

Dosad nije postojao Qashqai s ovoliko karaktera, ni blizu, a nevjerojatno je što mu je to omogućio maleni 1,3-litreni turbomotor! S tako ‘malim’ motorom, Qashqai je kao od šale sposoban pokazati više od 200 km/h, ubrzati do 100 km/h za manje od devet sekundi, ali i trošiti svega 5,4 l/100 km. U redu, zadobio je našu pažnju!
Riječ je o potpuno novom motoru, plodu suradnje alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi i moćnog Daimlera. Nalazit ćemo ga u svakojakim modelima, od Mercedesove A-klase, preko Renaulta Captura, vjerojatno Mitsubishija ASX pa do Nissanovih modela. Bit će snažan od 115 KS (130, 140, 150 KS) pa do 160 KS, a kombinirat će se i sa sedmobrzinskim automatikom s dvjema spojkama – a upravo takav se našao u testiranom Qashqaiju.
Pali se nečujno, a u okretaje ulazi glatko te s jasnom prezentacijom snage. Silna tehnologija, posebne obloge cilindara i ubrizgavanje goriva pod 250 bara te optimizirano miješanje sa zrakom, a zatim i ‘dvostruka’ bregasta osovina za varijabilni razvod ventila…
Sve se to osjeća kada stisnete papučicu gasa jer nema oklijevanja s razvojem snage, kašljucanja ili pak manjka zraka pri niskim okretajima. Mjenjač s dvostrukom spojkom konkretno zagriza u okretaje i čupa naprijed. Ipak, ako je podloga malo skliska, kotači idu u proklizavanje, čak i u trećem stupnju. Naime, ovo je samo prednji pogon, a 4×4 ne postoji ni kao opcija s ovim motorom. Oduševljeni smo jer smo napokon u SUV-u bez anemične motorizacije, gdje DCT7 pristaje poput savršena začina. Ovdje nam se dopao više nego u Cliju R.S.
U drugoj brzini nema smisla poklopiti gas do daske jer Qashqaiju ne pristaje divljanje i tjeranje u crveno. Međutim, kada počnete u trećoj ubrzavati na 2500 okretaja, pa nizati brzine na 4000 – to je pjesma zbog koje kažemo: “Ovaj Qashqai je mogao nositi i oznaku Nismo.” Ok, neki blagi Nismo, ali svakako je riječ o zadovoljstvu u vožnji kakvo dosad nismo pronašli u klasi. Vrlo dobar 1,5 TSI (150 KS) u modelima VW-a, Škode ili Seata nudi nijansu bolje performanse, ali nije ni približno tako uzbudljiv ili zabavan. Nitko od izravnih konkurenata ne nudi toliki stupanj agilnosti, performansi i zabave.
Start iz mjesta bi mogao biti nešto staloženiji jer imate li težu nogu, Qashqai gotovo poskoči naprijed. No, srećom, zato je tu gumb Eco skriven predaleko i prenisko lijevo ispod volana, pa kada ga stisnete, Qashqai malo manje troši te nježnije kreće. Tako je dobar za vožnju kroz semafore, pa smo ga isključivali na svakom ravnom komadu te ‘šaltali’ ručicu mjenjača u poziciji sekvencije +/-. Radi kao u sportašu, samo nema pucanja iz ispuha! I to u običnom Qashqaiju.
No sve bi to palo u vodu kada bi 1,3 DIG-T bio ‘pijanac’, pa smo ga izbaždarili na ravnoj podlozi (zimske gume i tri stupnja). Mjenjač je proračunat tako da se pri 2000 o/min vozite 100 km/h (150 km/h je 3000 o/min), a 1,3 DIG-T pritom troši 5,6 l/100 km (8,7 litara pri 150 km/h). Kada usporite na 80 km/h, potrošnja pada do 4,5 litara, a na 130 km/h raste na 6,8 l/100 km. To su brojke kojima se ne može prigovoriti, kao ni prosječnoj gradskoj potrošnji od 8,3 l/100 km. Ipak je riječ o 160 KS i automatiku u autu teškom oko 1,5 tona. Uz to, 1,3 DIG-T ostvaruje i obećano ubrzanje, a najviše obećanih 200 km premašuje do 206 km/h, dok na brzinomjeru pokazuje 215 km/h (probali u Njemačkoj).
Natprosječan je i opremom kojom objašnjava cijenu, pa početni Qashqai sa 160 KS i ručnim mjenjačem možete kupiti za 168 tisuća kuna. Savjetujemo bolju opremu Acenta po cijeni od 179.504 kn, ali postoje i doplate, a ispada da Nissan ima najpovoljniji DCT-automatik na tržištu jer za njega treba dodati svega desetak tisuća kuna. Testirani model je s vrha ponude (oprema Tekna) koja u seriji ima i djelomičnu kožu po sjedalima, 19-colne kotače, kamere koje snimaju 360 stupnjeva oko auta, pa i najveći stakleni krov na tržištu. I još štošta, pa nije neobično da mu cijena započinje sa 230.164 kune, a uz doplatu sa Safety shield i metalik lakom skače na visokih 240.140 kuna. Istina, Qashqai više ne možemo nazivati jeftinim, ali toliko opreme i snage se ne može kupiti jeftinije.
Cijena početnog modela: 178.924 kn
Cijena testnog modela: 240.140 kn
Mjere: d/š/v 4380/1810/1595 mm, međuosovinski razmak 2650 mm, prtljažnik 430/1585 l, masa 1315 kg, nosivost 570 kg
Motor: turbobenzinski, 1332 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 160 KS pri 5600 o/min, 240 Nm pri 2000 o/min
Prijenos: automatski mjenjač sa sedam brzina na prednje kotače
Performanse: najviša brzina 200 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,9 s
Potrošnja: na testu 8,1 l/100 km; 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Emisija CO2: 134 g/km
Konkurenti
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style Go Navi od 211.2270 kuna
Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Ambition od 203.417 kuna
Seat Ateca 1,5 TSI DSG Style od 191.370 kn