da će svi modeli imati 48-voltnu mrežu i boost-funkciju. Isto tako, prema uzoru na veću E-klasu, i C-klasa će dobiti karavansku off-road inačicu pod nazivom All-Terrain.

Nova generacija će u unutrašnjosti dobiti impozantan kokpit s XL-ekranom, te će prema uzoru na S-klasu biti opremljena autonomnom vožnjom razine tri. Naravno, inženjeri će joj pridodati MBUX s rafiniranim sustavom glasovnih naredbi.

I dalje s Renault-Nissanom, možda i s Fiat-Chryslerom

Isto tako, sigurno je da će Kallenius u budućnosti dodatno širiti broj partnera. Naime, već sada je poznato da se nasljednik aktualne generacije Smarta razvija u suradnji s kineskim Geelyjem (stiže 2022.), te da će se suradnja s Renault-Nissanom dodatno intenzivirati.

Isto tako, sve glasnije spominje se i potencijalna suradnja s FCA-koncernom (Fiat-Chrysler). Dakle, tempo promjena unutar koncerna je žestok te se unatoč tome, mora – dodatno pojačati!