

Unatoč probitačnim i dominantnim SUV-ima, čiji udio u ukupnoj prodaji neprestano raste, C-klasa će i dalje biti jezgra Mercedesova poslovanja. U sljedećem izdanju koje stiže već iduće godine brojati će više od 50 modelskih izvedbi – 30 limuzina i karavana, 21 kupe- i kabrio-model.
Ponuda motora seže od 122 KS snažnog početnog dizela pa sve do AMG-ova V8 (C63) sa 510 KS, što je – gledajući iz prizme troškova proizvodnje – neučinkovito poslovanje. Naime, postoji velika vjerojatnost da će uprava upravo po tom pitanju zahtijevati velike rezove, no konačna odluka još nije donesena.
Uz skromniju ponudu motora, primarni cilj novog direktora Ole Kalleniusa je smanjenje CO2 radi ispunjavanja legislativnih normi. Prošle godine je Mercedesov flotni CO2 iznosio 134 g/km, što već 2021. treba spustiti na – 95!
Bit će to izuzetno težak zadatak, jer Mercedes ‘živi’ od prodaje velikih automobila, pretežito SUV-a, pa je logično da u Stuttgartu planiraju porast proizvodnje i prodaje plug-in hibrida i e-auta.
Veliki pritisak na Kalleniusa zasigurno će imati i razvoj tehnologija za automatiziranu vožnju kao i potpunu autonomnu vožnju. Budući da je riječ o investiciji koja se mjeri u milijardama eura, Daimler je sklopio pakt s vječnim rivalom BMW-om te usko surađuje s Boschem.
Razvoj novih motora koštao je Daimler-koncern nevjerojatne tri milijarde eura. Novi benzinci s filtrom čestica i generacija dizela kodne oznake OM 654 stoga bi trebali trajati daleko u budućnost te bi – uz naravno pripadajuće modifikacije – trebali zadovoljavati čak i normu Euro 7.
U Mercedesu službeno ne žele govoriti o ukidanju proizvodnje dizelskih motora te u suradnji s Boschem razvijaju sustav pročišćavanja koji bi trebao drastično sniziti emisije NOx-a. Hoće li taj sustav svoje mjesto pronaći već u idućoj generaciji C-klase koja na tržište stiže u proljeće 2021., još nije poznato.
No, poznato je da će C-klasa u plug-in hibridnoj izvedbi na električni pogon prelaziti do 75 km, te da će svi modeli imati 48-voltnu mrežu i boost-funkciju. Isto tako, prema uzoru na veću E-klasu, i C-klasa će dobiti karavansku off-road inačicu pod nazivom All-Terrain.
Nova generacija će u unutrašnjosti dobiti impozantan kokpit s XL-ekranom, te će prema uzoru na S-klasu biti opremljena autonomnom vožnjom razine tri. Naravno, inženjeri će joj pridodati MBUX s rafiniranim sustavom glasovnih naredbi.
Isto tako, sigurno je da će Kallenius u budućnosti dodatno širiti broj partnera. Naime, već sada je poznato da se nasljednik aktualne generacije Smarta razvija u suradnji s kineskim Geelyjem (stiže 2022.), te da će se suradnja s Renault-Nissanom dodatno intenzivirati.
Isto tako, sve glasnije spominje se i potencijalna suradnja s FCA-koncernom (Fiat-Chrysler). Dakle, tempo promjena unutar koncerna je žestok te se unatoč tome, mora – dodatno pojačati!